Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jaime_ schreef:Ik ben vandaag ook geweest via VakantieVeilingen en ik vond het zeker een leuk uitje! De Spaanse rijschool is wel iets wat je een keer gezien moet hebben
Eerste show uit het voorprogramma met het Friezen showteam Phaidra vond ik fijn om te kijken, natuurlijk waren niet alle 16 ruiters/amazones even rijkunstig onderlegd maar de choreografie was leuk. Duidelijk te zien dat het geen amateurclubje was maar een gepassioneerd showteam.
De Zorro act vond ik persoonlijk een tegenvaller, bij Zorro verwacht je actie en geen ballet. Het concept met doek/tegenlicht/silhouet was gaaf, maar de uitwerking ervan teleurstellend. Bij Zorro is een steigerend paard wel het minste dat je kan verwachten en zelfs dat ontbrak.. rijkunstig wel netjes maar geen spektakel.
Bastiaan de recht op zijn KWPN'er vond ik een genot om naar te kijken, hoe hij reed leek het zo simpel allemaal.. niet dan klasse.. leuke uitleg ook! Zijn act/dans met lippizaner en gitarist viel me eerlijk gezegd wel tegen. Wel knap gitaarspel.
Dat Friese dressuurpaarden fonds? Of wat het ook was vond ik een blamage en geen promotie voor het Friese paard, getrek en gepluk en de stangteugel lekker strak. Duidelijk contrast met de Spaanse rijschool (en dan heb ik het niet enkel over de kleur van de paarden)
Spaanse rijschool vond ik geweldig om te zien, paar keer een prachtig uitgevoerde levade gezien, persoonlijk mijn favoriete hoge school oefening. Het quadrille was ook prachtig, zo mooi. De ontspanning, samenwerking, het respect, de rijkunst.. allemaal geweldig om eens in het echt te zien. En hun houding/zit zo perfect, ultieme balans, onafhankelijkheid en de hulpen zo verfijnd, ik ben jaloers!

idion schreef:Het voorprogramma was mat. Weinig actie.
Maar wat willen jullie dan zien in het voor programma.
De Spaanse paardenshow was was top.

Suzan_bobar schreef:De mensen en paarden doen het allemaal wel, tuurlijk. En ik doe het ze niet na. Echter wanneer je naar een rijkunst als Spaanse rijschool gaat vind ik de keuze van het voorprogramma niet handig.
Wel ben ik verbaasd. Bas de Recht een naam welke op het moment toch erg hoog aangeschreven staat. Ik vond het echt niet prettig om te zien vrijdag. Paard viel continu stil, werd echt op getrokken en harmonie heb ik geen seconde gezien,... Weet niet hoe het zaterdag en zondag was, maar voor mij echt een no no.
Janneke2 schreef:Was dat de KPWN merrie van die goser die uitleg gaf?
Die was zaterdag superontspannen. In het appuyement, de piaffe, noem maar op.
paarden én ruiters.
je zag veel spanning bij zowel ruiters als paarden. Maar hee, ik zal het ze ook niet nadoen in zo'n venue te rijden
Mrs_Midnight schreef:Ik ga helemaal mee met Jaime.
Aan de andere kant; die mensen rijden daar wel, geeft denk ik ook extra druk en spanning, ook bij je paard. Dus wellicht dat er iets meer druk in de handen lag dan bijvoorbeeld thuis. (en ja, hoe train je zoiets; door te doen. Wordt lastig vrees ik, je hebt niet wekelijks de kans om even in Ahoy te rijden...)