Paardenhandelaar krijgt 17 jaar cel voor drugssmokkel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Paardenhandelaar krijgt 17 jaar cel voor drugssmokkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:31

Miranda en collega's: chapeau!!! +:)+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:03

Tsja je hoeft maar Mario van G in te tikken op google en de naam wordt vanzelf aangevuld. Evenals de naam van de dochter. Sneu voor haar in ieder geval. Ik hoop dat ze door kan in de sport. Voor vaders, tsja eigen schuld... Dit zijn riskante zaken, risico van het 'vak' dat je in de gevangenis komt. Veel mensenlevens hadden kapot kunnen gaan door de drugs, evenals nu zijn gezin...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:07

0Lunerancea0 schreef:
Triest voor zijn dochter vind ik dit. Haar carrière zal wel flinke klappen oplopen, om nog maar niet van haarzelf als persoon te spreken ...
Dat de straf zo hoog is snap ik ergens wel en vind ik ook terecht. 50 kilo is niet niks. Voorwaardelijk vrij eraf en hij staat na 12,5 jaar weer buiten hoor. In NL zijn de straffen gewoon triest laag.

Uit het artikel op de site van het AD:
Citaat:
Dochter [...] (27) was vandaag in Engeland bij de rechtszaak, ze hoorde het vonnis huilend aan.
De man stond in Engeland voor de rechter. Je mening over het NL strafsysteem heeft hier niets mee te maken.

Heel triest voor de dochter. Die zal er zeker emotioneel een flinke tik van krijgen. Het zal je vader maar zijn.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:08

Inderdaad gewoon alleen het "beestje" bij de naam noemen ja. De persoon waar het over gaat, de betrokkenen/familie/vrienden of wie dan ook hebben hier niets mee te maken :) Het is al erg genoeg, laten we het daar gewoon bij houden :)

En het gaat niet om een familie, het gaat om één persoon.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:49

Ik vind het heel sneu voor de dochter.

fortuna126Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:17

Iedereen roept over de dochter.... Denk je nu werkelijk dat die van niets wist, of zijn vrouw.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:31

Hij mag z’n straf wel in NL uitzitten dat scheelt wel. Dan maakt hij die 17 jaar niet vol. De maximumstraf hier is 12 jaar voor dit misdrijf.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 26-01-18 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:33

fortuna126 schreef:
Iedereen roept over de dochter.... Denk je nu werkelijk dat die van niets wist, of zijn vrouw.

In deze zaak weet ik dat niet...
Maar ik ken een zaak (van dichtbij) waarbij papa dingen deed wat echt niemand door heeft gehad.
Ook zijn vrouw en kinderen niet.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:42

Ontzettend sneu.. ik zocht de zaak op en kwam ook direct op een bericht over de dochter, open en bloot op internet. Ik hoop dat de schade voor haar beperkt is. Wat ben je nou voor vader.. alsof hij de consequenties niet wist

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:55

Eigenlijk vind ik dat de volledige schuld bij de vader ligt. We kunnen hier wel boos worden op de media maar vaders had vooraf ook kunnen bedenken hoe het zou gaan lopen als hij gesnapt zou worden. Het is zijn eigen schuld dat hun reputatie waarschijnlijk voorgoed bezoedeld is. En het ergste is misschien nog wel dat zijn gezin hun vader en man kwijt is. Alleen maar verliezers hier.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:17

Ben ik de enigste hier de straf wel wat aan de hoge kant vind? Ik vind uitgedeelde straffen overigens 9 van de 10 keer te hoog, maar vooral vergeleken met veel moordzaken of andere gruwelen vind ik dit toch wel hoog. Wel erg dom van hem en sneu voor de dochter. Ben benieuwd of ze nog (op dit niveau) kan blijven rijden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:31

Drugs vermoord ook mensen.
Sowieso dat wereldje staat bol van de criminaliteit en afrekeningen.
Dan past een dergelijke straf daar wel bij als je dat mee in stand houdt.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:38

bruintje123 schreef:
Drugs vermoord ook mensen.
Sowieso dat wereldje staat bol van de criminaliteit en afrekeningen.
Dan past een dergelijke straf daar wel bij als je dat mee in stand houdt.

Klopt maar dat kopen ze zelf. Meneer heeft het vast niet als een gezond voedingssuplement of iets dergelijks verkocht, dus dat is de kopers/gebruikers hun probleem. Ik praat het absolulut niet goed en ik vind een flinke celstraf ook echt wel op zijn plaats, maar ik vroeg me alleen af of ik de enigste was die het een RELATIEF hoge straf vind. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:41

Ik zie niet in waarom we hier zielig over moeten gaan doen.

