Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

0Lunerancea0 schreef:Uit het artikel op de site van het AD:Triest voor zijn dochter vind ik dit. Haar carrière zal wel flinke klappen oplopen, om nog maar niet van haarzelf als persoon te spreken ...
Dat de straf zo hoog is snap ik ergens wel en vind ik ook terecht. 50 kilo is niet niks. Voorwaardelijk vrij eraf en hij staat na 12,5 jaar weer buiten hoor. In NL zijn de straffen gewoon triest laag.
De man stond in Engeland voor de rechter. Je mening over het NL strafsysteem heeft hier niets mee te maken.Citaat:Dochter [...] (27) was vandaag in Engeland bij de rechtszaak, ze hoorde het vonnis huilend aan.
bruintje123 schreef:Drugs vermoord ook mensen.
Sowieso dat wereldje staat bol van de criminaliteit en afrekeningen.
Dan past een dergelijke straf daar wel bij als je dat mee in stand houdt.
SaraViavia schreef:Ben ik de enigste hier de straf wel wat aan de hoge kant vind? Ik vind uitgedeelde straffen overigens 9 van de 10 keer te hoog, maar vooral vergeleken met veel moordzaken of andere gruwelen vind ik dit toch wel hoog. Wel erg dom van hem en sneu voor de dochter. Ben benieuwd of ze nog (op dit niveau) kan blijven rijden.
Knakker schreef:SaraViavia schreef:Ben ik de enigste hier de straf wel wat aan de hoge kant vind? Ik vind uitgedeelde straffen overigens 9 van de 10 keer te hoog, maar vooral vergeleken met veel moordzaken of andere gruwelen vind ik dit toch wel hoog. Wel erg dom van hem en sneu voor de dochter. Ben benieuwd of ze nog (op dit niveau) kan blijven rijden.
nee hoor, je bent niet de enige, ook ik vind 17 jaar wel heel lang.
gekvanfleur schreef:Goh, voor een paard dat mishandelt is eist heel bokt de doodstraf.
En voor drugs waar een hele wereld aan (dodelijk) geweld en zware wapens (liquidaties) achter zit is deze meneer wel een beetje teveel gestraft.
Toch interessant hoe het menselijk brein werkt.
Zuchini schreef:gekvanfleur schreef:Goh, voor een paard dat mishandelt is eist heel bokt de doodstraf.
En voor drugs waar een hele wereld aan (dodelijk) geweld en zware wapens (liquidaties) achter zit is deze meneer wel een beetje teveel gestraft.
Toch interessant hoe het menselijk brein werkt.
Ik vind het interessant hoe jouw brein werkt eerlijk gezegd. Je kan toch iemand niet straffen voor wat anderen doen? Onschuldig tot tegendeel bewezen is? Ik lees niets over geweld en wapens?