Drie paarden overleden na val in afgrond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:25

Verschrikkelijk verhaal. Die ruiter heeft echt een engeltje op zijn schouder gehad! %)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:23

Onali schreef:
iirrssjjee schreef:

Even een waarschuwing erbij zetten denk ik? Ik vind die foto niet echt prettig om te zien....

? Wat vind je hier erg aan?
Je ziet geen wonden, geen bloed. In principe is het gewoon een liggend paard met daarnaast de kar.

Wat een triest ongeval, het is zoals te lezen is in het artikel geen afgrond maar een talud.
Beterschap voor de ruiter.

Dan nog ben ik blij met de waarschuwing.
Ik wil ook dat liever niet zien.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:16

J0anieke schreef:
Wat vreselijk... Ik, met mijn hoogtevrees, begrijp niet zo wat je met een koets bij een afgrond te zoeken hebt...

een afgrond? hoe kom je daar nu bij? die paarden zijn flink op hol geslagen, hebben wellicht een forse afstand afgelegd en zijn vervolgens van een talud gedoken. Dat is heel wat anders dan bewust langs een afgrond rijden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:13

benangelique schreef:
J0anieke schreef:
Wat vreselijk... Ik, met mijn hoogtevrees, begrijp niet zo wat je met een koets bij een afgrond te zoeken hebt...

een afgrond? hoe kom je daar nu bij? die paarden zijn flink op hol geslagen, hebben wellicht een forse afstand afgelegd en zijn vervolgens van een talud gedoken. Dat is heel wat anders dan bewust langs een afgrond rijden.

Titel 'na val in afgrond' en in de OP:
Citaat:
.... In een zeer scherpe bocht ging het paard rechtdoor en daarbij sleurde het nog twee andere paarden mee naar beneden. Een ruiter kon nog van zijn paard springen, de andere werd meegesleurd in de afgrond. Ze eindigden een paar meter lager tegen een kasseimuur, de drie paarden waren op slag dood. ....

En heb je de foto gezien? Aardig stijle wand na mijn idee... Op basis van dit topic kom ik daar dus bij... Geen idee hoe de omgeving daar eruit ziet, maar dit haal ik eruit.

Monique1963

Re: Drie paarden overleden na val in afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:52

Wat verschrikkelijk verdrietig voor alle betrokkenen. Afschuwelijk om zo je paard(en) te verliezen. Weet niet of de betrokkenen op bokt zitten, maar veel sterkte allemaal.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:24

J0anieke schreef:
benangelique schreef:

Titel 'na val in afgrond' en in de OP:
Citaat:
.... In een zeer scherpe bocht ging het paard rechtdoor en daarbij sleurde het nog twee andere paarden mee naar beneden. Een ruiter kon nog van zijn paard springen, de andere werd meegesleurd in de afgrond. Ze eindigden een paar meter lager tegen een kasseimuur, de drie paarden waren op slag dood. ....

En heb je de foto gezien? Aardig stijle wand na mijn idee... Op basis van dit topic kom ik daar dus bij... Geen idee hoe de omgeving daar eruit ziet, maar dit haal ik eruit.

Betekent niet dat de geplande route daar langs liep, want de paarden sloegen op hol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:33

Moest iedereen eens de andere linken hebben gelezen ipv eerst te oordelen... *zucht* Het paard voor de koets is aan een kruispunt op hol geslagen. Hij heeft hierbij andere paarden mee gesleurd. Het paard heeft nog een afstand van 500 meter afgelegd en daarna hebben ze een val van 6 meter gemaakt. Als niemand nog mag gaan wandelen als er een hoogte verschil is van 6 meter schaffen ze hier beter ook alle ritten af in België, om nog maar te zwijgen over Frankrijk etc.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:35

DeMolenhoek schreef:
Moest iedereen eens de andere linken hebben gelezen ipv eerst te oordelen... *zucht* Het paard voor de koets is aan een kruispunt op hol geslagen. Hij heeft hierbij andere paarden mee gesleurd. Het paard heeft nog een afstand van 500 meter afgelegd en daarna hebben ze een val van 6 meter gemaakt. Als niemand nog mag gaan wandelen als er een hoogte verschil is van 6 meter schaffen ze hier beter ook alle ritten af in België, om nog maar te zwijgen over Frankrijk etc.

Ik zeg alleen dat IK het niet snap, met MIJN hoogtevrees. Prima als anderen daar anders over denken. Ik heb mijn reactie alleen gebaseerd op dit topic.
Laten we vooral dan nu ook ophouden hierover, het is al erg zat dat dit gebeurd is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:37

Waar zie je dat ik persoonlijk op jou doel?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:44

Al een keer in de Ardennen gereden? Of waar ik vandaan kom, heuvelland en derg? Ik heb ook hoogtevrees maar daar reed ik ook gewoon buiten met regelmatig dieptes naast je. Zo is het landschap gewoon. Al was het een vlakte, dan nog kan een paard in blinde paniek in een sloot over de kop klappen. Sneu ongeluk en gelukkig is de ruiter er nog redelijk vanaf gekomen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:09

Nee nooit gereden. Hier op de Veluwe ook stijle 'afgronden', ik vermeid die liever wel (en dat kan ook redelijk gelukkig). Ik begrijp het verder wel hoor, soms kun je inderdaad ook niet anders!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:36

Wel eens in Ardennen gereden, daar is zes meter niks bij.. smal pad galopperen ze ook gewoon.

Frankrijk idem maar dan nog hoger verschil...

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:47

Waar het ongeluk gebeurd is zijn de Vlaamse Ardennen. De ruiters en menners zijn ook van daar afkomstig.

Afgronden en taluds zijn hier heel normaal. Maw je kan deze maar moeilijk ontwijken of je moet helemaal niet rijden.

Paarden in blinde paniek lopen overal naar toe. De titel had even goed paarden lopen in paniek autosnelweg op en zijn opslag dood... (om een vergelijking te maken.)

Het is een tragisch ongeluk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:54

Zoals ik het lees hebben de twee andere paarden ook vooral erg veel pech gehad. Paard voor de kar slaat op hol, de kar kantelt, paard voor de kar rent nog harder met kar van links naar rechts achter zich aan slepend. Als je dan als ruiter voor de kar rijdt dan moet je net het geluk hebben dat je ergens opzij kunt gaan anders wordt je inderdaad door de slingerende kar zo van het pad af geveegd :\

Wat een bijzonder tragisch ongeval :\