Toeristische paardenkoetsen verdwijnen uit Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:56

Popstra schreef:
Ze kunnen zich beter eens druk maken over wat er in de Oostvaardersplaasen gaande is!

En wat heeft de gemeenteraad van Amsterdam daar voor invloed op dan?

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:58

Jammer straks is er helemaal geen werk meer voor stalhouderijen. Dat houdt dus ook in dat trouwerijen met een koets niet meer mogen. Dit soort paarden zijn gewend aan dit werk net als de paarden van de bereden politie.
Partij van de dieren steekt zijn kop in het zand als er echt dierenleed is. Die lui zitten daar alleen maar voor hun baantje en de centjes en verder niets. Ze proberen over de rug van hard werkende ondernemers zieltjes te winnen. En als we niet uitkijken dan mogen we over een aantal jaar niet meer paardrijden want dat wordt ook als zielig gezien. Een paard hoort in de omheinde zogenaamde natuur om daar te verhongeren ;( aldus de partij van de dieren.

Siepi

Re: Toeristische paardenkoetsen verdwijnen uit Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:05

Weer zo'n vage actie van partij van de dieren en als het er echt toe doet dan zie je ze niet

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:11

De partij van de dieren was anders fel tegen het ontwikkelen van de oostvaardersplassen toen die plannen gemaakt werden. Dus zoveel pro-omheinde natuur emotie is daar niet te vinden.

Verder zijn de gemeente, vvd en cda allemaal tegen de koetsen. Maar goed, dat zijn natuurlijk ook allemaal onmensen die niet weten waar ze het over hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:20

Nabster schreef:
Je baan kwijtraken is inderdaad een goede zaak....

Bedoelde meer dat de koetsiers niet meer in de volle zon staan. Stukje vergeten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:32

andafries schreef:
Jammer straks is er helemaal geen werk meer voor stalhouderijen. Dat houdt dus ook in dat trouwerijen met een koets niet meer mogen. Dit soort paarden zijn gewend aan dit werk net als de paarden van de bereden politie.
Partij van de dieren steekt zijn kop in het zand als er echt dierenleed is. Die lui zitten daar alleen maar voor hun baantje en de centjes en verder niets. Ze proberen over de rug van hard werkende ondernemers zieltjes te winnen. En als we niet uitkijken dan mogen we over een aantal jaar niet meer paardrijden want dat wordt ook als zielig gezien. Een paard hoort in de omheinde zogenaamde natuur om daar te verhongeren ;( aldus de partij van de dieren.

Het gaat om de commerciele koetsen op de dam, waarvan de paarden ook aan het werk gezet worden bij gevoelstemperaturen van 30+ graden. Waarbij het KNMI adviseert om niet te sporten e.d., mogen deze paarden wel in de volle zon staan te wachten op klanten.

Wat betreft "voor hun baantje en de centjes" - enig idee wat een gemeenteraadslid verdient? Waarschijnlijk niet, anders zou je weten dat de meesten na hun 40+ urige werkweek er nog een betaalde baan naast moeten nemen anders komen ze niet rond. De gemeenteraad verdient bijna niets.

Aan je commentaar over de OVP (neem ik aan) ga ik geen woorden vuil maken; iedereen die zich daadwerkelijk inleest in wat het standpunt van de PvdD hierin is (en wat ze al hebben geprobeerd te doen maar waarin ze tegen zijn gewerkt door oa CDA en VVD) zou dit niet zeggen namelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:30

Dan gaat het evenementen en wedstrijd verbod er komen, bij hoge temperaturen..
want daar is ook lang niet altijd beschutting voor de paarden..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:43

Amaris schreef:
De partij van de dieren was anders fel tegen het ontwikkelen van de oostvaardersplassen toen die plannen gemaakt werden. Dus zoveel pro-omheinde natuur emotie is daar niet te vinden.

Verder zijn de gemeente, vvd en cda allemaal tegen de koetsen. Maar goed, dat zijn natuurlijk ook allemaal onmensen die niet weten waar ze het over hebben.

De OVP zijn rond 1968 ontstaan, ingesteld. De PvdD is in 2002 opgericht. Dus geloof niet dat ze tegen het ontstaan waren, want OVP bestond al tientallen jaren voordat de PvdD in beeld kwam. En tot op heden lijkt het erop dat het dierenleed in de OVP niet bepaald hoog op de prioriteitenlijst van de PvdD staat.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:07

Cer schreef:

En ook niet op elke weide is beschutting (mogelijk).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:42

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:45

Degenen die dit besluit toejuichen, mogen zich weleens achter de nek krabben. De PvdD is zowat tegen elk gebruik van dieren en zal zijn pijlen vanzelf een keer richten op de paardensport, omdat paardrijden ook een niet natuurlijk gebruik is van dieren. De PvdD wil niet meer dierenwelzijn, maar wil uiteindelijk af van elk gebruik van dieren. Dit past helemaal in hun straatje. Voor wie denkt dat het wel meevalt, verdiep je maar eens in dierenrechten. Dat is echt iets heel anders dan een beter dierenwelzijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:49

CharleyT schreef:
Amaris schreef:

De OVP zijn rond 1968 ontstaan, ingesteld. De PvdD is in 2002 opgericht. Dus geloof niet dat ze tegen het ontstaan waren, want OVP bestond al tientallen jaren voordat de PvdD in beeld kwam. En tot op heden lijkt het erop dat het dierenleed in de OVP niet bepaald hoog op de prioriteitenlijst van de PvdD staat.

