Ik zie ze liever naar een dierentuin gaan. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
VanHuisUit schreef:Zal allemaal geweldig natuurlijk zijn ook dat laten opvreten door honden maar sorry not my piece of cake. ...
Paard slachten heb ik niets op tegen maar zo'n dier in de leeuwen kuil afschieten zeg maar en dan op laten vreten gaat mij echt te ver. Die paarden zijn niet gek hoor die ruiken jachtdieren als geen ander.
Vind het als ze daar ter plekke worden afgemaakt een vrij walgelijke gedachte....
Ragdollcat schreef:VanHuisUit schreef:Zal allemaal geweldig natuurlijk zijn ook dat laten opvreten door honden maar sorry not my piece of cake. ...
Paard slachten heb ik niets op tegen maar zo'n dier in de leeuwen kuil afschieten zeg maar en dan op laten vreten gaat mij echt te ver. Die paarden zijn niet gek hoor die ruiken jachtdieren als geen ander.
Vind het als ze daar ter plekke worden afgemaakt een vrij walgelijke gedachte....
Zoals je het zegt vind ik het zelf ook niet zo fijn.
Ik denk dat ze het zo doen: ergens afmaken en dan met een soort heftruck naar een roofdierenverblijf brengen, dat scheelt al een hoop. Ik geloof niet dat ze het direct op het roofdierenverblijf doen als het dier nog in leven is.
VanHuisUit schreef:Ik hoop het idd....maar in de reacties hier in het topic vertelde iemand dat ze een paard in de hondenkennel hadden afgeschoten alsof dat iets heel diervriendelijks was nou daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Vervolgens doet iedereen alsof dat doodnormaal is dacht het dus niet...
Hoop dat ze gewoon ergens netjes worden geslacht niet zijnde op de dierentuin en dan in grote stukken gevoerd...
Kan er niet zo goed tegen dat gezegd wordt dat het zo natuurlijk is wat is er nou natuurlijk aan een dierentuin en wat is er uberhaupt leuk of diervriendelijk aan dit alles.
antje_vip schreef:VanHuisUit schreef:Ik hoop het idd....maar in de reacties hier in het topic vertelde iemand dat ze een paard in de hondenkennel hadden afgeschoten alsof dat iets heel diervriendelijks was nou daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Hoop dat ze gewoon ergens netjes worden geslacht niet zijnde op de dierentuin en dan in grote stukken gevoerd...
Kan er niet zo goed tegen dat gezegd wordt dat het zo natuurlijk is wat is er nou natuurlijk aan een dierentuin en wat is er uberhaupt leuk of diervriendelijk aan dit alles.
Alle dieren die geslacht worden, worden geschoten (behalve dat rare "ritueel slachten"). Nee, dat is niet diervriendelijk, maar wel normaal.
KimD schreef:Mijn paard is ook hier aan de dierentuin verkocht, kreeg ik er meer voor dan wat andere opties opleverde.![]()
Toen hadden we nog geen honden, nu komt een gedeelte naar huis, gaat de vriezer in voor de honden!![]()
Prima oplossing dus. Dierentuin geholpen, paarden geholpen en de eigenaar geholpen.
Ik heb overigens nog nooit een paard laten ophalen door Rendac, wat betaal je daar voor hier in Nederland?
VanHuisUit schreef:Ik hoop het idd....maar in de reacties hier in het topic vertelde iemand dat ze een paard in de hondenkennel hadden afgeschoten alsof dat iets heel diervriendelijks was nou daar heb ik mijn vraagtekens bij.
nathalie_v schreef:Helemaal niets mis mee dus en een hele mooie en respectvolle manier van afscheid nemen van je paardje. Liever dat dan het dier met een organisatie als Rendac mee te geven. Stoer dat je daar hebt gewerkt!Ze voeren het liefst het hele karkas in een keer, dus nog wel herkenbaar als paard
Het klopt inderdaad dat de paarden geslacht worden bij de dierentuin (uiteraard niet naast het leeuwen verblijf) dit gaat erg netjes en zeer respectvol. De eigenaren mogen als ze dit willen bij blijven staan, om een hoekje staat of direct weg gaan voordat het dier is gedood.
Mocht er iemand meer over willen weten, stuur gerust een pb. Ik heb in een Deense dierentuin gewerkt
4EverHobbes schreef:Nou nou CharmingS, wat val jij hard aan zeg. VanHuisUit geeft gewoon weer hoe hij/zij er over denkt. Dat relaas van jou schiet een beetje door qua toon.
Het is een gevoelig onderwerp en ik kan me voorstellen dat je er je bedenkingen bij hebt als dit nieuw voor je is. Beetje lief zijn voor elkaar is OOK heel natuurlijk!