Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:05

oei, inderdaad, die Martin legt de druk wel hoog, maar Tim heeft inderdaad niet die echte winnaarsmentaliteit, dus daar moet je je dan als vader bij neerleggen.
Uiteraard heeft Tim wel de kwaliteit, maar dit is geen succesformule.
Die vriendin van hem werd wel heel zielig in beeld gebracht.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:35

Kidde schreef:
chamion schreef:
Waarom niet op npo 1/2 of 3 ofzo iets?
Ik hoop dat deze online ook te kijken komt, want ik wil hem wel zien.

Ik heb KPN en woon in het westen, maar RTV Oost kan ik ook gewoon ontvangen?


Ik heb maar 30 zenders ;) en RTV Oost zit daar niet bij (oude verbindingen nog)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:43

ik heb geen oude verbindingen maar deze zender hadden wij toch helaas ook niet.
Hoop dat het nog ergens terug te zien is...

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:44

Knakker schreef:
oei, inderdaad, die Martin legt de druk wel hoog, maar Tim heeft inderdaad niet die echte winnaarsmentaliteit, dus daar moet je je dan als vader bij neerleggen.
Uiteraard heeft Tim wel de kwaliteit, maar dit is geen succesformule.
Die vriendin van hem werd wel heel zielig in beeld gebracht.


Als vader wel, maar als bondscoach niet, dat is de spagaat die je ziet. Op het einde zegt Martin wel dat hij liever heeft dat Tim te voorzichtig rijdt dan dat hij valt, want hij is tenslotte zijn vader.

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:53

@Grobbebol
Ik vind dat je Martin Lips nu te cru neerzet. Ja de mentaliteit van die twee is anders. Vader is kei fanatiek en heeft wel die winnaarsmentaliteit die Tim mist. Dáar gaat het mis en snap ik heel goed dat je als vader dan een keer een pets op de billen wilt geven en zeggen kom op rijden nou. Die man heeft de afgelopen jaren wel de eventing naar een hoger niveau gebracht.

En vergeet niet, in alle sporten zijn er fanatieke ouders die zo reageren op de kinderen. In paardensport is dat zeker niet anders en zie je het veel, ook internationaal.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:40

xxPaige schreef:
@Grobbebol
Ik vind dat je Martin Lips nu te cru neerzet. Ja de mentaliteit van die twee is anders. Vader is kei fanatiek en heeft wel die winnaarsmentaliteit die Tim mist. Dáar gaat het mis en snap ik heel goed dat je als vader dan een keer een pets op de billen wilt geven en zeggen kom op rijden nou. Die man heeft de afgelopen jaren wel de eventing naar een hoger niveau gebracht.

En vergeet niet, in alle sporten zijn er fanatieke ouders die zo reageren op de kinderen. In paardensport is dat zeker niet anders en zie je het veel, ook internationaal.


Ik heb het niet gezien, alleen het topic doorgelezen.
Maar schelden klinkt wel anders dan:’kom op, rijden nou’ en als je een verschillende mentaliteit hebt kan je je daar als vader ook bij neerleggen ipv het proberen er door te rammen.
Dat er overal zulke fanatieke ouders zijn wil nog niet zeggen dat het dan goed is. Ik ben echt allergisch voor dat soort mensen.
Je zal jezelf maar te pletter rijden en je hele leven hebben gedaan wat je vader graag wil dat je doet en dan ook nog op een vervelende manier.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:42

Is de docu nog ergens terug te kijken?

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:56


xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:41

Jotoma schreef:
xxPaige schreef:
@Grobbebol
Ik vind dat je Martin Lips nu te cru neerzet. Ja de mentaliteit van die twee is anders. Vader is kei fanatiek en heeft wel die winnaarsmentaliteit die Tim mist. Dáar gaat het mis en snap ik heel goed dat je als vader dan een keer een pets op de billen wilt geven en zeggen kom op rijden nou. Die man heeft de afgelopen jaren wel de eventing naar een hoger niveau gebracht.

En vergeet niet, in alle sporten zijn er fanatieke ouders die zo reageren op de kinderen. In paardensport is dat zeker niet anders en zie je het veel, ook internationaal.


Ik heb het niet gezien, alleen het topic doorgelezen.
Maar schelden klinkt wel anders dan:’kom op, rijden nou’ en als je een verschillende mentaliteit hebt kan je je daar als vader ook bij neerleggen ipv het proberen er door te rammen.
Dat er overal zulke fanatieke ouders zijn wil nog niet zeggen dat het dan goed is. Ik ben echt allergisch voor dat soort mensen.
Je zal jezelf maar te pletter rijden en je hele leven hebben gedaan wat je vader graag wil dat je doet en dan ook nog op een vervelende manier.


Dan raad ik je aan toch ook echt eerst te gaan kijken, voordat je reageert...

Tim is bondscoach en vader. Zoals al eerder vermeld hier in het topic zegt hij ook 'ik heb liever dat hij voorzichtig rijdt, het is toch mijn zoon'. Dus als je je dan alleen baseert op het doorlezen van het topic, lees dan ook alles.

Verder vind ik persoonlijk een reactie als 'godverdomme, direct al het team naar de klote' begrijpelijk. Als je teamlid niet van start gaat heb je direct al een uitvaller. Hij scheldt, ja. Hij had zijn woorden ook anders uit kunnen kiezen, maar zo fanatiek is hij nou eenmaal. Aard van het beestje als je het mij vraagt. Daarnaast is de mentaliteit van Martin om een team aan de finish te krijgen, dus nee dan leg je jezelf er niet bij neer.

