Koper schreef:Cowgirl schreef:Ik heb op de dierenambulance wel een een zak met schapenhuiden opgehaald dat gedumpt was
Laat me raden: toevallig net na de ramadan?
Dat had ik er eerst bijstaan maar later verwijderd....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
estherpitout schreef:Heel sneu om je ponies zo terug te moeten vinden.
Gebeurd hier helaas in florida maar al te vaak. Sportpaarden uit hun stal gestolen en om de hoek op het grasveld geslacht en uitgebeend.
Paarden geslacht op hun paddock etc.
Paardenvlees is hier illegaal.
Maar sommige culteren (mexico etc) betalen een hoop geld voor paardenvlees. Dus het is een lucratieve bussines.
Rivendell schreef:Cowgirl schreef:Laat me raden: toevallig net na de ramadan?
In het geval van de ponies slaat dit nergens op.
Moslims eten geen paarden
Kaus schreef:Ieuw...
Dat je de huid van je dode pony afhaalt, tja moet je zelf weten. Maar om het bij iemand anders te dumpen...?
CharmingS schreef:Bij ons waren laatst in de buurt 2 hondjes bij iemand uit de achtertuin gestolen, het ene hondje heeft kunnen ontsnappen, het andere hondje is pitbull voer geworden![]()
Verschrikkelijk dat mensen dit soort dingen in hun hoofd halen!
Kan me voorstellen dat dit een heftige ervaring is geweest voor deze vrouw
Nachocheese schreef:CharmingS schreef:Bij ons waren laatst in de buurt 2 hondjes bij iemand uit de achtertuin gestolen, het ene hondje heeft kunnen ontsnappen, het andere hondje is pitbull voer geworden![]()
Verschrikkelijk dat mensen dit soort dingen in hun hoofd halen!
Kan me voorstellen dat dit een heftige ervaring is geweest voor deze vrouw
Waaaaaaat? In Nederland??
Zo ik zou niet weten wat ik zou doen als ik erachter zou komen welke ******** dat had gedaan bij mijn hond.
Ilse_123 schreef:Honden stelen voor pittbulltraining gebeurt erg veel. Echt vreselijk.
Ik hoop dat de pony's niet gestolen waren en gewoon door hun eigen eigenaar zijn geslacht. Dan is het nog mega asociaal om de rest in andermans container te dumpen.
Mizora schreef:Ilse_123 schreef:Honden stelen voor pittbulltraining gebeurt erg veel. Echt vreselijk.
Ik hoop dat de pony's niet gestolen waren en gewoon door hun eigen eigenaar zijn geslacht. Dan is het nog mega asociaal om de rest in andermans container te dumpen.
De verhalen dat het gebeurt komen heel vaak langs. Maar ik ben nieuwsgierig hoe er bij de dieren van CharmingS vastgesteld is dat ze gestolen zijn (in plaats van gewoon ontsnapt) en dat het ene dier pitbullvoer geworden is. Is het lijk naderhand terugvonden? Of verwacht men enkel dat het gebeurd is?
wittepit schreef:Uit de openingspost maak ik nog niet op dat ze daadwerkelijk gestolen zijn, wat Tamary al zegt, je kunt ze vaak al voor niks afhalen.
Beetje lugubere gedachte misschien, maar stel dat je je eigen pony slacht, dat is dan illegaal omdat er alleen door erkende slachterijen geslacht mag worden? Of mag je voor eigen consumptie wel zelf slachten? Denk dan aan b.v. kippen, hoeveel mensen onthoofden en plukken niet zelf hun basis voor soep?