Stokpaardrijles in Enschede moet nieuwe rage worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vienna1987

Re: Stokpaardrijles in Enschede moet nieuwe rage worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:26

Vond mijn dochter leuk voor carnaval!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:16

Nieuwsredactie schreef:
Als het aan angstige moeders van paardenmeisjes ligt, wordt dit de nieuwe rage in Enschede. Stokpaardrijden. Niet met zo'n groot gevaarlijk dier over hoge hindernissen springen, maar met een eenvoudige stok elegant rondjes rennen in de bak.

Elegant noemt men dat? :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:50

Lekkere b*tches weer hier op bokt. Gaat men mij dan ook uitlachen omdat ik kunstschaats op wielen en niet op ijzers?

Fijn dat dit voor sommigen een oplossing kan zijn! Zolang zij het maar leuk vinden! :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 01:04

Ik heb heel veel proefjes gelezen op het erf.Een getekende bak met letters en 2 dochters met ieder een stokpaard.En de voorbijgangers maar kijken.Zelfs een keer de vraag gehad van een ruiter die voorbij kwam of we even wilde stoppen met de proef lezen.Haar paard wilde niet doorlopen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 01:07

Het kost toch hopelijk niet hetzelfde als een paardrijles? :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 02:20

_Christina schreef:
Dus niemand hier heeft vroeger met een denkbeeldig paard onder zich, al springend door de tuin of een pleintje z'n proefjes geoefend? Al dan niet compleet met een stoepkrijt bak? :')

Een stoepkrijtbak, ik wou dat ik daar vroeger aan gedacht had -O-
Ik had vroeger een skatebike (een soort eenwieler met nog 2 kleine wieltjes ervoor), die had een handvat, daar deed ik touwtjes aan en dat waren mijn teugels. Een stoepkrijtbak had het wel compleet gemaakt :D

Palmera schreef:
Het kost toch hopelijk niet hetzelfde als een paardrijles? :+

Dat hoop ik ook niet :')

Het is best een goed idee en in Finland is het ook een grote hit, dus waarom hier niet. Alleen zinnen als "en zijn daarna lekker rustig." maken dat ik dit artikel niet helemaal serieus durf te nemen :=

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 02:56

K heb er helemaal niks mee, maar uiteraard speelde ook ik als jong meisje al paardje incl allerlei gekke oefeningen etc. Dus ja ik kan me best indenken dat er een markt voor is. En ook dat het een toevoeging kan zijn op het leerproces in het rijden zelf. Maar echt vervangen... nee dat denk ik niet. Juist de verantwoordelijkheid leren nemen voor een dier, en kunnen samenwerken met een dier in harmonie... een band opbouwen... dat wordt toch lastig met een stokpaardje.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 03:36

Mijn dochter van 4 speelt ook met stokpaarden maar mooi niet dat ik daar lessen voor ga betalen. Dat doet ze maar met die pony die in de wei op haar staat te wachten.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:27

Nibbit schreef:
Hartstikke leuk toch!
Pony's wat vaker vrij, kinderen leren de figuren en zoals de juf zegt, zo kunnen ze ook wijken en sbw, op de pony lukt dat nog niet.
En als de kinderen het leuk vinden, waarom niet, lekker bewegen!

Nou inderdaad zeg! Prima toch? Wat een negatieviteit hier.. als die kinderen het leuk vinden, beweging hebben en ze steken er ook nog wat van op wie is Bokt dan om daar zo op af te geven. Ik zie hier echt niks verkeerds in.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:47

Joh ik zou voor de lol zo een rondje mee doen.
Ik denk dat het erg goed is voor de conditie, zeker als je een paar rondjes moet galloperen :)
Of een piaffe ofzo, denk dat ik spontaan mijn enkel verzwik :’)
Ons stokpaard staat serieus op stal bij de echte paarden.
Staat tussen de voerbakken. Kinderen racen er regelmatig een rondje op.
Laat ze lekker met hun fanatasie gebruiken.
Als het een ontembare hengt is, prima.
Is het een lieve merrie, ook goed.
Of een paarse unicorn, kan mij het schelen.
Ja ik steek dat ding ook wel eens tussen de benen. En de grootste lol dat ik dan heb.
Vooral omdat de echte paarden je dan zo dom aan kijken van “wat doet die debiel nou weer”.
Is toch lachen :)
Nee ik hoef er niet mee op les hahaha.
En als de kinders er les op willen, wil ik best even voor instructrice spelen. Paar hindernissen neerleggen en de kinderen zijn helemaal blij.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:33

welmoedz schreef:
Nibbit schreef:
Hartstikke leuk toch!
Pony's wat vaker vrij, kinderen leren de figuren en zoals de juf zegt, zo kunnen ze ook wijken en sbw, op de pony lukt dat nog niet.
En als de kinderen het leuk vinden, waarom niet, lekker bewegen!

Nou inderdaad zeg! Prima toch? Wat een negatieviteit hier.. als die kinderen het leuk vinden, beweging hebben en ze steken er ook nog wat van op wie is Bokt dan om daar zo op af te geven. Ik zie hier echt niks verkeerds in.

Niemand is negatief :) Mag er nog ergens om gelachen worden?!

Vind het trouwens een hele goede om de figuren te leren, en denk dat het voor de jongere kinderen ook wel een leuke afwisseling is.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:36

Chasey schreef:
Ja ik steek dat ding ook wel eens tussen de benen. En de grootste lol dat ik dan heb.

:')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:38

Ik vind het geinig, maar vraag me af of het van de grond zal komen.

De penny's die ik er over heb gesproken keken me nogal vies aan en wijzen het keihard af. En dan heb ik het over echte paardengekken hoor. Allemaal paardje gespeeld, maar no way dat ze het in competitie verband willen doen.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:46

Een hele goede manier om de jonge ruiters de figuren aan te leren. Ik maakte ook altijd een rijbak in de woonkamer, incl bakletters en zo leerden mijn dochters de proef. Wel zonder stokpaardje (dat ik daar niet aan gedacht heb toen!).
Maar om ze nou echt op stokpaardrijles te doen.... Als onderdeel van de ponyles zou ik het heel leuk hebben gevonden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:59

StonedRomy schreef:
Het is een hele fijne vorm van bakregels en manegefiguren leren kennen.

Overigens niet geheel ongevaarlijk hoor, heb al eens een kind haar arm heel naar zien breken terwijl ze over een hindernis sprong met zo'n stokpaardje.

Er bestaan ook "stokpaardjes" zonder stok :)*

Dan heten ze vast en zeker anders, maar zou niet weten hoe.
Gewoon alleen het hoofd en dan op een soort riem om je buik :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:38

NinaCharlie schreef:
Chasey schreef:

:')

O:) _O-

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:06

Janine1990 schreef:

De penny's die ik er over heb gesproken keken me nogal vies aan en wijzen het keihard af. En dan heb ik het over echte paardengekken hoor. Allemaal paardje gespeeld, maar no way dat ze het in competitie verband willen doen.

Ik heb net gehoord dat de groep waarin ze het aanbieden voor kinderen tot maximaal twaalf jaar is, waarbij de meesten veel jonger zijn aan het filmpje te zien. Ik denk dat die een ander referentiekader hebben dan de oudere penny's die aan het puberen zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:13

_Christina schreef:
Dus niemand hier heeft vroeger met een denkbeeldig paard onder zich, al springend door de tuin of een pleintje z'n proefjes geoefend? Al dan niet compleet met een stoepkrijt bak? :')

Oh absoluut. Alleen was ik vijf jaar, de leeftijd waar dit soort spelletjes bij passen. What's next? Met je armen uitgestrekt fladderen rennend, terwijl je roept "broemmmm" en daarmee een stuntvliegshow geven?
Leuk voor kleuters maar als tiener loop je redelijk voor paal.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:19

Alles wat kinderen meer laat bewegen is wat mij betreft een prima idee.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:22

Heerlijk toch, laat kinderen lekker genieten en spelen.
Niet iedereen kan zich rijlessen of eigen pony’s voor hun kind veroorloven.
Zo zijn ze toch beetje met paarden bezig!

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:38

Chasey schreef:
Joh ik zou voor de lol zo een rondje mee doen.
Ik denk dat het erg goed is voor de conditie, zeker als je een paar rondjes moet galloperen :)
Of een piaffe ofzo, denk dat ik spontaan mijn enkel verzwik :’)
Ons stokpaard staat serieus op stal bij de echte paarden.
Staat tussen de voerbakken. Kinderen racen er regelmatig een rondje op.
Laat ze lekker met hun fanatasie gebruiken.
Als het een ontembare hengt is, prima.
Is het een lieve merrie, ook goed.
Of een paarse unicorn, kan mij het schelen.
Vooral omdat de echte paarden je dan zo dom aan kijken van “wat doet die debiel nou weer”.
Is toch lachen :)
Nee ik hoef er niet mee op les hahaha.
En als de kinders er les op willen, wil ik best even voor instructrice spelen. Paar hindernissen neerleggen en de kinderen zijn helemaal blij.

Precies dit! Lekker lol hebben als het kan toch. Ieder in zijn of haar eigen waarde laten. Ik ben zelf zo iemand die over de draden van de wei spring en zo nu en dan een keer met mn voet blijft hangen en de pony's me aan te te kijken wat voor mafkees ik toch ben. :+ Heerlijk toch, even gek doen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:42

Lienie_F schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb net gehoord dat de groep waarin ze het aanbieden voor kinderen tot maximaal twaalf jaar is, waarbij de meesten veel jonger zijn aan het filmpje te zien. Ik denk dat die een ander referentiekader hebben dan de oudere penny's die aan het puberen zijn.

Dit waren geen puberende penny's hoor... Ze zaten op de leeftijdsgrens.

Veel jonger (ik heb het filmpje nog niet gezien, zit op het werk), klinkt me ook weer wat vreemd in de oren. Moeten ze nog leren spelen dan? Of scheelt dat weer toezichthouden voor luie moeders? Of zijn moeders te angstig en houden ze kinderen juist meer onder controle op deze manier? Kind op paard zetten is immers ook een vorm van loslaten :P

Ik speelde trouwens rond mijn 12e ook nog gewoon paardje. Zonder stokpaarden, onze stokken waren hindernissen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:44

Ik vind 7/8 toch wel veel jonger dan 12 hoor. Zeker op die leeftijd maakt dat veel uit :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:54

Lienie_F schreef:
Ik vind 7/8 toch wel veel jonger dan 12 hoor. Zeker op die leeftijd maakt dat veel uit :P

Ja, ik begreep dat je op die leeftijd doelde hoor :j
Maar dan moeten ze dit toch allang hebben ontdekt met vriendjes/vriendinnetjes?

Vrijblijvend spelen is toch veel leuker dan spelen op commando?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:57

Ik ben het helemaal met je eens hoor :j

Ik vraag me ook af hoeveel kinderen hier over twee maanden nog aan meedoen wanneer het nieuwe eraf is.
Voordeel is wel dat alle kinderen nu voor hun verjaardag een eigen pony kunnen krijgen :D