Dode paarden moeten op wachtlijst in dierentuin Kopenhagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:36

Ik weet hoe het er bij de rendac aan toe gaat. :r Ik zie ze liever naar een dierentuin gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:16

Vind het wel een mooie oplossing, zo kunnen de dierentuindieren echt vlees eten en lekker gaan
afkluiven.

Maar hoe controleren ze dan op medicijngebruik bij de paarden?
Zodat het niet schadelijk is voor de dierentuindieren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:22

Zal allemaal geweldig natuurlijk zijn ook dat laten opvreten door honden maar sorry not my piece of cake. ...

Paard slachten heb ik niets op tegen maar zo'n dier in de leeuwen kuil afschieten zeg maar en dan op laten vreten gaat mij echt te ver. Die paarden zijn niet gek hoor die ruiken jachtdieren als geen ander.

Vind het als ze daar ter plekke worden afgemaakt een vrij walgelijke gedachte....

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:27

antje_vip schreef:
Goed idee, wordt het vlees tenminste nog nuttig gebruikt.

Je kan je als dood mens aan aasgieren laten voeren, weet niet meer waar dat was :')

Dat is in Tibet volgens mij

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:27

VanHuisUit schreef:
Zal allemaal geweldig natuurlijk zijn ook dat laten opvreten door honden maar sorry not my piece of cake. ...

Paard slachten heb ik niets op tegen maar zo'n dier in de leeuwen kuil afschieten zeg maar en dan op laten vreten gaat mij echt te ver. Die paarden zijn niet gek hoor die ruiken jachtdieren als geen ander.

Vind het als ze daar ter plekke worden afgemaakt een vrij walgelijke gedachte....

Zoals je het zegt vind ik het zelf ook niet zo fijn.

Ik denk dat ze het zo doen: ergens afmaken en dan met een soort heftruck naar een roofdierenverblijf brengen, dat scheelt al een hoop. Ik geloof niet dat ze het direct op het roofdierenverblijf doen als het dier nog in leven is.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:30

Ragdollcat schreef:
VanHuisUit schreef:

Zoals je het zegt vind ik het zelf ook niet zo fijn.

Ik denk dat ze het zo doen: ergens afmaken en dan met een soort heftruck naar een roofdierenverblijf brengen, dat scheelt al een hoop. Ik geloof niet dat ze het direct op het roofdierenverblijf doen als het dier nog in leven is.

Volgens mij voeren ze ook geen zichtbaar paard dus gewoon in stukjes dat het er niet meer als een paard eruit ziet

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:41

Ik hoop het idd....maar in de reacties hier in het topic vertelde iemand dat ze een paard in de hondenkennel hadden afgeschoten alsof dat iets heel diervriendelijks was nou daar heb ik mijn vraagtekens bij.

Vervolgens doet iedereen alsof dat doodnormaal is dacht het dus niet...

Hoop dat ze gewoon ergens netjes worden geslacht niet zijnde op de dierentuin en dan in grote stukken gevoerd...

Kan er niet zo goed tegen dat gezegd wordt dat het zo natuurlijk is wat is er nou natuurlijk aan een dierentuin en wat is er uberhaupt leuk of diervriendelijk aan dit alles.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:16

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:28

VanHuisUit schreef:
Ik hoop het idd....maar in de reacties hier in het topic vertelde iemand dat ze een paard in de hondenkennel hadden afgeschoten alsof dat iets heel diervriendelijks was nou daar heb ik mijn vraagtekens bij.

Hoop dat ze gewoon ergens netjes worden geslacht niet zijnde op de dierentuin en dan in grote stukken gevoerd...

Kan er niet zo goed tegen dat gezegd wordt dat het zo natuurlijk is wat is er nou natuurlijk aan een dierentuin en wat is er uberhaupt leuk of diervriendelijk aan dit alles.

Alle dieren die geslacht worden, worden geschoten (behalve dat rare "ritueel slachten"). Nee, dat is niet diervriendelijk, maar wel normaal.

