Vrouw vindt twee ponyhuiden in container

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:54

Koper schreef:
Cowgirl schreef:
Ik heb op de dierenambulance wel een een zak met schapenhuiden opgehaald dat gedumpt was

Laat me raden: toevallig net na de ramadan?

Dat had ik er eerst bijstaan maar later verwijderd.... :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:03

De kans is dan wel vrij klein dat het in dit geval om dezelfde afzetmarkt gaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-17 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderde quote uit bericht gehaald

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:05

Dat is helemaal waar oomens :D

Zamora

Re: Vrouw vindt twee ponyhuiden in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:08

Ik zag het ook voorbij komen op fb met foto... echt vreselijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 00:22

Het zullen je dieren maar zijn... ;( Waarom kunnen mensen niet gewoon normaal doen en met hun poten van andermans dieren af blijven. :\ dan kan je in deze situatie alleen maar hopen dat het doden snel gegaan is... :\ ;( om gek van te worden als dit je overkomt..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:07

En dat terwijl er zat overtollige dieren worden aangeboden op mp die je gratis kan komen halen en uitstekend eetbaar zijn. Advertentie plaatsen voor gratis brengen zie ik ook langskomen en werkt kennelijk ook om aan gratis vlees te komen. Diefstal is helemaal niet nodig, er is perfect legaal aan gratis vlees te komen die je ook nog eens legaal zelf mag slachten.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 02:05

Heel sneu om je ponies zo terug te moeten vinden.
Gebeurd hier helaas in florida maar al te vaak. Sportpaarden uit hun stal gestolen en om de hoek op het grasveld geslacht en uitgebeend.
Paarden geslacht op hun paddock etc.

Paardenvlees is hier illegaal.
Maar sommige culteren (mexico etc) betalen een hoop geld voor paardenvlees. Dus het is een lucratieve bussines.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 05:13

Cowgirl schreef:
Dat had ik er eerst bijstaan maar later verwijderd.... :')

Misschien moeten we eens stoppen met niet benoemen wat wel zo is.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 05:23

estherpitout schreef:
Heel sneu om je ponies zo terug te moeten vinden.
Gebeurd hier helaas in florida maar al te vaak. Sportpaarden uit hun stal gestolen en om de hoek op het grasveld geslacht en uitgebeend.
Paarden geslacht op hun paddock etc.

Paardenvlees is hier illegaal.
Maar sommige culteren (mexico etc) betalen een hoop geld voor paardenvlees. Dus het is een lucratieve bussines.

He ik wil hier in Florida op stal nog rustig kunnen slapen zonder bij ieder geluidje bang te zijn dat de paarden gestolen en geslacht worden op t gras naast ons :oo :oo

Maar jeeeeezus, wat vreselijk. Dat je dieren gestolen zijn is al vreselijk, maar als je ze dan zo terug vind, ik denk dat je me in een inrichting zou kunnen stoppen, ik denk dat ik helemaal gek zou worden,
wat vreselijk voor de dieren, eigenaren en vrouw die het gevonden heeft. Als ze blijkbaar zoveel verstand hebben van slachten, mag je toch hopen dat ze ook op een humane manier dood gegaan zijn.. ;( In en in triest.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 05:45

Cowgirl schreef:

In het geval van de ponies slaat dit nergens op.

Moslims eten geen paarden

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 06:56

Rivendell schreef:
Cowgirl schreef:

Duhh. Als jij de kwoot niet had verkloot had meer dan duidelijk geweest dat dat om schapenhuiden ging.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 07:52

Rivendell schreef:
Cowgirl schreef:

als je de quote heel zou laten zie je ook duidelijk dat het om schapen gaat.
dat rellen altijd :(

wat een vreselijke vondst zeg! en je zal je pony's zo maar tegenkomen op FB.

sterkte aan de eigenaren en de vrouw die de vondst heeft gedaan.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:24

Uit de openingspost maak ik nog niet op dat ze daadwerkelijk gestolen zijn, wat Tamary al zegt, je kunt ze vaak al voor niks afhalen.
Beetje lugubere gedachte misschien, maar stel dat je je eigen pony slacht, dat is dan illegaal omdat er alleen door erkende slachterijen geslacht mag worden? Of mag je voor eigen consumptie wel zelf slachten? Denk dan aan b.v. kippen, hoeveel mensen onthoofden en plukken niet zelf hun basis voor soep?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:34

Kaus schreef:
Ieuw...

Dat je de huid van je dode pony afhaalt, tja moet je zelf weten. Maar om het bij iemand anders te dumpen...?

Dan hadden ze er beter een vloerkleed van kunnen maken.

