Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schoentje schreef:Mij stoort het helemaal niet hoor. Marc spreekt hier gewoon realistisch en beschermend naar dromers toe. Al zal hij hier voor sommige hun roze bubbel doorprikken en dat kan vervelend aanvoelen.
Paarden topsport is sowieso maar voor heel weinig mensen weggelegd. Zeker als je er je kost mee wilt verdienen. Om er te komen is een lange en zware weg en als het dan net niet lukt sta je met lege handen.
En ja, in de top terecht te komen kost veel geld. Een paard houden is namelijk al vrij prijzig. Ik heb het geluk gehad dat mijn ouders vroeger handig genoeg waren om de sport zichzelf te laten bekostigen met de handel en dat ik zo ervaring genoeg heb gekregen om een goede baan als ruiter te krijgen, waar ik nu in de subtop (springen) terecht ben gekomen. Maar het is nou eenmaal niet zo eenvoudig als met voetbal, waar je op straat met alleen een bal als sportmateriaal ontdekt kunt worden.
En ik moet er keihard voor werken om te blijven doen wat ik nu doe. Veel mensen en vooral vrouwen zitten daar nou eenmaal niet op te wachten.
En ik rij ook mee in de hoogste rubrieken op het concours waar dit interview over gaat, by the way