NathalietjeB

Re: Dode paarden moeten op wachtlijst in dierentuin Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:11

Noh ik heb t wel gezien hoor dat er wen dode complete shet gevoerd werd aan hyena's :j
Ja was wel ff akward maar ergens was t ook bijzonder hoe snel zoiets op is..met bot en al

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:37

Toen mijn paard ingeslapen was vond een van mijn honden het eigenlijk zonde...en begon toen aan zijn neus te eten.Nou...er zijn leukere dingen.Gelukkig werd hij de volgende dag opgehaald.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 00:39

antje_vip schreef:
VanHuisUit schreef:

Alle dieren die geslacht worden, worden geschoten (behalve dat rare "ritueel slachten"). Nee, dat is niet diervriendelijk, maar wel normaal.

Even inhaken, niet alle dieren worden op die manier geslacht! Ik weet dat varkens in slaap worden gebracht met Co2 gas en vervolgens gestoken worden in hun nek en leegbloeden. Heb een rondleiding mogen hebben in een slachthuis, erg fascinerend om te zien hoe zo'n proces gaat! Volgens mij worden kippen ook niet geschoten en koeien weet ik niet zeker.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 02:43

KimD schreef:
Mijn paard is ook hier aan de dierentuin verkocht, kreeg ik er meer voor dan wat andere opties opleverde. :D

Toen hadden we nog geen honden, nu komt een gedeelte naar huis, gaat de vriezer in voor de honden! +:)+

Prima oplossing dus. Dierentuin geholpen, paarden geholpen en de eigenaar geholpen.

Ik heb overigens nog nooit een paard laten ophalen door Rendac, wat betaal je daar voor hier in Nederland?

Ik heb net vandaag €48 overgemaakt voor het ophalen en verwerken van mijn in september ingeslapen paard.. Weet iemand hoe het kan dat de prijzen zo verschillend zijn? Wat gebeurt er eigenlijk met het paard bij Rendac (ik heb de website wel gelezen maar het is me niet helemaal duidelijk)?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 05:43

Ik heb een aantal jaar geleden 1600/1700DKK betaald voor het ophalen van mijn paard door de Deense Rendac (Daka), dat is €215/€230. De dieren worden dan verbrand (energie) en lijm van gemaakt. Dus opzich ook een 'nuttige' oplossing.
Maar ik snap wel dat mensen andere oplossingen gaan zoeken.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 06:35

Kippen schieten??
Welnee, die worden al dan niet bedwelmt met de poten in haken gehangen en gaan zo de machine in die ze onthoofd.
Koeien krijgen eerst een kopschot met een pin waarna ze al omhoog takelend de hals doorsnijden om te verbloeden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:54

Ik heb net vandaag €48 overgemaakt voor het ophalen en verwerken van mijn in september ingeslapen paard.. Weet iemand hoe het kan dat de prijzen zo verschillend zijn? Wat gebeurt er eigenlijk met het paard bij Rendac (ik heb de website wel gelezen maar het is me niet helemaal duidelijk)?[/quote]

Denk dat prijsverschil mede te maken heeft met de afstand tot de rendac, meer km. dus iets duurder dan iemand die er vlak bij woont, de vrachtwagen moet ook rijden en diesel is niet meer goedkoop.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:29

VanHuisUit schreef:

Ja dat ben ik.. En ja dat was zeker heel erg diervriendelijk.. Dat paard kwam iedere dag langs de kennel en was gewend aan de honden omdat het paard 3 keer per week mee ging jagen. Dus heeft niks in de gaten gehad, paard stond braaf aan zijn laatste brokken te eten en heeft er niks van meegekregen.

Wist al wel dat ik dit soort reacties zou krijgen maar lig daar niet wakker van, ik weet dat het beestje niks heeft geleden, aangezien na het schieten meteen de keel word doorgesneden zodat het hart er ook direct mee stopt.

Wat denk jij van al die zielige "wilde paarden" die in Amerika nog in het wild lopen, die door mountain lions achterna worden gezeten en langzaam in stukken worden gescheurd? Is dat wel diervriendelijk dan? Nee dat is het niet, maar bij mij is het paard snel en pijnloos gegaan. Weet niet wat daar fout aan is.

