Ludger Beerbaum lelijk ten val in Mechelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:10

Lizzyy schreef:
Zuchini schreef:
Ik begrijp hem ook niet zo goed, vond de hindernissen daar ook vrij vreemd dicht op elkaar (ik ben geen springruiter hoor) maar het lijkt of het paard op eigen houtje beslist om die hindernis te nemen?

Ik had juist het idee alsof hij misgreep toen hij zijn teugels op maat wilde nemen en daardoor geen hulp (op tijd) kon geven aan zijn paard waardoor die dacht dat hij rechtdoor moest

Jaaa inderdaad... hi is de teugels kwijt en heeft zich niet ingesteld om die extra sprong nog te nemen. Jeetje wat naar.

Jes

Re: Ludger Beerbaum lelijk ten val in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:23

Auw.....

Ik heb ook wel eens in een parcours nee roepend op mijn paard gezeten omdat ze naar een hindernis trok die we niet moesten springen.
Zo op het filmpje ziet het eruir alsof je behoorlijk moet wenden na de laatste sprong. Denk dat het paard iets te enthousiast was geworden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:29

Paard springt uit zichzelf een sprong van een dubbel vanuit de verkeerde kant. Hij dacht heeyyy nog een hindernis!!! Joepieee. Maar ziet er slecht uit. Bahh

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:56

Ik vond hem ook zo raar zitten. Als je zo ver naar achteren zit met voeten zo ver naar voren, heb je al helemaal geen beste balans meer.

Maar zag er echt rot uit, hopelijk valt de breuk een beetje mee!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:02

Yacintha schreef:
Ik vond hem ook zo raar zitten. Als je zo ver naar achteren zit met voeten zo ver naar voren, heb je al helemaal geen beste balans meer.

Hij was niet bedacht op nog een sprong. Beest zet ineens aan terwijl hij in volle ontspanning zat.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:08

Zonnetje81 schreef:
Yacintha schreef:

Hij was niet bedacht op nog een sprong. Beest zet ineens aan terwijl hij in volle ontspanning zat.

Ja snap ik, maar het moment dat hij die ene teugel oppakte ging hij al zo zitten. Vond ik gewoon een beetje gek

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:09

Ik denk dat zoiets in een split second gaat. Dus zooo snel voordat je het beseft.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:18

Riel schreef:
Heel veel sterkte aan de ruiter en een spoedig herstel gewenst. Het ziet er inderdaad een pittige val uit.

Rijtechnisch gezien vind ik wel dat hij het 'probleem' raar oplost. (Ik ben geen springruiter)

Hij sprong de laatste hindernis en was klaar en geeft het paard ontspanning en gaat zelf ook in een andere houding zitten aangezien hij de piste uit wil draven en compleet onverwachts sprong dat paard nog een keer over de dubbelsprong van de verkeerde kant. Als hij hem niet had weggestuurd was hij de oxer nog eens van de verkeerde kant gesprongen. Links er langs was geen ruimte, want daar was de tribune. Gebeurde recht voor mijn neus.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:43

Jeetje wat een nare val. Maar ik dacht dat chacco blue was overleden? Betreft het niet chacon? Zoon van chacco blue uit een aventyno merrie?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:18

Dat staat in de tekst ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:25

Nu wel ja ;) stond eerst chacco blue.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:34

Pff wat valt ie naar zeg! En idd, vols mij kun je niet links langs de hindernis, dus wilde hij m rechts erlangs sturen maar paard pakte aan.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:55

T paardje staat er ook wat beduusd bij daarna, zo van: was het niet goed?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:02

Oi, een open breuk nog wel :oo

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:04

Oef dat zal niet mis zijn :brr: Hoop voor hem dat ze het nog goed aan elkaar te zetten is.

Vind het persoonlijk knap dat zijn bot aan stukken ligt en door zijn huid steken en dat zijn jasje dan nog compleet intact is

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:12

Alles wordt netjes tegen gehouden haha.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:21

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 04:08

Voor mij zag het ernaar uit alsof hij op de laatste hindernis een verkeerde afstand kreeg, hij verloor zijn balans iets en het paard trok toen nog naar de hindernis die hij niet moest springen, Ludger probeerde dat nog te corrigeren, maar dat lukte niet omdat hij door de verkeerde afstand (en de daar automatisch bij horende rare sprong) de teugels niet meer goed vast had. Echt een ongelukkige val, maar hopen op een spoedig herstel..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 07:27

Ik denk met zo'n val dat je blij mag zijn met alleen een arm breuk.. Hij komt zo hard neer op zijn kont dat het makkelijk verschoven rug wervels had kunnen geven.. Niet dat een arm/schouder breuk zo fijn is maar beter dan een rug.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 07:45

auw, ziet er pijnlijk uit, inderdaad.... en er is gewoon geen plek om weg te sturen.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:02

Poe! Nare val hoor! Hoop dat hij goed herstelt.

laraxXxemma schreef:
Vind het persoonlijk knap dat zijn bot aan stukken ligt en door zijn huid steken en dat zijn jasje dan nog compleet intact is

Heb bij EHBO geleerd dat een open armbreuk niet altijd zo dramatisch hoeft ze zijn, als er nabij de breuk een speldenprik zit heet het ook al zo. Heeft met infectiegevaar te maken dat je het dan anders moet behandelen. Ik stelde me er ook altijd knap ranzige dingen bij voor, tot de EHBO-instructeur mijn luchtbel plopte :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:07

laraxXxemma schreef:
Oef dat zal niet mis zijn :brr: Hoop voor hem dat ze het nog goed aan elkaar te zetten is.

Mijn broer had een open beenbreuk.
Stak daar dus echt uit, maar niet door zijn broek, daar zat zeg maar een bult te zien maar er niet doorheen. Toen ze zijn broek open knipte was het wel duidelijk ;(

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:44

Texas02 schreef:
Voor mij zag het ernaar uit alsof hij op de laatste hindernis een verkeerde afstand kreeg, hij verloor zijn balans iets en het paard trok toen nog naar de hindernis die hij niet moest springen, Ludger probeerde dat nog te corrigeren, maar dat lukte niet omdat hij door de verkeerde afstand (en de daar automatisch bij horende rare sprong) de teugels niet meer goed vast had. Echt een ongelukkige val, maar hopen op een spoedig herstel..

Ik heb het een paar keer teruggespoeld op tv omdat ik wilde zien wat er gebeurde. Leek er inderdaad op dat de combi niet helemaal lekker op de laatste hindernis kwam waardoor Beerbaum iets balans verloor. Maar bij het neerkomen had hij ook geen teugel meer in de linkerhand, dus het zou kunnen dat het verlies van balans en verlies van de teugel met elkaar te maken had dan wel het één het ander versterkt heeft.

In elk geval was hij bij het neerkomen het stuur kwijt, paard komt bij een andere hindernis uit en springt daar knap overheen. Helaas was Beerbaum toen helemaal het evenwicht kwijt en beet in het zand. Kon niet helemaal zien of de blessure kwam door de val zelf of doordat hij de voet van een hindernis raakte. Paard stond daarna wel mooi te kijken "hé baas, wat doe je me nou?"

Beterschap aan Ludger, hopelijk zien we hem komend jaar weer terug in de ring.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:50

Is mijn favoriete springruiter, maar je ziet dat de controle al eerder weg begon te raken. Paard is erg enthousiast. Heel veel beterschap. Hoop op een voorspoedig herstel.