Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElineS schreef:Art_Ificious schreef:Vraag me toch vaak af waarom je als meisje dan alsnog verzorgster blijft spelen voor de dieren?
Het is juist daardoor dat die man zijn gang kan blijven gaan. Dit speelt al 8 jaar blijkbaar maar geen van beide verzorgsters heeft het lef om het verzorgen op te zeggen. Over bedreigingen lees ik niks.
Als verzorgster kan je zomaar oozeggen. Heb ik ook gedaan maar omwille van studies.
Vraag me tevens dan af hoe erg je de aantastingen vind als je tóch blijft gaan en wéét dat die man weer kan toeslaan.
Het kan "onschuldig" beginnen met lichte aanrakingen. Maar als je zelf wel blijft teruggaan krijgt die man de kans om steeds verder en verder te gaan.
Victim blaming.. Zoek het op. Want dat doe je nu
Art_Ificious schreef:Onder druk gezet maar er wordt nergens vermeld hoe en of ze al van begin onder druk gezet werden.
Ik zou na de eerste aantastingen gewoon weg gebleven zijn. Juist uit angst voor meer.
Die man kan ook gedacht hebben de eerste keren "ah ze komen toch terug dus ik kan een stapje verder gaan."
Als de meisjes dan tegengewerkt hebben zal hij waarschijnlijk met de druk gekomen zijn.
Maar kom, hoeveel minderjarigen hier zijn er al erg volwassen als ze 12 zijn? Tegenwoordig véél te véél als ik de grote monden soms hoor op straat/in de winkel.
Dan heb je óók het verstand om weg te blijven bij zulke mensen.
Ik spreek uit ervaring namelijk. Zelf niet betast geweest door de paardenhouder maar hij stuurde mijn zus en haar vriendin wel nare smsjes om te komen want zijn vrouw was niet thuis etc.
Zus en vriendin zijn gewoon weggebleven (ze waren toen beide 14 jaar).
Art_Ificious schreef:Bigone heb zelf bíjna hetzelfde meegemaakt. Mijn zus had met haar vriendin ook twee verzorgpaarden. Die man is ook vreemde dingen gaan smsen. Zij zijn er gelukkig niet op in gegaan. Achteraf is die man alsnog opgepakt voor aanranding van een meisje en zijn de paarden verkocht.
Dus, omdat je een darmaandoening hebt ben je sielugh en mag je met je tengels aan minderjarigen zitten?Citaat:Advocaat Heemskerk stelde dat zijn cliënt gebukt gaat onder stress en last heeft van een darmaandoening. Daarnaast merkte hij op dat N. een ‘man op leeftijd’ en een ‘first offender’ is.
Art_Ificious schreef:Onder druk gezet maar er wordt nergens vermeld hoe en of ze al van begin onder druk gezet werden.
Ik zou na de eerste aantastingen gewoon weg gebleven zijn. Juist uit angst voor meer.
Die man kan ook gedacht hebben de eerste keren "ah ze komen toch terug dus ik kan een stapje verder gaan."
Als de meisjes dan tegengewerkt hebben zal hij waarschijnlijk met de druk gekomen zijn.
Maar kom, hoeveel minderjarigen hier zijn er al erg volwassen als ze 12 zijn? Tegenwoordig véél te véél als ik de grote monden soms hoor op straat/in de winkel.
Ik spreek uit ervaring namelijk. Zelf niet betast geweest door de paardenhouder maar hij stuurde mijn zus en haar vriendin wel nare smsjes om te komen want zijn vrouw was niet thuis etc.
Zunzuncito schreef:Ik kan wel snappen waarom Art_Ificious dit schrijft. Toen ik verzorgpony's had op jonge leeftijd (30 jaar geleden), waren dit soort mannen er ook. Dit soort types zullen er altijd zijn. Pogingen tot misbruik zullen er altijd zijn. Die mannen sterven echt niet uit, en jonge onzekere meiden die hun verzorgpaard niet kwijt willen of gewoon enorm bang zijn en niet weten wat te doen, zullen er ook altijd zijn.
We moeten met onze dochters het gesprek aangaan wat er in de wereld aan mensen rondlopen en wat je in bepaalde situaties kan doen. Dat je "Nee" kan zeggen en dat het niet jouw fout is als er wel iemand over jouw grenzen heen gaat. Dat er mensen zijn die je kan vertrouwen dat er wat wordt gedaan met jouw opmerkingen of vragen. Dat jonge meiden het lef krijgen om weg te lopen uit situaties die niet goed aanvoelen.
Ik kan makkelijk praten, ik ben altijd al het type geweest die wegliep uit situaties die mij niet zinde, en ik begrijp dat dit niet voor iedereen geldt. Toch vind ik: "Jeetje wat erg en dit mag niet meer gebeuren, gooi die mannen in de bak" roepen gewoon niet realistisch als oplossing; het is een straf. Praat erover als je denkt dat iemand in zo'n situatie zit. Zeg het als iets opvalt en wat je wenkbrauwen doet fronzen. Vraag om hulp als je iets zelf niet helemaal vertrouwt.
Ygritte schreef:Dit ! wat Ygritte schrijft. Je kan niemand met elkaar vergelijken ook de situaties niet. Stel je een meisje voor dat thuis genegeerd wordt. Op school gepest. Onzeker kwetsbaar. Enkel paard is er. En door de leeftijd wel besef het is niet goed; maar schaamte en ook angst v de dreiging. Geen inzicht / overzicht mbt hoe effectief te handelen wat vrij logisch is mbt leeftijd en ontwikkeling. En het opgelopen trauma dat de eigenwaarde ook beschadigd en het vertrouwen in de omgeving.Art_Ificious schreef:Onder druk gezet maar er wordt nergens vermeld hoe en of ze al van begin onder druk gezet werden.
Als de slachtoffers dit lezen: dames, dit is niet waar.
Het is absoluut niet beschamend of genant dat je niet weg durft. Het komt heel vaak voor, en is absoluut niet de schuld van het slachtoffer.![]()
Er zijn heel geniepige manieren om mensen en vooral jonge meiden in zo'n situatie in te palmen. Dreiging met geweld naar ouders, dreigen met het slachten van het paard (en jonge meiden die het paard willen redden - ik weet zeker dat ik toen ik jong was ook mijn leven zo ongeveer had gegeven voor een dier in nood), en ook het zogenaamde "gaslighting": iemand die je blijft vertellen dat je je aanstelt, dat het maar onzin is, dat het heel normaal is, dat je je maar dingen aan het inbeelden bent.. Zeker als het heel geleidelijk steeds iets erger wordt. Volwassen mensen gaan door zo'n techniek ook twijfelen aan hun eigen waarnemingen en gevoelens, en mensen kunnen geheel onzeker en afhankelijk gemaakt worden.
(Zeker als we het hebben over jonge meiden, die bang zijn om de ouders te vertellen wat er gebeurd is, die wellicht geen veilig toevluchtsoord hebben thuis of op school, en waar het paard de enige veilige plek is.)
Kortom: zeggen "gewoon van die man wegblijven" is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als je denkt dat je het leven van je ouders en het paard beschermd door terug te komen en je bang bent dat je je aanstelt. Daar is helemaal niks raars aan.