Andere wetten andere straffen. Word je in singapore gesnapt met een paar gram heb je kans op de doodstraf.....

risico's van het vak....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:44

Ja mensen kopen zelf. Regelmatig er aan geraakt door een "vriend " of omdat ze geestelijke in de knoei zitten en verlichting zoeken.
En zo'n eikels maakt daar misbruik van. Alleen maar voor een luxe leventje. Samen met het gezin. Die hebben het dan wel niet letterlijk gedaan. Maar als mijn man ineens met geld kan wapperen ga ik toch ook eens nadenken.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 04:56

Om de straf een beetje in perspectief te plaatsen: in Engeland ligt 'normaal gesproken' de vervroegde vrijlating op de helft van de tijd, dus in dit geval op 8,5 jaar.

In Nederland ligt vervroegde vrijlating op tweederde van de straf. Dus bij een straf van 12 jaar, zoals hier eerder werd genoemd, 8 jaar en dat ontloopt de daadwerkelijke Engelse strafduur dus helemaal niet zoveel als het lijkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 06:56

Sneu voor de dochter en iedereen die dicht bij hem staat en er niets vanaf wist, maar wel te lijden heeft onder zijn leuke 'hobby'.
Maar sneu voor hemzelf? Absoluut niet. Wie zijn billen brandt....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:44

SaraViavia schreef:
Ben ik de enigste hier de straf wel wat aan de hoge kant vind? Ik vind uitgedeelde straffen overigens 9 van de 10 keer te hoog, maar vooral vergeleken met veel moordzaken of andere gruwelen vind ik dit toch wel hoog. Wel erg dom van hem en sneu voor de dochter. Ben benieuwd of ze nog (op dit niveau) kan blijven rijden.

nee hoor, je bent niet de enige, ook ik vind 17 jaar wel heel lang.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:51

Knakker schreef:
SaraViavia schreef:

nee hoor, je bent niet de enige, ook ik vind 17 jaar wel heel lang.

Ook als je weet dat je in Engeland maar de helft uit hoeft te zitten normaal gesproken? In Nederland is dat 2/3 en de hoogte van de straffen wordt daar op aangepast.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:53

Ja dan vind ik het nog te lang :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:07

Haha dat kan! Ik vind het terecht.
Er gaat zo veel ellende en criminaliteit schuil achter de drugshandel. En dan heb ik het nog niet over wat drugs bij mensen aan kan richten, maar over de criminele organisaties daar achter.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:19

Goh, voor een paard dat mishandelt is eist heel bokt de doodstraf.
En voor drugs waar een hele wereld aan (dodelijk) geweld en zware wapens (liquidaties) achter zit is deze meneer wel een beetje teveel gestraft.

Toch interessant hoe het menselijk brein werkt.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 27-01-18 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:21

Inderdaad.
Al moest hij de hele 17 jaar uitzitten is het niet eens teveel.
Zo kan ik ook geen medelijden hebben met die lui die levenslang in een hel gevangenis zitten in het buitenland bij drugsmokkel. Als je zo stom bent dat te doen voor wat rot centen moet je ook op de blaren zitten als je gepakt word.

Anders natuurlijk bij mensen waar ze het in de tas stoppen of zo.
Maar die het echt zelf doen, jammer dan. Risico van het vak.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:04

gekvanfleur schreef:
En voor drugs waar een hele wereld aan (dodelijk) geweld en zware wapens (liquidaties) achter zit is deze meneer wel een beetje teveel gestraft.

Ik vind het interessant hoe jouw brein werkt eerlijk gezegd. Je kan toch iemand niet straffen voor wat anderen doen? Onschuldig tot tegendeel bewezen is? Ik lees niets over geweld en wapens?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:11

Zuchini schreef:
gekvanfleur schreef:

Ik vind het interessant hoe jouw brein werkt eerlijk gezegd. Je kan toch iemand niet straffen voor wat anderen doen? Onschuldig tot tegendeel bewezen is? Ik lees niets over geweld en wapens?

Je kunt wel iemand straffen voor het deelnemen aan drugscriminaliteit, en in de strafmaat voor dergelijke delicten er rekening mee houden dat zulks een hele hoop andere onfrisse zaken aantrekt en in stand houdt.