Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liekec schreef:Niemand rijdt via groot Schutterhoef het bos in, omdat niemand zo gek is om een drukke 80 weg vlak voor een kruising waar je de snelweg over gaat zonder stoplicht in draf over te steken. Laat staan als je terug moet en dan van links moet beoordelen of je kan oversteken door de bomen heen... Ik heb zelf opzich geen problemen met het tunneltje, het wordt alleen wat oefenen. Echter vind ik deze oversteek echt levensgevaarlijk.
Koper schreef:liekec schreef:Niemand rijdt via groot Schutterhoef het bos in, omdat niemand zo gek is om een drukke 80 weg vlak voor een kruising waar je de snelweg over gaat zonder stoplicht in draf over te steken. Laat staan als je terug moet en dan van links moet beoordelen of je kan oversteken door de bomen heen... Ik heb zelf opzich geen problemen met het tunneltje, het wordt alleen wat oefenen. Echter vind ik deze oversteek echt levensgevaarlijk.
Sorry maar ik heb ze anderhalf jaar vrijwel dagelijks langs zien komen. Allemaal van jullie van stal.
En oversteken kan gewoon stapvoets. Het is er ook niet extreem druk enzij je zo dom bent om midden in de spits te gaan. Ter vergelijking: de Arnhemseweg oversteken daar is easy peasy vergeleken met bij voorbeeld de Birkstraat of de Biltseweg. En dat doen ook hele hordes ruiters elke dag. Ook als je uit het bos komt heb je meer dan genoeg plek om even te kijken en te wachten, de berm is breed zat en ook daar bij die opgang is een stuk zonder bomen. Enige nadeel aan dat pad is dat het bij nat weer nogal een moeras wordt.
Haarbal schreef:Ik woon er niet en ken het niet, maar hoezo zou je als begeleider van een paard (=ernaast lopen) niet door een fietstunneltje mogen? Dan ben je geen bestuurder!
Hilary schreef:Ik heb de KNHS-regioconsulent ingeseind. Ken de situatie daar niet, maar de regioconsulent ken ik wel
. Sintara schreef:Hilary schreef:Ik heb de KNHS-regioconsulent ingeseind. Ken de situatie daar niet, maar de regioconsulent ken ik wel
Kijk, dat is een goeie! Wie weet kan die nog iets doen.
Ik ben er in het verleden veel overgestoken te paard en het oversteekpunt bij de schuttershoef vond ik enger dan het kruispunt. Vaak is het bij het kruispunt zo, dat er wel een fietser staat te wachten en al op het knopje heeft gedrukt. Dan kan je lekker een paar meter verder naar achter blijven wachten. Daar is wat meer ruimte en het is er voor het gevoel van een paard rustiger.
Ik deed paardlief speciaal voor dit kruispunt een martingaal om.