Paardenmisbruiker in Hoorn op heterdaad betrapt *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Re: Paardenmisbruiker in Hoorn op heterdaad betrapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:10

Toppers! Goed gehandeld op die stal, het zal dan wel misschien niet de beul zijn. Maar dat deze jongen aardig verknipt is mag duidelijk zijn. Jeetje, op deze leeftijd al deze dingen doen, voorspeld niet veel goeds voor de toekomst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:11

donnar schreef:
Toppers! Goed gehandeld op die stal, het zal dan wel misschien niet de beul zijn. Maar dat deze jongen aardig verknipt is mag duidelijk zijn. Jeetje, op deze leeftijd al deze dingen doen, voorspeld niet veel goeds voor de toekomst..

Hoe ziet de toekomst er dan uit? Wat voor slechte dingen gaat deze persoon doen ?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:15

MariekeB schreef:
donnar schreef:

Hoe ziet de toekomst er dan uit? Wat voor slechte dingen gaat deze persoon doen ?

Bewezen is, dat delictplegers, voor ze over gaan naar mensen vaak eerst beginnen bij dieren. Vul dus maar in..
Daarbij lijkt mij wel duidelijk dat een gemiddeld persoon niet dit soort ideeën heeft laat staan ze uitvoert. Daarbij is deze jongen nog heel jong wat mij nog meer zorgen baart.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:16

janderegelaa schreef:
Mer1980 schreef:
17 jaar en al zo verknipt.... een enkeltje Pieter Baan en dan hopen dat ze de draadjes daarboven opnieuw kunnen verbinden. Het zou je kind zijn.....

En ze kunnen hem niet eens lang vasthouden.

KLopt, het gaat om dieren nl en dieren worden nog steeds gezien als goederen niet als mensen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:54

Oh you GOT TO BE KIDDING me.... 17 Jaar nog en dan al zo ziek in je brein... Vreselijk, en wat zeggen zijn ouders dan? 'Goh, normaal is hij zo lief tegen dieren'. Hij kon zijn dinkie niet met rust laten blijkbaar...

Hopelijk heeft de cavia hard GNAP! gezegd! }>

GATVER! :r

lisselotje

Re: Paardenmisbruiker in Hoorn op heterdaad betrapt *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:59

en helaas minderjarig...zal wel weer hele milde straf zijn

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:01

Wat verschrikkelijk...17 jaar en zo'n kapot zieke geest.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:03

janderegelaa schreef:
En ze kunnen hem niet eens lang vasthouden.

Daarvoor hebben ze 'verzet bij arrestatie' bedacht. Daar is het alleen nu te laat voor.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:08

Manmanman... Ik weet niet zo goed wat ik van die update moet vinden. Ik snap de frustratie van de paardeneigenaar, maar om die jongen nou openbaar met zijn bakkes op het internet te kwakken... Is dat echt nodig?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:10

Steeph schreef:
Manmanman... Ik weet niet zo goed wat ik van die update moet vinden. Ik snap de frustratie van de paardeneigenaar, maar om die jongen nou openbaar met zijn bakkes op het internet te kwakken... Is dat echt nodig?

Misschien dat jij een ander filmpje ziet als ik?
Maar ik zie zijn bakkes niet want dat is helaas geblurt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:10

Steeph schreef:
maar om die jongen nou openbaar met zijn bakkes op het internet te kwakken... Is dat echt nodig?

Zonder zijn bakkes! Hij is netjes geblurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:13

donnar schreef:
Bewezen is, dat delictplegers, voor ze over gaan naar mensen vaak eerst beginnen bij dieren. Vul dus maar in..
Daarbij lijkt mij wel duidelijk dat een gemiddeld persoon niet dit soort ideeën heeft laat staan ze uitvoert. Daarbij is deze jongen nog heel jong wat mij nog meer zorgen baart.

Kom maar op met het bewijs, is geen onderzoek voor te vinden ( wel over mishandelen en vermoorden.. maar daar is hier geen sprake van )

Mensen die een voorkeur hebben voor dieren, gaan niet opeens mensen vermoorden.
Dat dit in onze cultuur niet past en dat iemand met z'n "handen" van andermans eigendom af moet blijven , helemaal mee eens. Dat hij straf verdient , ok prima.

