Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik ben geen fan van PZB en vind hun werkwijze in deze zaak vreemd, maar ontkennen dat de paarden er slecht uit zien kun je niet. xJitskee schreef:Voor de mensen die zeggen dat de paarden er niet slecht uitzien, de politie gaf aan de minst schokkende foto’s te hebben geplaatst. In de video van PZB zijn de paarden te zien, die zijn zeker wel erg mager. Liep een pony bij met een twee maanden oude breuk in de heup, dat kun je geen goede verzorging noemenIk ben geen fan van PZB en vind hun werkwijze in deze zaak vreemd, maar ontkennen dat de paarden er slecht uit zien kun je niet.
Ik vind het nogal schokkend dat veel bokkers het prima vinden dat die beesten in een grote modderpoel staan aan het begin van de winter. Wil niet weten hoe dat er na de winter uit moet zien.... Als eigenaar neem je dan maatregelen, of dat nu minder pony’s, een paddock of een bestraat stuk is maakt dan niet veel uit, maar je laat die dieren er toch niet een half jaar zo bij staan.....
xxCYNNxx schreef:het is toch sowieso een organisatie die nog maar pas bestaat? Tenminste; tot ongeveer een maand terug had ik de naam nooit voorbij zien komen. Of ik moet wat vaker onder mn steen vandaan komen.
Krijg bij deze club ook het idee dat het voornamelijk uit pubermeiden bestaat die de boel runnen daar; zie bij filmpjes van hun in elk geval amper een volwassene rondlopen, zijn allemaal van die 13-14 jarige meiden die ik rond zie lopen.
Dus ja, ook ik zet vraagtekens bij het besluit om daar de paarden en ponies onder te brengen.
xxCYNNxx schreef:het is toch sowieso een organisatie die nog maar pas bestaat? Tenminste; tot ongeveer een paar maanden terug had ik de naam nooit voorbij zien komen. Of ik moet wat vaker onder mn steen vandaan komen.
cobiie schreef:Die paarden die "te vroeg" herplaatst zijn zijn het financieel niet waard om een rechtszaak over te beginnen.
Het paard krijg je normaal gesproken dan sowieso niet terug van de nieuwe koper, maar nu zijn ze natuurlijk geadopteerd, geen idee of je hem dan wel terug kan krijgen.
Anders begin je een rechtszaak uit principe en/of voor die paar honderd euro die pzb opgestreken heeft met ter adoptie stellen.
upendo schreef:Typisch. Ik las namelijk een reactie op een vraag of de paarden wel beschikbaar kwamen voor "adoptie" en toen werd er gereageerd met 'zeker!'.
Flink knullig als de paarden niet eens in hun officiële bezit zijn.
farahdiba46 schreef:upendo schreef:Typisch. Ik las namelijk een reactie op een vraag of de paarden wel beschikbaar kwamen voor "adoptie" en toen werd er gereageerd met 'zeker!'.
Flink knullig als de paarden niet eens in hun officiële bezit zijn.
dat kaan na de rechtszaak anders zijn he. Ik vind dat ze fantastisch werk doen.
AmyJamess schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Citaat:<knip> het OM de neiging heeft dieren vaak al over te dragen of te herplaatsen voordat de zaak is afgedaan, mede gelet op de hoge kosten van bewaring. Die mogelijkheid bestaat op basis van artikel 117 Sv. <knip>