Naast dat het niet waar is wat je zegt (en de PvdD zegt dan ook "wij zouden dit nooit ondersteund hebben")(en trouwens, volgens mij staan die dieren er pas sinds 1968..) , heb ik een vraag: hoe is de OVP kwestie relevant hier? De PvdD Amsterdam heeft als taak dierenwelzijn in Amsterdam, niet in de OVP.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:54

Rocamor schreef:
Cer schreef:

En ook niet op elke weide is beschutting (mogelijk).

Precies... het paardenbestand kan aardig uitgedund worden :j
(wat niet perse slecht is)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:59

Gelukkig hoeven straks paarden niet meer te werken in de meest verontreinigde lucht van Nederland waar Europese normen (in ieder geval in het recente verleden) overschreden worden, alleen omdat mensen for fun een ritje willen maken. Of om een traditie in stand te houden. Dat vind ik ook een argument voor het verbod.

Goed als de pvvd opkomt voor het paardenwelzijn. Ook daar waar nog zoveel te verbeteren valt, in de paardensport.

Hoe kun je daar nu tegen zijn als je van paarden houdt. Daar verwonder ik me wel vaker over op bokt.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:03

Magrathea schreef:
andafries schreef:

Wat betreft "voor hun baantje en de centjes" - enig idee wat een gemeenteraadslid verdient? Waarschijnlijk niet, anders zou je weten dat de meesten na hun 40+ urige werkweek er nog een betaalde baan naast moeten nemen anders komen ze niet rond. De gemeenteraad verdient bijna niets.

Dat inkomen valt voor degenen die in Amsterdam werken wel mee.
Raadslid van een gemeente vanaf 375.000 inwoners
Maandelijkse vergoeding: € 2.094,35
Plus onkostenvergoeding: € 235,54 (€ 490,69)
Vergoeding per vergadering:€ 141,74

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:15

Lienie_F schreef:
Popstra schreef:
Ze kunnen zich beter eens druk maken over wat er in de Oostvaardersplaasen gaande is!

En wat heeft de gemeenteraad van Amsterdam daar voor invloed op dan?

Heb het over De partij voor de dieren.
Weet niet of je zo blij moet zijn dat zij zich met de paardenhouderij gaan bemoeien. Begin is er dat blijkt.
Wat volgt, wedstrijd sport? Stalling??

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:20

Mazida schreef:
Degenen die dit besluit toejuichen, mogen zich weleens achter de nek krabben. De PvdD is zowat tegen elk gebruik van dieren en zal zijn pijlen vanzelf een keer richten op de paardensport, omdat paardrijden ook een niet natuurlijk gebruik is van dieren. De PvdD wil niet meer dierenwelzijn, maar wil uiteindelijk af van elk gebruik van dieren. Dit past helemaal in hun straatje. Voor wie denkt dat het wel meevalt, verdiep je maar eens in dierenrechten. Dat is echt iets heel anders dan een beter dierenwelzijn.

Precies dit!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:21

Ik wist helemaal niet dat er nog koetspaarden in Amsterdam rondliepen :=
Ik kan er dus ook niet echt over oordelen, want ik weet niet hoe ze er bij lopen. Maar het argument van de hete zon vind ik wel erg apart hier in Nederland, hoe vaak gebeurt dat nu helemaal :+ Dan was een verbod op koetsen boven een bepaalde temperatuur toch beter. Het argument over veiligheid vind ik dan wel weer goed. Als ik zie hoe druk het is in Amsterdam verbaast het me eigenlijk dat er nog geen grote ongelukken zijn gebeurt met die koetsen.

De partij van de dieren zijn de laatste tijd sowieso weer niet zo goed bezig inderdaad. Als je leest dat ze het gebied bij de ovp juist verder willen uitbreiden dan denk ik, is het nu echt zó moeilijk om eens een beetje in de toekomst te kijken en te zien dat dat geen permanente oplossing is? := En ook dit bericht, lijkt meer een verkiezingsstunt dan een goede actie waar je veel dieren mee red.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:28

Boras schreef:
Gelukkig hoeven straks paarden niet meer te werken in de meest verontreinigde lucht van Nederland waar Europese normen (in ieder geval in het recente verleden) overschreden worden, alleen omdat mensen for fun een ritje willen maken. Of om een traditie in stand te houden. Dat vind ik ook een argument voor het verbod.