Maar we hebben het hier over jongen die z'n hormonen uitleeft op een paard. een vrij bekende voorliefde op seksueel gebied : bestialiteit. Daar heeft Midas Dekkeks nog een leuk boek over geschreven.

Om die jongen nu gelijk voor altijd op te sluiten .... beetje overdreven toch.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:18

Nou niks herkenbaars in beeld hoor maar denk dat het wel afschrikwekkend werkt op de overige randdebielen hier in de wereld :roll: _-:(

Het is dus ook wel duidelijk dat je paard op een gewoon erf op stal hebben staan ook totaal geen garantie is dat ze niet worden lastig gevallen om nog maar niet te praten over nog kwetsbaarder dieren als kippen, cavia's konijnen etc :r

Denk dat op elke stal een agressieve waakhond nog de beste remedie is.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:20

MariekeB schreef:
donnar schreef:

Kom maar op met het bewijs, is geen onderzoek voor te vinden ( wel over mishandelen en vermoorden.. maar daar is hier geen sprake van )

Mensen die een voorkeur hebben voor dieren, gaan niet opeens mensen vermoorden.
Dat dit in onze cultuur niet past en dat iemand met z'n "handen" van andermans eigendom af moet blijven , helemaal mee eens. Dat hij straf verdient , ok prima.

Maar we hebben het hier over jongen die z'n hormonen uitleeft op een paard. een vrij bekende voorliefde op seksueel gebied : bestialiteit. Daar heeft Midas Dekkeks nog een leuk boek over geschreven.

Om die jongen nu gelijk voor altijd op te sluiten .... beetje overdreven toch.

Is dit geen mishandeling dan?

En daarbij, heb ik gezegd dat hij voor altijd opgesloten moet worden? Geloof het niet, dit is een aanname van jou.

Ook grappig dat je alleen op mijn post ingaat, er worden hier veel "ergere" dingen geroepen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:43

Als hij het puur bij seks met het paard heeft gehouden, dan is het geen mishandeling nee. Dan zou KI of opvoelen door een dierenarts, waarbij de hele arm in de vulva van het paard verdwijnt helemaal mishandeling zijn.
Het paard ondervindt van alleen dat knakworstje naar binnen gelukkig geen nadelig gevolg.

Maar ontzettend smerig is het wel en natuurlijk is het vreselijk als een vreemdeling zoiets met je paard doet. Zoals al geschreven hierboven, dit hoort niet en past niet bij onze cultuur. Naast voor de inbraak moet deze knul natuurlijk ook voor het seksueel misbruik gestraft worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:45

wat is er grappig dat ik op jouw post inga , dit is toch een discussie forum ,waar je met elkaar in disussie treed ?
Ik zeg nergens dat jij aangegeven hebt dat hij voor altijd opgesloten moet worden, dat wordt hier zo her en der geroepen.

Ik gebruikte jouw post omdat jij aangeeft dat er bewijs is dat als je met dieren begint je daarna dingen met mensen zou gaan doen, en dat is onjuist, daar triggerde je me .

Het geblaat van mensen die vroeger rondom de heksenbrandstapel hadden gestaan reageer ik al lang niet meer op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:45

Schoentje schreef:
Als hij het puur bij seks met het paard heeft gehouden, dan is het geen mishandeling nee. Dan zou KI of opvoelen door een dierenarts, waarbij de hele arm in de vulva van het paard verdwijnt helemaal mishandeling zijn.
Het paard ondervindt van alleen dat knakworstje naar binnen gelukkig geen nadelig gevolg.

Maar ontzettend smerig is het wel en natuurlijk is het vreselijk als een vreemdeling zoiets met je paard doet. Zoals al geschreven hierboven, dit hoort niet en past niet bij onze cultuur. Naast voor de inbraak moet deze knul natuurlijk ook voor het seksueel misbruik gestraft worden.

