Goof schreef:En staatsbosbeheer vindt dit nog steeds een succesvol natuurgebied??
Precies dit. Want oh we moeten zo nodig een echte 'wildernis' in Nederland. Nou, m'n reet. Lekker veel beesten op een te klein gebied proppen die zich voortplanten als een stel konijnen en dan gaan janken als het er teveel worden. Ik vind het echt te schandalig voor woorden. Allemaal omdat het zo leuk is voor de mens. Ik sta vlakbij de Maashorst en daar hebben ze wisenten uitgezet, maar daar werd er al snel een afgemaakt omdat hij beet. Echt de omgekeerde wereld. Zo'n beest zit niet te wachten op hordes pottenkijkers.
Het is net als met de wolf: dit gaat gewoon niet in Nederland. De Oostvaardersplassen zijn te klein. Natuurlijk is afschieten beter dan ze laten lijden en bijvoeren is ook geen optie, maar dan maar gewoon geen grote grazers. Of een kudde merries met een ruin voor mijn part. Gooi er gewoon even een geboortestop op. Waarom moeten er elk jaar nieuwe beesten bijkomen als ze toch worden afgeschoten? Pak het bij de bron aan. Ik snap dat je wild schiet, maar de Oostvaardersplassen zijn wat mij betreft toch wel een ander verhaal. Als het omheind is is het inderdaad geen natuurgebied... Dit is alleen leuk voor de wandelaars. Sneu.