Geen mest meer in groene container in gemeente Eemsmond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:31

Nikass schreef:
Ladybird schreef:
Ik ben meer verbaast over dat mensen paardenmest in de gft-bak gooien :’) nooit in mij opgekomen om dat te doen xd

Ja ik ook haha
Gift wordt bij ons niet gratis opgehaald. Restafval ook niet.
Dat was in de Randstad zoveel makkelijker ;)

In de Randstad kan je de mest in de gezamelijke bakken gooien :+ :Y)

Het zou hier met onze knollen niet eens passen!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:36

Ik doe het al jaren. Gooi er wel altijd blad bovenop.
Nooit geen problemen gehad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:39

haan schreef:
Bij ons betaal je per kilo, dus geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die keutels in de groene bak de kiepen.

Hier dus ook. Dus echt niet dat ik dat ga doen.

Maar het is wel wat Lynn zegt overal is het anders.

pillow

Re: Geen mest meer in groene container in gemeente Eemsmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:36

Het zou niet in me opkomen om dat te doen. En 10% is ook wel erg veel, heeft daar dan 1 op de tien een paard in de tuin?

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:15

Wat een onzin, paardenmest is geen probleem voor een compostering. Ik heb in het verleden veel op composteringen gewerkt, als je ziet wat er voor echt schadelijk spul in word gegooid: plastic zakken, puin, accu's, glas, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit er tussen. Het echte dieptepunt was een hamsterkooi met een levende hamster er in, hoe ziek kun je zijn?
Er zal best wat anders achter zitten maar dit is onzin!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:20

Ik vraag me vooral af: hoe dan?? Als ik de stal mest heb ik zo een kliko vol, de kliko gaat 1x per 14 dgn leeg, mesten mensen dan maar 1x in de twee weken uit??

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:19

Floran schreef:
Ik vraag me vooral af: hoe dan?? Als ik de stal mest heb ik zo een kliko vol, de kliko gaat 1x per 14 dgn leeg, mesten mensen dan maar 1x in de twee weken uit??

Je kunt meerdere containers aanvragen bij de gemeente, sommige mensen hebben er wel 6 of 8 :+

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:33

Hier is de container voor restafval groen, en de contrainer voor gft-afval bruin. :') //offtopic

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 01:39

Floran schreef:

Toen ik nog in Eemsmond woonde deed ik het ook. Ik had twee fjorden in een loopstal op rubber tegels, elke week gingen er twee grote kliko's over de tuin, en één of twee aan de weg. Is een hoop gezeul (had de paarden niet aan huis, dus dat was twee keer in de week het dorp door sjouwen) maar je was het wel kwijt.

Overigens werd de compost van de vuilstort in Eemsmond verkocht/weggegeven, en dat was prachtige compost afgezien van het plastic dat er vaak in zat. :P Waren ook enorme bergen groenafval, kan me niet voorstellen dat daar op eens zo veel magisch-niet-composterende-paardenmest bij zit dat het niet composteert. Daar lijkt me alle conifeer er dergelijke langzaam rottende zooi veel slechter voor, en dat mag (of mocht in elk geval) gewoon gratis gebracht worden...