125 paarden op set Redbad in Friesland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:34

troi schreef:
Ik vond de zonnebril van de producer ook erg hilarisch, het weer is zo grijs en mistig dat de arme man bijna met een zaklamp moet bijschijnen om nog wat te kunnen zien.

tja ben ik niet de enige die dus ook met donker weer een zonnebril draagt! 8-)

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:35

Ik was er ook bij als zowel figurant en 'paardencrew'. Het was echt een unieke ervaring om zoveel mensen en paarden bij elkaar te zien die helemaal in hun rol zitten, ongeacht het soms iet wat inaccurate tuig / type paard :P Ik heb heerlijk gelachen om al die stoere mannen met baard die dan met een hoog stemmetje tegen hun pony aan het praten waren. Als je zoveel paarden bij elkaar zet die relaxed moeten zijn tussen zoveel vechtende mensen, rook, en camera buggy's kan je niet alleen maar de mooie Friese hengsten kiezen, gelukkig heeft de regie dat ook ingezien. De paarden waar de acteurs op rijden zijn wel degelijk stunt/film paarden, zo speelt ook het paard van Sinterklaas mee :')

Er waren trouwens concoursboxen voor de paarden en kleine weilandjes afgezet. Hooi, stro en schoon water waren in overvloed aanwezig.

En ik kan jullie verzekeren dat de schilden niet van karton zijn maar van hout en metaal. Ze komen dan ook best hard aan als je die op je kop krijgt :+ %) (ja ervaring mee, ook de zwaarden komen hard aan, heb nog een paar dikke vingers :+ )

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:02

Bamii schreef:
De paarden waar de acteurs op rijden zijn wel degelijk stunt/film paarden, zo speelt ook het paard van Sinterklaas :+ )

Nee hoor, de grote bonte waar 1 van de acteurs mee rijd, was ik zzlicht startgerechtig mee, ik heb m vorig jaar verkocht aan een lesklant die hem nu L2 start. Hij is dus een “ gewoon” dressuurpaard en niets geen film of stuntpaard.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:26

Wat een bijzondere ervaring lijkt me dat!

Chasey

Re: 125 paarden op set Redbad in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:46

Mijn kerel doet vandaag ook mee op de set als krijger. Daar past ie wel in met zijn wilde lange 'manen'. Zoals hij ze zelf altijd noemt :P
Ben benieuwd naar zijn ervaring als hij vanavond (bont en blauw? :P ) thuis komt.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:12

Chasey schreef:
Mijn kerel doet vandaag ook mee op de set als krijger. Daar past ie wel in met zijn wilde lange 'manen'. Zoals hij ze zelf altijd noemt :P
Ben benieuwd naar zijn ervaring als hij vanavond (bont en blauw? :P ) thuis komt.

Dat valt wel mee, wel moe denk ik, veel staan en wachten. Vorige week tot boven de knieën in de drek :')

Mijn vriend heeft vorige week dus een paar dagen Friese krijger gespeeld, was erg leuk geweest! Volgende week waarschijnlijk ook naar Ameland.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:15

Ik geloof dat Daan ook naar Ameland mag. Maar dat weet ik niet zeker. Hij had het er wel over.
Kreeg net wat foto's. Ik vind het zo stoer hoe hij eruit ziet. Past ook gewoon met die lange haren van hem :')
edit. Hij is voor dinsdag gevraagd, maar uitgerekend die dag kan hij niet. Jammer! Maar hij wil wel heel graag naar Eindhoven.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 06-10-17 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:18

Ah wat leuk chasey! Waar kan ik hem aan herkennen? :P Moe en zeiknat idd, vorige week een kwartier in het meer gestaan :')

Wij zijn ook al weer onderweg met de paarden.

Wat leuk Nimber! Weet je ook welke acteur? Ik heb hem zo niet gezien, heb ook wel heel wat paarden gezien haha. Zal vandaag eens goed opletten :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:19

Daan heeft lang haar, vlechtjes en een knotje. Maar hij zal vast niet de enige zijn :')

Gaaf dat je ook onderweg bent Bamii!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:40

Groot aantal paarden en ruiters komt van een manege waar ik veel kom. Zijn dus niet speciaal filmpaarden of acteurs.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:48

Ik vind het wel interessant en grappig hoe ze dat bij elkaar hebben weten te sprokkelen :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 00:35

He Bamii, hoe is het gegaan?
Daan had het heel gaaf gevonden om mee te maken. En hij is nu net pas thuis. Lange dag! Maar hij vond het prachtig.

edit. Ik hoor net van Daan dat ie (onbewust) op jou oproep gereageerd had voor vervoer. Da's toevallig. Aan de foto's te zien moet jij dat zijn geweest. (Over dat onze auto dat niet kan trekken).

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:14

He ja! Nu je het zegt, wat grappig :D ! Ik zag ook een foto van hem op fb verschijnen. Ben uiteindelijk niet meer met eigen paard gegaan (is gister ziek geworden) dus ging ik op Wybe, het paard van Frea in de film.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:45

Ja klopt hij staat inderdaad ook op FB :)
Hij is er nog helemaal vol van, zo gaaf vond hij het. En hij had ook wel heel graag te paard willen gaan.

Maar wat vervelend van je eigen paard! :( Hopelijk niets ernstigs. Beterschap voor hem.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:09

Morgen naar Ameland! Ik ga mee, lekker met de hond naar het strand en natuurlijk ook op de set loeren :Y)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:02

Gaaf!
Daan zit hier echt te balen als een stier dat ie er morgen niet bij kan zijn. Hij is er chagrijnig van :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:35

Iemand die ik ken deed mee met zijn kleine fjord. Zag er nogal vreemd uit tussen de grote paarden. Begreep dat hij ook enkele scenes op een leenpaard heeft gereden. Ben beniewd of de fjord uberhaupt in beeld komt