Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:14

Alane schreef:
de hele discussie is gestart om een ander video van haar, van haar rit op vrijdag. Die was eerst verdwenen en hebben ze alleen deze rit gepost.
Daar neemt ze alle teugels in 1 hand om het paard met de zweep te slaan (na die rit is ze ook uitgesloten) dit deed ze ook in de proef van donderdag (dat is die in de video hierboven) maar geen uitsluiting.
Daarnaast komt ze een paar keer hard in met de hand, en sporen. Vrijdags reageert het paard ook door te slaan als ze dat doet.

Niet perfect rijden en fouten maken is niet erg, zolang je het niet af reageert op het paard en het dier er de dupe van is. En beide gebeuren hier. En dat is niet goed.

|( Vreselijk...arm dier, terecht dat ze door de mangel gehaald word.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:17

Maar ook al heb je zo'n systeem waarbij elke idioot grand prix mag, er zitten toch ook jury's bij? Als je zelf niet kunt rijden dan ga je toch nooit met een goede score naar huis. Wat is dan de 'lol' van grand prix rijden? Dat is voor jezelf toch ook een afgang elke keer?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:22

Ailill schreef:
Zoals een groot ruiter ooit eens zei: "Sommige mensen doen het net verkeerd om, ze lessen een tijdje en kopen dan een paard van een ton. Ik zou ze willen adviseren het andersom te proberen."

Koop een paard van een ton en ga dan lessen?
Neem voor een ton aan lessen en koop dan een paard?

%)

Confused......

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:24

Had t filmpje al voorbij zien komen.
Ik rijd zelf geen dressuur, maar ook voor mijn lekenogen ziet dit er droevig uit. Als ik mezelf zo terug zou zien, zou ik eerst eens gaan oefenen zonder sporen en bit(ten). En les nemen in doorzitten.

Zoals de commentator ook zegt "the horse is a saint".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:33

Wat een vreselijke vertoning. Vrouw kan het paard niet goed uitzitten. En die handen. Wat moet dat paard zeer hebben in zijn mond zeg. -O-

Corien_

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:49

Tijdens het filmpje had ik de neiging om braaf te zeggen en te willen aaien, jammer dat je achter een computer zit, maar goh dat paard is echt mega braaf en weet het handig 'op te lossen'. Hoop dat ze gewoon lekker door gaat oefenen. Het nog niet kunnen is helemaal niets mis mee, je paard daarvan voornamelijk de schuld geven wel natuurlijk.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:53

Winstpunten systeem hebben ze hier wel van de grond proberen te krijgen, maar dat is moeilijk hier.
Meestal kun je maar een paar keer per jaar op wedstrijd hier, dan zou het bij wijze van 3 jaar duren eer je de B uit bent... Plus dat een gemiddelde wedstijd je zo $500 kost, voor veel mensen niet haalbaar om dat heel erg vaak te gaan doen. De meeste mensen trainen daarom thuis wat langer door, en kunnen vaak prima inschatten, al dan niet samen met trainer, of ze op het juiste niveau uitkomen.
Wat je juist vaak ziet, is dat mensen zelf jarenlang in de B en L blijven hobbelen omdat ze het te spannend/moeilijk vinden om een niveau hoger te proberen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:08

Jeetje 500 euro :oo dan zou voor mij de lol er ook snel af zijn.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:20

Hoe kan het dat ze Inter2 met zweep mag rijden? Werkt dat daar ook anders?

Ik vind het ook sneu voor het paard, en ook voor de amazone. Blijkbaar heeft ze een heel verkeerd beeld van haar kunde. Zou ze thuis geprezen worden voor haar rijden omdat ze er flink voor betaald? Hopelijk kijkt ze dit filmpje ook terug en leert ze ervan..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:30

Dat dit paard uit alle getrek en gebuts nog hulpen kan onderscheiden. En dat met stang en trens. Arm arm paard. Zo iemand zou uitgesloten moeten worden met als mededeling ga maar naar de laagste klasse.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:32

Tja, rijke mensen, wat zal ik nu eens gaan doen?? Paardrijden is wel leuk, huppa, zak met geld open en kom maar op. Waarschijnlijk nog nooit eerder op een paard gezeten maar he, voor je aanzien moet je wat. En istie kapot, dan kopen we een nieuwe.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:37

Sneu, heul braaf paard wel -O-

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:46

Ik snap wel hoe ze aan die 51 procent komen. Paard heeft 100% verdiend en amazone max. 1%. Tja, dan kom je inderdaad op een gemiddelde van zo'n 51%.
Nee even zonder gekheid, te triest om aan te zien. Waarom kan zoiets? Er zijn de laatste tijd dressuurruiters gediskwalificeerd wegens de kleinste dingetjes en deze dame kan gewoon haar ding doen en ook nog eens met meer dan 50% beoordeeld worden. Waar gaat het heen????

Norrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:52

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:07

Iemand die weet hoe het mogelijk is dat ze met zweep mogen rijden? Ik was daar eerder al benieuwd naar en ben niet de enige. In NL mag je in het M1 al niet meer met zweep rijden. Op dat niveau zou het niet meer nodig moeten zijn. Ik denk trouwens dat zij met haar manier van rijden in NL niet eens een BB proef zou kunnen rijden waarin ze meer dan 180 punten haalt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:10

Dat mag in bepaalde landen. In Duitsland en Luxemburg ook.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:13

bruintje123 schreef:
Dat dit paard uit alle getrek en gebuts nog hulpen kan onderscheiden. En dat met stang en trens. Arm arm paard. Zo iemand zou uitgesloten moeten worden met als mededeling ga maar naar de laagste klasse.

Of anders benaderd: wie heeft deze mevrouw verteld dat ze in deze klasse kon/mocht/moest starten?
Ze heeft er niks te zoeken. Ze had gewoon in de laagste klasse moeten starten of nog beter: gewoon nog effe wat maanden door moeten trainen. En bij grote voorkeur op een ander, minder begaafd paard: als je net je tractorcertificaat hebt gehaald krijg je een Ferrari ook niet fatsoenlijk van zijn plek.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:14

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:15

Mooie vergelijking van die Ferrari. Ik heb ook ooit op een ex grand prix paard gereden. Wat was dat moeilijk zeg :+ zaten iets teveel knopjes op voor mijn beperkte rijkunst :')

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:21

Ik had de filmpjes al voorbij zien komen maar jeetje zeg, hoe weinig zelfreflectie kan iemand hebben? :roll:

Ik zou persoonlijk nooit mijn paard verkocht hebben aan iemand die zo rijdt.. wat een drama voor het paard zeg...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:23

Ben "blij" dat ik net die van vrijdag ook heb gezien. Die in de OP is niet goed maar nu ook niet zo dramatisch. Voor dat niveau absoluut niet goed maar echt uitzonderlijk is het ook niet.

Maar ja die van vrijdag die is wel heel erg slecht. Jammer dat ze daar alleen kijken naar wat het paard gepresteerd heeft. Dan krijg je inderdaad dit. Geloof ook wel dat het paard door iemand ander getraind wordt. Als je zo'n ruiter hebt die je 3 of 4 keer in de week zelf rijdt is volgens mij het paard met een half jaar de kreukels ingereden.
Al zegt het wel iets over het talent van het paard dat hij het volhield op deze manier.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:25

Norrit schreef:
https://www.writingofriding.com/in-the- ... -browning/

Hier kan je onderaan de video van vrijdag ook zien..:-(

Oei, dat filmpje is wel erg inderdaad. Hier is ze uiteindelijk ook voor gediskwalificeerd. Ik snap ook niet hoe je zelf als ruiter niet zegt: ‘dit niveau is te hoog voor mij’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:26

josje4 schreef:
Ik zou persoonlijk nooit mijn paard verkocht hebben aan iemand die zo rijdt.. wat een drama voor het paard zeg...

Dat was eigenlijk vooral mijn eerste gedachte.. Zou van Silfout het niet geweten hebben waar hij heen ging? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:27

Cowboy55 schreef:
Ailill schreef:
Zoals een groot ruiter ooit eens zei: "Sommige mensen doen het net verkeerd om, ze lessen een tijdje en kopen dan een paard van een ton. Ik zou ze willen adviseren het andersom te proberen."

Koop een paard van een ton en ga dan lessen?
Neem voor een ton aan lessen en koop dan een paard?

%)

Confused......

Dat laatste... en dat zou geen overbodige luxe zijn voor deze dame.
Wat een ontzettend braaf paard, wel jammer dat het hem tegen gaat werken.. Als je zo braaf bent met zo'n zak aardappelen en je dan ook nog laat afranselen zonder een kik te geven... Arm dier. :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:31

Ik vind het toch ook wel ernstig dat ze dus blijkbaar iets van instructie heeft die meent dat ze mee kan doen op zo’n wedstrijd...
Het is toch bijzonder dat niemand zo’n mevrouw waarschuwt dat dit echt niet kan...