Goed als de pvvd opkomt voor het paardenwelzijn. Ook daar waar nog zoveel te verbeteren valt, in de paardensport.

Hoe kun je daar nu tegen zijn als je van paarden houdt. Daar verwonder ik me wel vaker over op bokt.

De PvdD wil uiteindelijk af van elk gebruik van dieren. Het gaat hen niet om welzijn, maar om dierenrechten. Dat is fundamenteel iets anders, verdiep je er maar eens in en dan word je gewoon bang van hun ideeën.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:31

8nnemiek schreef:
Ik wist helemaal niet dat er nog koetspaarden in Amsterdam rondliepen :=
Ik kan er dus ook niet echt over oordelen, want ik weet niet hoe ze er bij lopen. Maar het argument van de hete zon vind ik wel erg apart hier in Nederland, hoe vaak gebeurt dat nu helemaal :+ Dan was een verbod op koetsen boven een bepaalde temperatuur toch beter. Het argument over veiligheid vind ik dan wel weer goed. Als ik zie hoe druk het is in Amsterdam verbaast het me eigenlijk dat er nog geen grote ongelukken zijn gebeurt met die koetsen.

De partij van de dieren zijn de laatste tijd sowieso weer niet zo goed bezig inderdaad. Als je leest dat ze het gebied bij de ovp juist verder willen uitbreiden dan denk ik, is het nu echt zó moeilijk om eens een beetje in de toekomst te kijken en te zien dat dat geen permanente oplossing is? := En ook dit bericht, lijkt meer een verkiezingsstunt dan een goede actie waar je veel dieren mee red.

Ik heb ze zelf nooit in de zon zien staan, ze staan inderdaad altijd op de Dam maar met zonnig weer gaan ze in de schaduw van het Paleis of de andere gebouwen staan. Iig de keren dat ik er met heet weer op gelet heb :+
Het is inderdaad "toevallig" net vlak voor de verkiezingen.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:57

rien10 schreef:
Wicky schreef:
Wat fijn voor die koetsiers; hoeven ze niet meer in die drukte en de volle zo'n te werken

Ja, de partij voor de mensen maakte zich daar ook al druk over.

In een notendop wat er mis is met dit land he?

Een kleine ondernemer die z'n best doet om geld te verdienen wordt met regels de nek omgedraaid terwijl een grote onderneming als SBB niet aangepakt durft te worden. Dus maken we flauwekulregels en gaan we om de hete brei heen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:20

8nnemiek schreef:

Wat de PvdD wil is mogelijkheid tot trekgedrag. Dus trekken naar beschutte gebieden zodat ze beter zijn tegen de winterkou. Een verbinding met de Veluwe zodat de dieren op zoek kunnen naar meer voedsel. En op termijn een verbinding naar Duitsland.

Dit bericht is dus zoals ik al zei iets waar al sinds vorige zomer aan gewerkt wordt. Misschien wordt dit wel vlak voor de verkiezingen rond gemaakt zodat het zeker weten erdoor is, in het geval van een verkiezingsnederlaag? (Niet dat ik daar vanuit ga :) )

Het gaat ook niet om 3 paarden die je redt, het gaat om een veranderende cultuur waarin men van bovenaf afziet van het gebruik van dieren voor vermaak. Dáár gaat het om. Niet om zieltjes te winnen, niet om 3 zielige paarden, niet om moedwillig de hardwerkende burger de nek om te draaien. Zie ook de link die ik eerder postte

Laten we de OVP discussie even in het daarvoor bedoelde topic houden trouwens. De PvdD Amsterdam heeft hier precies niets mee te maken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:43

Een goeie zaak!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:47

janouk schreef:
Ik vind het onzin. De paarden lopen al 800 jaar met de koets door Amsterdam.

De koetspaarden worden goed verzorgd. En ze werken een paar uur per dag in stap. Echt geen zwaar werk.
Juist beter voor de gezondheid van de paarden dan een paard dat maar een uurtje per dag loopt.

Echt onzin in mijn ogen. Ik had liever dat de Partij voor dieren zich hard hadden gemaakt voor het redden van de grote grazers in de oostvaardersplassen, maar daar houden ze zich stil.

Het gaat om het hier en nu, het is veel te druk in Amsterdam met allerlei verkeer en mensen/ toeristen.

800 jaar geleden was het heel anders en 50 jaar geleden ook niet te vergelijken met wat het nu is in Amsterdam.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:15

Ik ben het eens met Ragdollcat. Je kunt de huidige tijd niet vergelijken met 800 jaar geleden. Alles is drukker geworden.