Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:00

Schoentje schreef:
Even voor de duidelijkheid, dit heeft niks met topsport te maken. Er is geen topruiter die zo slecht rijdt als deze man. Dit is gewoon ontiegelijke onkunde en zelfoverschatting. Deze ruiter moet niet hoger dan B gaan rijden.
Deze manier van rijden heeft dan ook niks met 'alleen aan geld denken' te maken. Want als hij aan geld zou denken, dan zou hij het zijn paard niet zo verschrikkelijk onmogelijk maken de hindernissen te springen. Want de waarde van dit paard keldert zo en een prijs win je er ook niet mee.
Dus vergelijk deze idioot alsjeblieft niet met een paardentopsporter of professional. Dit is gewoon een mafklapper met geen enkel gevoel voor paarden.

Heel goed gezegd idd :j :j :j :j

sneu voor het paard helaas ;( ;(

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:01

Heb het filmpje niet af gekeken .. wat ontzettend slecht en zielig voor het paard zeg!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:06

Arm paard. Als die ruiter meer verstand had, dan was die toch na een sprong of 3 gestopt met springen omdat het voor geen meter liep. Nee maar gewoon door blijven rijden en dat getrekt aan de teugels.

Goeie schorsing. Hoop dat hij de hoger beroep verliest.

NienkeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:10

Billy schreef:
..
Ontopic....als je maar hard aanrijdt komt het wel goed denkt die eikol!

Nou echt he, wat vreselijk en ik begrijp niet dat hij maar door 'rijdt', vraag me af hoe dat arme paard de ring uit is gekomen :(:)

Goed dat ze er zulke sancties aan hebben gehangen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:14

{:)-:( Achterlijke gladiool

elenaMM77

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:22

misschien mag dat paard ook gewoon eens goed nagekeken worden..
want ik heb nu meer filmpjes zitten kijken.. maar het paard heeft altijd veel verzet lijkt t wel..
in 2012 loopt hij nog redelijk, maar hoe verder de tijd vorderd hoe meer verzet hij toont onder het zadel..

nu ligt het zeker aan de ruiter in dit topic.. want die rijd gewoon als een idioot.. Maar ik zou het toch prettig vinden als er ook eens gekeken zou worden waarom dit paard zo in verzet rijd, bij vlagen zelfs stakerig.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:41

NienkeK schreef:
Billy schreef:
..
Ontopic....als je maar hard aanrijdt komt het wel goed denkt die eikol!

Nou echt he, wat vreselijk en ik begrijp niet dat hij maar door 'rijdt', vraag me af hoe dat arme paard de ring uit is gekomen :(:)

Goed dat ze er zulke sancties aan hebben gehangen

En wat hij met het paard heeft gedaan toen hij uit de ring was zonder publiek :(
Gestoorde mensen. Diep triest.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:43

Elena je zou denken dat dit soort paarden onder goede begeleiding staan en regelmatig na worden gekeken.
Het zal inderdaad niet zomaar zijn.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:46

Wagelijk. Heb hem na 3 hindernissen afgezet. Hij begint al zo slecht met rijden. Zo echt een levenslange schorsing mogen en ook zijn certificaat als leraar lekker in nemen. Mafketel. Hij moet gewoon een kantoor baan nemen kan die lekker met laptops gooien (of zichzelf )

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:47

miramii schreef:
Alsof hij dronken zijn paard is opgestapt.. bizar!

Gezien het drankverbruik van de gemiddelde Oostenrijker zou me dat helemaal niets verbazen. -:(-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:56

Van mij mogen ze voor zulk machtsmisbruik tegenover een onschuldig beest gewoon een celstraf opleggen. Helaas mogen dit soort mensen vervolgens gewoon weer paarden houden. Niet te geloven... Arm dier.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:59

Ketaki schreef:

ik heb filmpjes gekeken, maar het paard toont sowieso altijd verzet, daarom zei ik al een stukje naar boven.. het zou verstandig zijn dat het dier wellicht een keer goed nagekeken wordt..

in 2012 loopt hij iets beter, maar ook daar vind ik t al geen fijn springpaard om te zien.. daar al het begin van verzet en wat stakerig in zijn gang hier en daar.

misschien moet hij gewoon eens verder gaan graven waarom dit paard geen makkelijk paard is.
want het wordt in de jaren alleen maar erger lijkt t wel.

ik zou m niet willen hebben.. lijkt mij geen fijn paard om mee door de baan te gaan. of het nu karakter is of een lichamelijk issue. de vraag voor mij is, moet je nu perse willen dat dit paard springt..

