Popstra schreef:Ze kunnen zich beter eens druk maken over wat er in de Oostvaardersplaasen gaande is!
En wat heeft de gemeenteraad van Amsterdam daar voor invloed op dan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aldus de partij van de dieren. andafries schreef:Jammer straks is er helemaal geen werk meer voor stalhouderijen. Dat houdt dus ook in dat trouwerijen met een koets niet meer mogen. Dit soort paarden zijn gewend aan dit werk net als de paarden van de bereden politie.
Partij van de dieren steekt zijn kop in het zand als er echt dierenleed is. Die lui zitten daar alleen maar voor hun baantje en de centjes en verder niets. Ze proberen over de rug van hard werkende ondernemers zieltjes te winnen. En als we niet uitkijken dan mogen we over een aantal jaar niet meer paardrijden want dat wordt ook als zielig gezien. Een paard hoort in de omheinde zogenaamde natuur om daar te verhongerenaldus de partij van de dieren.

Amaris schreef:De partij van de dieren was anders fel tegen het ontwikkelen van de oostvaardersplassen toen die plannen gemaakt werden. Dus zoveel pro-omheinde natuur emotie is daar niet te vinden.
Verder zijn de gemeente, vvd en cda allemaal tegen de koetsen. Maar goed, dat zijn natuurlijk ook allemaal onmensen die niet weten waar ze het over hebben.
CharleyT schreef:Amaris schreef:De partij van de dieren was anders fel tegen het ontwikkelen van de oostvaardersplassen toen die plannen gemaakt werden. Dus zoveel pro-omheinde natuur emotie is daar niet te vinden.
Verder zijn de gemeente, vvd en cda allemaal tegen de koetsen. Maar goed, dat zijn natuurlijk ook allemaal onmensen die niet weten waar ze het over hebben.
De OVP zijn rond 1968 ontstaan, ingesteld. De PvdD is in 2002 opgericht. Dus geloof niet dat ze tegen het ontstaan waren, want OVP bestond al tientallen jaren voordat de PvdD in beeld kwam. En tot op heden lijkt het erop dat het dierenleed in de OVP niet bepaald hoog op de prioriteitenlijst van de PvdD staat.

Rocamor schreef:Cer schreef:Dan gaat het evenementen en wedstrijd verbod er komen, bij hoge temperaturen..
want daar is ook lang niet altijd beschutting voor de paarden..
En ook niet op elke weide is beschutting (mogelijk).

Magrathea schreef:andafries schreef:
Wat betreft "voor hun baantje en de centjes" - enig idee wat een gemeenteraadslid verdient? Waarschijnlijk niet, anders zou je weten dat de meesten na hun 40+ urige werkweek er nog een betaalde baan naast moeten nemen anders komen ze niet rond. De gemeenteraad verdient bijna niets.
Lienie_F schreef:Popstra schreef:Ze kunnen zich beter eens druk maken over wat er in de Oostvaardersplaasen gaande is!
En wat heeft de gemeenteraad van Amsterdam daar voor invloed op dan?
Mazida schreef:Degenen die dit besluit toejuichen, mogen zich weleens achter de nek krabben. De PvdD is zowat tegen elk gebruik van dieren en zal zijn pijlen vanzelf een keer richten op de paardensport, omdat paardrijden ook een niet natuurlijk gebruik is van dieren. De PvdD wil niet meer dierenwelzijn, maar wil uiteindelijk af van elk gebruik van dieren. Dit past helemaal in hun straatje. Voor wie denkt dat het wel meevalt, verdiep je maar eens in dierenrechten. Dat is echt iets heel anders dan een beter dierenwelzijn.
Dan was een verbod op koetsen boven een bepaalde temperatuur toch beter. Het argument over veiligheid vind ik dan wel weer goed. Als ik zie hoe druk het is in Amsterdam verbaast het me eigenlijk dat er nog geen grote ongelukken zijn gebeurt met die koetsen.
En ook dit bericht, lijkt meer een verkiezingsstunt dan een goede actie waar je veel dieren mee red. Boras schreef:Gelukkig hoeven straks paarden niet meer te werken in de meest verontreinigde lucht van Nederland waar Europese normen (in ieder geval in het recente verleden) overschreden worden, alleen omdat mensen for fun een ritje willen maken. Of om een traditie in stand te houden. Dat vind ik ook een argument voor het verbod.
Goed als de pvvd opkomt voor het paardenwelzijn. Ook daar waar nog zoveel te verbeteren valt, in de paardensport.
Hoe kun je daar nu tegen zijn als je van paarden houdt. Daar verwonder ik me wel vaker over op bokt.
8nnemiek schreef:Ik wist helemaal niet dat er nog koetspaarden in Amsterdam rondliepen![]()
Ik kan er dus ook niet echt over oordelen, want ik weet niet hoe ze er bij lopen. Maar het argument van de hete zon vind ik wel erg apart hier in Nederland, hoe vaak gebeurt dat nu helemaalDan was een verbod op koetsen boven een bepaalde temperatuur toch beter. Het argument over veiligheid vind ik dan wel weer goed. Als ik zie hoe druk het is in Amsterdam verbaast het me eigenlijk dat er nog geen grote ongelukken zijn gebeurt met die koetsen.
De partij van de dieren zijn de laatste tijd sowieso weer niet zo goed bezig inderdaad. Als je leest dat ze het gebied bij de ovp juist verder willen uitbreiden dan denk ik, is het nu echt zó moeilijk om eens een beetje in de toekomst te kijken en te zien dat dat geen permanente oplossing is?En ook dit bericht, lijkt meer een verkiezingsstunt dan een goede actie waar je veel dieren mee red.

rien10 schreef:Wicky schreef:Wat fijn voor die koetsiers; hoeven ze niet meer in die drukte en de volle zo'n te werken
Ja, de partij voor de mensen maakte zich daar ook al druk over.
8nnemiek schreef:De partij van de dieren zijn de laatste tijd sowieso weer niet zo goed bezig inderdaad. Als je leest dat ze het gebied bij de ovp juist verder willen uitbreiden dan denk ik, is het nu echt zó moeilijk om eens een beetje in de toekomst te kijken en te zien dat dat geen permanente oplossing is?En ook dit bericht, lijkt meer een verkiezingsstunt dan een goede actie waar je veel dieren mee red.
) janouk schreef:Ik vind het onzin. De paarden lopen al 800 jaar met de koets door Amsterdam.
De koetspaarden worden goed verzorgd. En ze werken een paar uur per dag in stap. Echt geen zwaar werk.
Juist beter voor de gezondheid van de paarden dan een paard dat maar een uurtje per dag loopt.
Echt onzin in mijn ogen. Ik had liever dat de Partij voor dieren zich hard hadden gemaakt voor het redden van de grote grazers in de oostvaardersplassen, maar daar houden ze zich stil.