Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigBen schreef:Greenwood Stables had natuurlijk ook gewoon de longontsteking kunnen laten behandelen,
de schaafwonden kunnen verzorgen, en het dier aangepast voer kunnen geven.
Alleen, dat was natuurlijk veel minder spectaculair geweest dan deze fb-post,
die altijd een paar honderduizend likes zal opleveren.
BigBen schreef:Greenwood Stables had natuurlijk ook gewoon de longontsteking kunnen laten behandelen,
Billy schreef:Dat kunnen alle mensen die hun paard als gezelschapspaard willen plaatsen omdat hij oud of niet meer te rijden is in hun zak steken.........
Amy schreef:Billy schreef:Dat kunnen alle mensen die hun paard als gezelschapspaard willen plaatsen omdat hij oud of niet meer te rijden is in hun zak steken.........
Dit!!!!!
Hoe vaak staan er geen oude afgedankte paarden op marktplaats. Want tja niet meer te rijden. Als ik het geld en de plek had kocht ik ze allemaal. Ik vind het vreselijk dat mensen zo met dieren om gaan!
Dan kijk ik naar m'n merrie van 29 en besef ik hoeveel geluk zij heeft. En geen geld voor euthanasie, sorry maar hoeveel is dat nou? 100/150? Als je dat als paardeneigenaar niet zomaar in één x op kunt hoesten ben je ontzettend dom bezig!!!
danzzz schreef:zo een 3 miljoen mensen zijn blijkbaar ontzettend dom bezig in Nederland, want die hebben inderdaad niet even 100/150 euro op de plank liggen. Sterker nog er zijn mensen die omwille van een tientje eigen bijdrage geen amoxicilline kunnen kopen voor hun keel ontsteking, simpelweg omdat hun leefgeldtoelage zo een grote uitgave niet toestaat.
Citaat:En dan nog een vraag aan de blokkers: wat doen jullie als paardeneigenaar op het moment dat je een wat oudere paard niet meer zelf kunt houden? (Heel eerlijk?)
Palmera schreef:@Danzzz: ik hoop van harte dat die mensen dan geen (huis)dieren hebben.
Ik zie dat je ook eerder op me had gereageerd. Nee, zo'n dier moet je nooit verkopen. Dat weten we allemaal wel met ons gezonde verstand.
Als je geen geld hebt voor die laatste stap, terwijl het dier (volgens het FB artikel) zijn hele leven heeft gewerkt voor je, ben je, imo, heel fout bezig. Zo'n dier heeft honderden euthanasieprikken bij elkaar gewerkt. Hij heeft er slechts één nodig.
Eliine schreef:danzzz schreef:zo een 3 miljoen mensen zijn blijkbaar ontzettend dom bezig in Nederland, want die hebben inderdaad niet even 100/150 euro op de plank liggen. Sterker nog er zijn mensen die omwille van een tientje eigen bijdrage geen amoxicilline kunnen kopen voor hun keel ontsteking, simpelweg omdat hun leefgeldtoelage zo een grote uitgave niet toestaat.
Maar ik mag hopen dat die mensen dan ook geen paard hebben