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:09

Als een paard zo gereden wordt, is het niet zo gek dat hij verzet gaat tonen en last van zijn lichaam krijgt. Wat er eerder was weten we niet, maar deze ruiter maakt het paard in ieder geval niet blijer en gezonder.
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 24-01-18 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:10

Schoentje schreef:
Als een paard zo gereden wordt, is het niet zo gek dat hij verzet gaat tonen en last van zijn lichaam krijgt. Wat er eerder was weten we niet, maar deze ruiter maakt het paard in ieder niet blijer en gezonder.

je kunt gewoon filmpjes van dit paard bekijken op youtube onder andere ruiters?
lol, ik haal dat niet uit mijn grote teen.. gaf ook aan dat ik filmpjes heb zitten kijken van dit paard onder eerdere ruiters.. is kip en ei. of hij nu eerder al last van zijn lijf had en nu tot het hoogtepunt komt door ook nog eens een wrede ruiter.. of dat hij altijd al door harde ruiters is gereden, en nu de rek er volledig uit waardoor je zo'n vertoning krijgt.. dat kan ik niet beoordelen.. Maar ik vind m al langer niet zo fijn ogen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:18

Wat ik gewoon niet begrijp is dat hier niet ingegrepen wordt. Uitbellen en opsodemieteren. Dit gedrag is gewoon niet ok.

Terecht dat hij gestraft wordt. Deze man heeft niets te zoeken op/om/rond paarden.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:21

Ik vind de filmpjes met de andere ruiters nogal meevallen. Het is een Darco, dat zijn vaak wat zwaardere types, die ook wat zwaarder te rijden zijn en sterk kunnen worden in de ring. Niet elke gooi met het hoofd of zwiep met de staart hoeft meteen pijn of verzet te zijn.
Daarnaast vind ik de eerdere filmpjes en die met deze ruiter echt niet met elkaar te vergelijken. Paard kan onmogelijk een fatsoenlijke sprong maken met Maier, terwijl hij voorheen correct 1.45m parcoursen liep.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:22

Ik vind dit paard anders dood braaf met zon ruiter er op. Hij doet iig een poging tot springen.
Denk dat de mijne wat anders had gedaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:23

Citaat:
Vastgesteld is dat Maier zich schuldig heeft gemaakt aan onsportief gedrag en oneerlijke behandeling en buitensporige eisen aan een paard. Ook is hij schuldig bevonden aan het veroorzaken van schade aan de reputatie van de paardensport.

Kan iemand mij uitleggen hoe de springsport werkt? Wanneer stel je buitensporige eisen aan een paard? Hij heeft toch een bepaald niveau behaald, dus dit dier moet gewoon 1.40 kunnen springen? Dus hoe kan je dan verweten worden dat je buitensporige eisen stelt?

Als ik met een paard wat geen wissel kan toch in de Z( toch? Ik weet niet vanaf wanneer dat gevraagd word :+ ) ga starten omdat ik die punten heb is dat dom, maar stel ik dan buitensporige eisen?

Vind ik een boeiend idee :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:31

CrazyCat schreef:
miramii schreef:
Alsof hij dronken zijn paard is opgestapt.. bizar!

Gezien het drankverbruik van de gemiddelde Oostenrijker zou me dat helemaal niets verbazen. -:(-

Dat slaat nergens op. Dat heeft niets met nationaliteit te maken, maar met mentaliteit. Kam er een dopingtest afgenomen worden in de paardensport?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:46

Als ik dit zo zie krijg ik heel erg het idee dat deze walgelijke, misselijkmakende, vuile vent dronken op zijn paard zat.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:07

Die man moet toch wel pijn in zijn handen hebben na dit rondje, en spierpijn in zijn spierballen.
Dit paard wordt zo kort gehouden dat het de hindernis niet eens kan zien, laat staan zelf mee kan denken wanneer af te zetten of het lijf te strekken.
Zeer terechte schorsing wat mij betreft!
Laat meneer fijn aan fietscross gaan doen ofzo, en nooit meer in de buurt van paarden komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:22

‘Zijn bevoegdheid tot lesgeven is afgepakt’ wacht effe hoor, lesgeven??
Welke halve zool wil les hebben van deze man? :=

Wat een wanvertoning, snap ook niet dat hij niet meteen de ring is uit gezet.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:27

Ik vraag mij echt af hoe hij op dit niveau is gekomen. Ben blij dat hij geschorst is en hoop hem nooit meer op een paard tegen te komen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:39

bruintje123 schreef:
Oh jawel hoger beroep is mooi.
Hopelijk zien ze dan dat dit stuk onbenul zijn daden niet eens als gruwelijk erkend dus kunnen ze hem een levenslange schorsing geven.

Ja goed idee! Die man zou zich dood moeten schamen