Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sintara schreef:ik heb medelijden met de wielrenner, vrouw die van het paard was gevallen en het paard.
en genoeg intellect om even aan de kánt te gaan voor een op hol geslagen paard heeft hij ook al niet. Erg zielig.
IHN schreef:ik ben wel benieuwd hoe de reacties zouden zijn als het net andersom was...dus paardrijdwedstrijd, toevallig mountainbikers op het parcour die hoppa...zo een paard met ruiter omver fietsen...
hoe het geschreven wordt doet helemaal niet ter zake...als ik zie dat mensen hier al niet in de schuur durven komen soms, omdat ze bang zijn voor mijn paarden, snap ik dat als er een paard in volle galop achter je zit en je niet bekend bent met paarden je in paniek raakt en als het paard er al vlak achter zit kun je ook niet meer opzij, want dan moet je sowieso eerst afremmen.
Het is gewoon erg rot. En hoe dan ook...je blijft verantwoordelijk voor je paard, er kan altijd iets gebeuren, maar neem dan iig achteraf je verantwoording...beste man is afgevoerd naar het ziekenhuis, dus die meiden zullen heus wel ergens gehoord hebben dat er door hun paard een gewonde gevallen is neem ik aan.
IHN schreef:ik ben wel benieuwd hoe de reacties zouden zijn als het net andersom was...dus paardrijdwedstrijd, toevallig mountainbikers op het parcour die hoppa...zo een paard met ruiter omver fietsen...
hoe het geschreven wordt doet helemaal niet ter zake...als ik zie dat mensen hier al niet in de schuur durven komen soms, omdat ze bang zijn voor mijn paarden, snap ik dat als er een paard in volle galop achter je zit en je niet bekend bent met paarden je in paniek raakt en als het paard er al vlak achter zit kun je ook niet meer opzij, want dan moet je sowieso eerst afremmen.
Het is gewoon erg rot. En hoe dan ook...je blijft verantwoordelijk voor je paard, er kan altijd iets gebeuren, maar neem dan iig achteraf je verantwoording...beste man is afgevoerd naar het ziekenhuis, dus die meiden zullen heus wel ergens gehoord hebben dat er door hun paard een gewonde gevallen is neem ik aan.
Ik hoop echter dat de ruiters niet werkelijk zo'n **** zijn dat ze er bewust voor gekozen hebben iemand te laten creperen.
Karl66 schreef:Het is maar goed dat de rest van de samenleving hier niet meeleest, want het paardrij-egoïsme viert weer hoogtij. Zolang ruiters met deze instelling de weg opgaan is het een kwestie van tijd voordat paarden van de openbare weg geband worden. Want waarom zou de rest van de samenleving deze overlast van een stelletje paardrijprinsesjes tolereren?
Karl66 schreef:Ik lees hier vooral dat die mountainbiker een zeikerd is, die niet zo moet zeuren en dat die verwondingen best wel meevallen. Dat het vooral de schuld van de rest van de kopgroep is omdat die doorgereden zijn en dat de ruiter vooral sielugh is, omdat haar paard op hol geslagen is.
Ruiters en verantwoordelijkheid nemen is een combinatie die je hier op Bokt maar zelden tegenkomt...
palousa_boy schreef:Het is natuurlijk makkelijk zeggen dat de mountainbikers maar op een ander pad moeten gaan rijden, maar waarom de ruiters niet op een ander pad?
Ibbel schreef:Want je kan wel tegen een groep ruiters zeggen dat hun route niet toegankelijk is vanwege een wedstrijd, maar dan moet er dus wél een alternatieve route zijn. En als die er al is, is dat dus over een wandel- of fietspad. En als dan 'verkeersregels ook in het bos gelden' kan dat dus niet...