Maar even serieus, er zijn dus mensen die de dieren van anderen gaan slachten? Wat is dit toch voor een ongelofelijk verrotte wereld.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:07

Bij ons waren laatst in de buurt 2 hondjes bij iemand uit de achtertuin gestolen, het ene hondje heeft kunnen ontsnappen, het andere hondje is pitbull voer geworden ;(

Verschrikkelijk dat mensen dit soort dingen in hun hoofd halen!
Kan me voorstellen dat dit een heftige ervaring is geweest voor deze vrouw ;(

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:13

CharmingS schreef:
Bij ons waren laatst in de buurt 2 hondjes bij iemand uit de achtertuin gestolen, het ene hondje heeft kunnen ontsnappen, het andere hondje is pitbull voer geworden ;(

Waaaaaaat? In Nederland??

Zo ik zou niet weten wat ik zou doen als ik erachter zou komen welke ******** dat had gedaan bij mijn hond.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:21

Bah, wat vreselijk :n

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:26

Nachocheese schreef:
CharmingS schreef:

Waaaaaaat? In Nederland??

Zo ik zou niet weten wat ik zou doen als ik erachter zou komen welke ******** dat had gedaan bij mijn hond.

Denk dat jij daar niks tegen doet, dat zijn namelijk geen leuke figuren.. Die wil je gewoon zo ver uit je buurt houden als maar kan. En het is trouwens niks nieuws hoor, heb het al van meerdere mensen gehoord dat dit steeds vaker lijkt te gebeuren. Heb een slot op mijn kennel laten zetten in ieder geval.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:28

Honden stelen voor pittbulltraining gebeurt erg veel. Echt vreselijk.

Ik hoop dat de pony's niet gestolen waren en gewoon door hun eigen eigenaar zijn geslacht. Dan is het nog mega asociaal om de rest in andermans container te dumpen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:47

Ik heb eerder dit jaar zoiets voorbij zien komen in Belgie. Daar zijn de dieren op de wei geslacht maar werden de daders gestoord en zijn er vandoor gegaan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:20

Ilse_123 schreef:

Ik hoop dat de pony's niet gestolen waren en gewoon door hun eigen eigenaar zijn geslacht. Dan is het nog mega asociaal om de rest in andermans container te dumpen.

De verhalen dat het gebeurt komen heel vaak langs. Maar ik ben nieuwsgierig hoe er bij de dieren van CharmingS vastgesteld is dat ze gestolen zijn (in plaats van gewoon ontsnapt) en dat het ene dier pitbullvoer geworden is. Is het lijk naderhand terugvonden? Of verwacht men enkel dat het gebeurd is?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:36

Uiterst vreemd dit. waarom de huiden bij iemand anders in de container dumpen?
als je dan iets dumpt, waarom dan niet in een vuilniszak in het bos bijvoorbeeld?
Of waarom niet naar een leerlooierij brengen? daar kunnen ze nog wat met de huiden ook nog, vang je wellicht ook nog geld voor ook....

vwb schapen/ramadan;

het was hier jaren geleden in het dorp al schering en inslag met gestolen schapen en lammeren rondom ramadan/suikerfeest....
sinds er een azc hier tig jaar geleden is gekomen met nogal moeilijke gevallen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:57

Omdat er bij een leerlooier te achterhalen valt wie de dader was?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:59

Mizora schreef:
Ilse_123 schreef:

De verhalen dat het gebeurt komen heel vaak langs. Maar ik ben nieuwsgierig hoe er bij de dieren van CharmingS vastgesteld is dat ze gestolen zijn (in plaats van gewoon ontsnapt) en dat het ene dier pitbullvoer geworden is. Is het lijk naderhand terugvonden? Of verwacht men enkel dat het gebeurd is?

Ja als het slot van de poort er af is geknipt lijkt me duidelijk dat de hondjes dit niet zelf hebben gedaan.. Daarnaast is inderdaad wat er nog van het hondje over was gevonden, inclusief daders trouwens ;)
Deze man had zijn hondjes altijd buiten in de schuur liggen en een hondenluikje daar in gemaakt zodat ze daar in en uit konden.

Was heel erg zielig om deze man tranen met tuiten te zien huilen! En voor het hondje natuurlijk, maar ben blij dat het ene hondje wist te ontsnappen.

Maar helaas waren de mannen die deze hondjes hadden gestolen "loopjongens" van iets wat nog iets verder de onderwereld blijkt te gaan, dus ik denk dat hier het probleem en ellende niet zal ophouden.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:02

wittepit schreef:
Uit de openingspost maak ik nog niet op dat ze daadwerkelijk gestolen zijn, wat Tamary al zegt, je kunt ze vaak al voor niks afhalen.
Beetje lugubere gedachte misschien, maar stel dat je je eigen pony slacht, dat is dan illegaal omdat er alleen door erkende slachterijen geslacht mag worden? Of mag je voor eigen consumptie wel zelf slachten? Denk dan aan b.v. kippen, hoeveel mensen onthoofden en plukken niet zelf hun basis voor soep?

Idd, misschien even goed lezen, A. staat er nergens dat de pony's gestolen zijn en B. was het een container langs de weg en niet van de Mvr. die de vondst heeft gedaan...