Helemaal mee eens. Dat is een genuanceerde reactie . JA straf ... maar NEE niet op de brandstapel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:59

donnar schreef:

Meestal is dat ook zo,maar hier was het andersom.Een 14 jarige begon hier met kinderen [meisjes],is gepakt en alleen geroyeerd op de club waar hij zat en dit deed. Daarna ging hij over op mijn pony, verkrachte het dier met een stok en vertelde ook nog tegen iedereen dat de pony het heerlijk vond,want ze stond zo te kreunen. Ja van de pijn!
Dader werd vrij gesproken wegens goed gedrag.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:17

MariekeB schreef:
wat is er grappig dat ik op jouw post inga , dit is toch een discussie forum ,waar je met elkaar in disussie treed ?
Ik zeg nergens dat jij aangegeven hebt dat hij voor altijd opgesloten moet worden, dat wordt hier zo her en der geroepen.

Ik gebruikte jouw post omdat jij aangeeft dat er bewijs is dat als je met dieren begint je daarna dingen met mensen zou gaan doen, en dat is onjuist, daar triggerde je me .

Het geblaat van mensen die vroeger rondom de heksenbrandstapel hadden gestaan reageer ik al lang niet meer op ;)

Onjuist, ik had een eerdere post geplaatst waar jij op reageerde. Aan de hand daarvan plaatste ik de reactie waarin ik noem dat mensen vaak eerst beginnen met dieren waarna zij overgaan op mensen.

Nu geef je aan dat dit onjuist was, wat niet waar is. Het is bewezen met mishandeling ed, dus ook in dit geval. Want dit is gewoon mishandeling.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:19

Nies_ schreef:
Een cavia? Vraag me af hoe dat dan werkt :=

Dat is lachen....

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:22

Vooral op jonge leeftijd is dierenmishandeling een signaal van mogelijk crimineel gedrag op latere leeftijd. Heeft te maken met het ontwikkelen van inlevingsvermogen e.d. Dát is zeker wel bewezen en staat op de landelijke signaallijsten van mishandeling.
Het kan een seksuele voorkeur zijn, het kan ook een soort 'uitdaging' zijn of hem een goed gevoel geven om het dier pijn te doen. In dit laatste geval is de kans dus verhoogd (t.o.v. de 'gemiddelde NL'er) dat hij later ook de fout in gaat bij mensen.

Ik ben het zeker eens met de reacties, is inderdaad heel ziek, iets waar je totaal niet bij kunt. Echter is het ook waar wat Schoentje schreef. We weten niet wat er daadwerkelijk is gebeurd. Bij enkel 'de daad' zal de merrie waarschijnlijk weinig hebben gevoeld (de gemiddelde hengst is groter, in meerdere opzichten ;)).

Ik ben vooral benieuwd wat er met hem zal gebeuren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:02

Gekopieerd van de voorpagina;
Op camerabeelden was te zien hoe een man met een capuchon zich ’s nachts vergreep aan paarden en zelfs een cavia. Paardeneigenaren in onder meer Wognum en Wormer troffen hun paarden zwaar mishandeld aan.

Ze hopen hiermee dus de dader te hebben die o.a. sexueel geweld én mishandeling heeft toegepast. Ik hoop dat ze de goede dader te pakken hebben en dat de rust in deze plaatsen rondom de paardenstallen weer terug kan keren.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:12

Nabster schreef:
Nies_ schreef:
Een cavia? Vraag me af hoe dat dan werkt :=

Dat is lachen....

Mag toch hopen dat jou reactie sarcastisch is ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:21

Nies_ zet er een giechelende emoticon achter... daar wordt op gereageerd.

Gatverdamme, wat een smerige klootzäk... ik had élke nacht in de stal gaan zitten waken en hem zelf aangepakt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:23

CharmingS schreef:
Nabster schreef:

Dat is lachen....

Mag toch hopen dat jou reactie sarcastisch is ;)

Ik denk dat dit komt omdat de ene dat poppetje ziet als gniffelen en de ander als nagelbijten... Sommigen zullen Nies_ haar bericht dus opvatten alsof ze er om lacht. Ik denk dat dat nu ook het geval is, dat Nabster dat bedoeld...

Als je je muis er op houd, staat er ook Nagelbijten/gniffelen... Lekker duidelijk :roll: