Pony Spikkel van Bokker Scarlett89 in RTL programma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Re: Pony Spikkel van Bokker Scarlett89 in RTL programma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:48

Toevallig keek ik gisteren ook naar dit programma en zei tegen mijn man dat dat borsttuig wel erg laag hangt.
En nu zie ik dat de pony van een bokker is, super leuk dat je pony mee mocht doen zeg. Je stippel moet wel erg braaf zijn als er mensen mee rijden die nauwelijks verstand van mennen hebben zoals Frans zijn zonen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:18

Wat leuk zeg!! Ik zag het al op facebook voorbij komen.

Ik vind het trouwens ook leuk om te horen dat Frans zo begaan was met de pony!

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:55

dingogirl schreef:
leuke en brave pony. maar ik vraag me wel af hoe het komt dat je borsttuig zo laag zit en dat je dat niet ziet. als je zelf ment, pony verhuurt hiervoor zou je dat moeten weten.
goed dat het nu verbeterd is zoals je schrijft.

Het is niet dat wij dat niet zien of weten. Normaliter bij mij zit het niet zo extreem laag. (Echter wel iets lager dan de halsaanzet omdat hij graag met zijn hals laag loopt en dat dan belemmert wordt en hij heeft maar een kleine borst) maar dat is zoals op onderstaande foto:

Afbeelding

Echter met deze opnames is het tuig icm deze kar (wat niet onze eigen kar was) op sommige momenten omlaag geschoven. Waar dit precies aan heeft gelegen weet ik niet, maar dit is idd nogmaals nagekeken.
Laatst bijgewerkt door Scarlett89 op 01-02-18 12:39, in het totaal 4 keer bewerkt

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:56

yvje86 schreef:
Toevallig keek ik gisteren ook naar dit programma en zei tegen mijn man dat dat borsttuig wel erg laag hangt.
En nu zie ik dat de pony van een bokker is, super leuk dat je pony mee mocht doen zeg. Je stippel moet wel erg braaf zijn als er mensen mee rijden die nauwelijks verstand van mennen hebben zoals Frans zijn zonen.

Het zal je misschien verbazen maar Frans wist er nog best wel veel over te vertellen. Dit is helaas allemaal niet te zien op die kleine stukjes die ze eruit gefilterd hebben maar ik heb best veel opgevangen dat hij er toch wel redelijk wat van weet ;) zijn zoons inderdaad niet :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:59

borstnoot schreef:
Haha, ik ben nu al fan van Spikkel! Heb even op zijn facebookpagina gekeken, en wat een snoetje is het!

DiscoDipp schreef:
Leuk man!!
Precies het karretjes wat wij ook hadden! Maar zo zwaar..
En die pony weegt echt geen 300 kilo hoor hahaha!

Zijn gewicht is 150 (ook al op Facebook gezien :') ) en 2 x 150 is uiteraard 300

Ochja klopt ook, sorry kan met een zieke kop echt niet alles onthouden :’)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:51

Ik heb het ook gezien! Vroeg me al af of de pony van een bokker was.

Je kon wel echt goed zien dat Frans vroeger een pony heeft gehad, het plezier spatte ervanaf! Super leuk om naar te kijken. :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:53

Ik vind deze kar eerlijk gezegd echt te zwaar voor de pony, vooral als ie het niet alleen over asfalt hoeft te trekken. Geloof ook niet dat die kar maar 100kg weegt, zal eerder richting 150kg gaan. Ik heb zelf ook een vierwieler, maar daar gaan mijn pony's echt pas weer voor als ik de tweede heb beleerd en dan in tweespan. Mijn iets kleinere pony van 120 kg had op asfalt al moeite met onze kar (die zal ook iets van 150 kg wegen)+ twee volwassen vrouwen van 60-70kg ongeveer. Ik merk dat mijn pony zoveel meer plezier heeft voor zijn hca dan hij had voor de vierwieler, want hij hoeft nu nog niet eens zijn eigen gewicht te trekken. Mijne is wel 10 cm kleiner dan Spikkel, maar Spikkel is natuurlijk geen shetlander dus slankere bouw. Ik zou voor een wagen zoals die van jouw een volle shetlander van boven de meter of een welsh A'tje zetten, die kunnen dat veel beter trekken.

Wel rot dat je tuig lastig ging doen de opnames. Op die laatste foto zit het inderdaad stukken beter.

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:16

Fennadev schreef:
Ik vind deze kar eerlijk gezegd echt te zwaar voor de pony, vooral als ie het niet alleen over asfalt hoeft te trekken. Geloof ook niet dat die kar maar 100kg weegt, zal eerder richting 150kg gaan. Ik heb zelf ook een vierwieler, maar daar gaan mijn pony's echt pas weer voor als ik de tweede heb beleerd en dan in tweespan. Mijn iets kleinere pony van 120 kg had op asfalt al moeite met onze kar (die zal ook iets van 150 kg wegen)+ twee volwassen vrouwen van 60-70kg ongeveer. Ik merk dat mijn pony zoveel meer plezier heeft voor zijn hca dan hij had voor de vierwieler, want hij hoeft nu nog niet eens zijn eigen gewicht te trekken. Mijne is wel 10 cm kleiner dan Spikkel, maar Spikkel is natuurlijk geen shetlander dus slankere bouw. Ik zou voor een wagen zoals die van jouw een volle shetlander van boven de meter of een welsh A'tje zetten, die kunnen dat veel beter trekken.

Wel rot dat je tuig lastig ging doen de opnames. Op die laatste foto zit het inderdaad stukken beter.

Wij hebben de kar op de weegbrug gehad (op de aanhanger) dus zijn van dat gewicht uitgegaan. Mijn eigen kar is ook een slag kleiner en dat past wat beter bij hem, maar hij had in mijn optiek weinig moeite met deze kar. Zeker gezien er ook afgewisseld was en niet vol beladen is geweest. Frans liep er vooral naast. Mariska is een heel klein slank vrouwtje en zijn jongste en middelste zoon zijn ook niet groot. Die andere 2 liepen er vooral naast/achter. Dus het viel echt reuze mee. Spikkel draafde er zo mee weg... De kar staat idd inmiddels ook te koop: best geschikt voor pony's vanaf 1 meter ;)

Ja heel erg jammer van het tuig want thuis zit/zat het altijd prima. Ik vind het zonde dat er nu een heel slecht beeld rondom ontstaat want normaliter staat het beter afgesteld en loopt hij er ook niet zo mee. Ik had niets veranderd aan het tuig dus het is voor mij ook apart dat het tijdens de opnames zo is gaan zakken. Voortaan houd ik het maar bij mijn eigen kar :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:51

Mooi dat je andere beter geschikte kar hebt en goed let op wat je pony aan kan. Het ziet verder echt allemaal reuzeleuk en gezellig uit!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:59

Wat leuk zeg, leuk dat je er wat over vertelt! :))

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:24

Ik keek het programma gisteren nog en vroeg me al af of hij van een Bokker was. Super leuk en ook goed dat hun zo begaan zijn met de pony! Ik vroeg me al af waarom ze af en toe van de kar afgingen :D

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:23

Wat een ontzettend brave en leuke pony heb je!
Frans genoot zichtbaar en heeft echt wel wat paardenkennis, dat kon je gelijk zie.
De slomo in draf -O-

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:44

borstnoot schreef:
Haha, ik ben nu al fan van Spikkel! Heb even op zijn facebookpagina gekeken, en wat een snoetje is het!

Dankjewel nog trouwens! Zie dat jij foto's maakt? Misschien maar eens een mooie reportage van Spikkel dan ;) krijg je ook een plekje op zijn pagina :D

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:48

Susie_Anneke schreef:
Frans genoot zichtbaar en heeft echt wel wat paardenkennis, dat kon je gelijk zie.
De slomo in draf -O-

Thanx! Ja Frans zeker :) wat was er met de slomo in draf? :+

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:39

Scarlett89 schreef:
Susie_Anneke schreef:
De slomo in draf -O-

Verkeerde smiley: Moest deze zijn <3
Wat een gave draf die slomo beelden! Dat is het eerste wat ik riep na brave pony : Wow wat een draf zit daar in!

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:45

Susie_Anneke schreef:
Scarlett89 schreef:

Verkeerde smiley: Moest deze zijn <3
Wat een gave draf die slomo beelden! Dat is het eerste wat ik riep na brave pony : Wow wat een draf zit daar in!

Oh haha dankje! Hij showt zich wel echt als menpony ja :j :D

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:50

Leuke pony braaf ook