Het gaat mij erom dat Grobbebol hem direct afschildert als een 'nare man'. Daar ben ik het niet mee eens en vind ik ook niet terecht.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:45

Ik ben het met je eens Paige, de docu moet je echt gezien hebben om er iets van te kunnen zeggen. En ondanks Martin zijn eerste wat felle reactie wat betreft het team resultaat, start Tim niet in Boekelo. Hij wordt dus niet over de rand gepushed imo.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:17

Ik heb alles gelezen, maar zie idd dat het met name één bokker is die een vrij sterke mening heeft. Dat leest toch anders. Helaas is het niet terug te kijken.

Tja, aard van het beestje of niet vind ik een beetje een laf excuus. Hoe je met elkaar om gaat is een keuze.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:42

Jammer dat die niet terug te kijken is! Was heel benieuwd..

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:48

Met een beetje geluk komt de docu nog een keer op L1 of een andere regionale zender. Dat was met de vorige docu van van Trigt iig wel zo.

Geesje1
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:49

Leuke documentaire, ben blij dat er zendtijd uitgetrokken word voor deze nog in Nederland zo een onbekende sport. Terwijl deze sport erg hard groeit de laatste jaren, er zijn meer deelnemers dan wedstrijden. Sommige klagen over de houding van Martin, echter als je de lat hoog legt (of te wel op het maximale en in dit geval RIO)dan hoort daar ook een houding / team gevoel bij. Ik vind hem een echte doorzetter, wat ik wel een beetje miste is dat de variëteit van onderdelen in deze sport er ook voor zorgt dat je trainingen echt verschillend zijn. Daar had van mij wat meer aandacht op mogen zijn, ook dat deze sport voor kinderen erg leuk is om een seizoen te rijden voor balans je paard leren kennen en lol met je paard. Ik zelf rij 2 paarden in de eventing al is het op een laag niveau en ja er zit een risico aanzitten dat weet ik maar al te goed. Maar de lol die ik met de paarden heb, het groeien wat ze doen in elke discipline is top om daarin te trainen. De cross vinden ze beide dan ook erg leuk en ik denk dat daar een erg belangrijk punt inzit. Een paard dat dit niet leuk vind kan dit ook niet, er zit zoveel meer achter dan de meeste denken. De sfeer op de cross onder elkaar is top, men helpt en iedereen wenst elkaar succes en veel plezier en hoopt op een veilige finish. Dit mis ik persoonlijk bijv vaak bij dressuur wedstrijden.

En over micheal jung gesproken wat een geweldige man! Ik begrijp goed dat paarden onder hem groeien in hun zijn. Maar daar volg ik hem al een tijd voor, zelf in badminton geniaal hoe hij rijdt. En daardoor heeft hij de Rolex prijs toen ook in de wacht weten te slepen.

Ik hoop dat er meer wedstrijden komen voor de eventing het is echt erg leuk om te rijden.

Ps vergeet niet dat wij reageren vanuit de zijlijn, er kan veel gezegd worden. Maar wij hebben dat niveau niet weten te behalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:56

Grobbebol schreef:
Meer mensen die kijken?


Ik had mij ook nog nooit zo verdiept in de rijkunsten van Tim maar het is zeker geen hoogvlieger.
Dressuur rijden is zeker niet zijn sterkste punt, wat een getrut in een laag tempo.


Hij heeft anders verre van slecht gereden vandaag... Dus dat zal wel meevallen dan.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:25

Ik heb de documentaire wel gezien. Zie gewoon een topsportleven met winnaarsmentaliteit. Snap wel dat er even frustratie is zoals bij de griep van Tim.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:37

Jammer dat het niet is terug te kijken, heb het gisteren gemist. Las ergens dat Martin Lips de bondscoach is, maar dat is hij al een tijdje niet meer, dat is Bettina Hoy.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:39

dit is volgens mij al een oudere docu gemaakt. deze begint ook in 2015 en aan het eind zeggen ze ook dat tim en martin een andere weg in geslagen zijn als de eventing

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:40

Ten tijde van deze opnames was hij wel bondscoach ;)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:49

loesje4600 schreef:
dit is volgens mij al een oudere docu gemaakt. deze begint ook in 2015 en aan het eind zeggen ze ook dat tim en martin een andere weg in geslagen zijn als de eventing


Ze doen wel degelijk nog aan eventing, ze zijn alleen een andere weg in geslagen door een commercieel team op te richten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:50

En ze coachen een heel team van Chinezen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:50

O ja en Tim start natuurlijk ook nog gewoon wedstrijden, staat alleen even op een iets lager pitje.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:51

SusanH schreef:
En ze coachen een heel team van Chinezen :j


Klopt! Ze trainen waar ik train, echt... wat een top entertainment! :') :') :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:55

Weet nog wel dat ze een keer op SGW Ysselsteijn waren toen mijn man ook startte, moest hij tegelijk los springen met de Chinezen. Dat ging niet al te best := maar was wel vermakelijk idd.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:56

Is die Chinees die nu eerste staat in Boekelo na de dressuur ook bij dat team?
Tim trouwens ook knap tweede na de dressuur! Hopelijk voor hem kan hij revanche nemen dit jaar en is hij niet weer ziek.