Het is trouwens ook nog eens super goed voor de honden, je geeft de natuur terug aan de natuur. Als zo'n paard in Nederland word opgehaald word er ook hondenvoer van gemaakt, dus wat is nu het verschil?

Snap jouw probleem niet zo :)

Maargoed dat snapt niet iedereen die niet verder kan kijken dan z'n eigen gedachtes en emoties. Probeer het eens realistisch te bekijken.

EDIT: Wat is in jou ogen netjes slachten? De enige nette manier is respectvol met het dier omgaan en zorgen dat het snel gaat. Die 2 dingen waren bij mij het geval, de locatie waar het word gedaan maakt echt geen moer uit. Daarnaast als het paard op een natuurlijke manier dood had moeten gaan had het arme dier waarschijnlijk nog wel een jaar gruwelijk veel pijn gehad..

En als we alles op een natuurlijke manier moeten gaan doen, dan houden we toch ook allemaal lekker op met paardrijden, want dat is namelijk net zo "natuurlijk" als dieren in een dierentuin houden.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:01

nathalie_v schreef:
Ze voeren het liefst het hele karkas in een keer, dus nog wel herkenbaar als paard

Het klopt inderdaad dat de paarden geslacht worden bij de dierentuin (uiteraard niet naast het leeuwen verblijf) dit gaat erg netjes en zeer respectvol. De eigenaren mogen als ze dit willen bij blijven staan, om een hoekje staat of direct weg gaan voordat het dier is gedood.

Mocht er iemand meer over willen weten, stuur gerust een pb. Ik heb in een Deense dierentuin gewerkt ;-)
Helemaal niets mis mee dus en een hele mooie en respectvolle manier van afscheid nemen van je paardje. Liever dat dan het dier met een organisatie als Rendac mee te geven. Stoer dat je daar hebt gewerkt!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:06

Kan dit in Nederland? En hoe krijg je dat voor elkaar?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:10

Nou nou CharmingS, wat val jij hard aan zeg. VanHuisUit geeft gewoon weer hoe hij/zij er over denkt. Dat relaas van jou schiet een beetje door qua toon.
Het is een gevoelig onderwerp en ik kan me voorstellen dat je er je bedenkingen bij hebt als dit nieuw voor je is. Beetje lief zijn voor elkaar is OOK heel natuurlijk!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:28

4EverHobbes schreef:
Nou nou CharmingS, wat val jij hard aan zeg. VanHuisUit geeft gewoon weer hoe hij/zij er over denkt. Dat relaas van jou schiet een beetje door qua toon.
Het is een gevoelig onderwerp en ik kan me voorstellen dat je er je bedenkingen bij hebt als dit nieuw voor je is. Beetje lief zijn voor elkaar is OOK heel natuurlijk!

Ik vind het heel logisch dat CharmingS haar verhaal verduidelijkt aangezien VanHuisUit meent dat de handelswijze van Charming "niet normaal" is.

Ik vind het namelijk ook normaal en getuigen van enorm veel respect voor het natuurlijke proces zonder de daarbij behorende lijdensweg. Naar mijn idee kan je geen groter respect hebben voor het dode dier, voor het levende dier en voor de dood an sich.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:30

Aan de ene kant denk ik, ja mooi dat dit zo kan..
Aan de andere kant had ik mijn maatje nooit zo af kunnen geven. Ik heb de tijd nodig gehad om afscheid te nemen, ook nadat zijn lichaam al dood, koud en stijf was.. Nee..
Met de huidige paarden denk ik dat ik er minder problemen mee zou hebben..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:31

Een verhaal verduidelijken is natuurlijk prima, maar dat kan ook op een vriendelijke toon zonder aan te vallen...

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:36

Persoonlijk zie ik in het verhaal van CharmingS geen harde uitval, 4EverHobbes. Gewoon een duidelijke verduidelijking :-) Het is leerrijk om het eens vanuit een ander perspectief te bekijken.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:47

Zal wel aan mijn interpretatie-onvermogen liggen dan :D En wat dat leerrijk betreft, dat ben ik met je eens hoor. Ik sta altijd open voor andere ideeën of een andere kijk op iets.
Blijft wel het feit dat ik het een moeilijk iets vind om over te oordelen.