Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 01:28

nuscaniels schreef:
Voor degene die er jaren zijn geweest en het wel mee vinden vallen, zouden jullie nu dit soort dingen ook met je eigen ponys/paarden doen die je nu hebt?


Wat noem jij zelfde, bedoel rij nu ook wel is 3 uur en ben langer Dan 7 uur op de wei,
Denk dat jij denk as 7 uur achter elkaar lopen,

Niemand doet perfect en dingen fout ze controlen streng

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 01:38

nuscaniels schreef:
Voor degene die er jaren zijn geweest en het wel mee vinden vallen, zouden jullie nu dit soort dingen ook met je eigen ponys/paarden doen die je nu hebt?

Doen, je bedoeld beetje zonder zadel rond crossen? Haha ja absoluut. Ik zou er ook zeker geen naar gevoel bij hebben om een shetlander aan Collendoorn te verkopen.


Ze staan in prachtige grote stal, goed voer, sociaal. Er is genoeg toezicht overdag.
Nee hoor, die dieren zijn alles behalve ongelukkig, dat weet ik zeker. Die paar kinderen die echt rijden, de meeste doen 2x een stapritje als de ouders ze vast houden, want de meeste van die shetlanders zijn hun berijders veelste slim af.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:22

Had gehoopt dat ze naar een weide zouden gaan etc.. :(

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:11

Tja en wie moet die weide betalen en wie moet ze daar verzorgen? Je kunt overal wel van dromen, maar nu hebben ze weer een goede bestemming, er is een overschot aan shetlanders en de kans dat ze goed terecht komen als ze apart verkocht worden is klein. Natuurlijk zijn er mensen die uit medelijden dan een zouden kopen, maar deze pony's zijn slim en zijn niet de echte goed opgevoede rijpony's waar iedereen zo op weg rijdt, dus de lol is er meestal snel af. Waar komen ze dan terecht?
Volgens mij zijn ze in Collendoorn beter voor de pony's dan in menige manege en laten we het maar niet hebben over de sportpaarden die nooit naar buiten komen.
Vind het een prima oplossing.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:44

MachoPablo schreef:
Wat noem jij zelfde, bedoel rij nu ook wel is 3 uur en ben langer Dan 7 uur op de wei,
Denk dat jij denk as 7 uur achter elkaar lopen,

Niemand doet perfect en dingen fout ze controlen streng


Nee, ik bedoel hetzelfde als wat er daar gebeurt. Dus niet nu ook wel eens maar elke keer. Zou jij je pony elke keer aan een wildvreemde meegeven voor 7 uur? Het feit juist dat er ondanks streng controleren dingen misgaan geeft al aan dat er dus veel mensen zijn die niet weten wat ze doen door gebrek aan kennis of omdat ze het niet uitmaakt.

Toydoll schreef:
Doen, je bedoeld beetje zonder zadel rond crossen? Haha ja absoluut. Ik zou er ook zeker geen naar gevoel bij hebben om een shetlander aan Collendoorn te verkopen.


Ze staan in prachtige grote stal, goed voer, sociaal. Er is genoeg toezicht overdag.
Nee hoor, die dieren zijn alles behalve ongelukkig, dat weet ik zeker. Die paar kinderen die echt rijden, de meeste doen 2x een stapritje als de ouders ze vast houden, want de meeste van die shetlanders zijn hun berijders veelste slim af.


Dus rondcrossen zonder zadel valt bij jou onder normaal om gaan met een pony. Je zou je eigen pony daar dus ook elke keer voor aan een vreemde uitlenen.

Sorry, maar mijn ponys zijn me meer waard dan dat er zo mee omgegaan wordt.

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:15

Ben jij er ooit geweest nuscaniels?

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:42

Ik ben nog nooit in ppc geweest, en het lijkt mij dat ze goed verzorgd worden, maar er rijden veel te grote kinderen op..... En ze worden overal heen gesleept, ik zou er zelf nooit een shet aan verkopen maar voor kleine kinderen lijkt het mij wel leuk.

Ze zouden eens grotere pony's moeten kopen, maar nee... Want als die aggressief worden is het gevaarlijk maar die shetjes kunnen ze wel aan... ;(

Al lijkt mij wel dat ze de rest van de dag super verzorgd worden

Xx

Elisa2

Berichten: 37872
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:33

Tja er gaan ook een hoop shetje op transport naar Italie..

Als er goede controle is en verder goede verzorging dan redden ze zich wel lijkt me.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:38

Italië ?

Elisa2

Berichten: 37872
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:42

Naar de slacht..worden gefokt voor de slacht.

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:05

Worden niet gefokt voor de slacht, de fokkers hopen op een heel mooi merrietje waar ze weer mee kunnen fokken, hopen dan weer op een merrietje, enz. enz. maar ja je hebt ook evenveel kans op een hengstje en dan heb je ook nog merrietjes die niet aan het ideaalbeeld voldoen, hier is helemaal geen markt voor, ze kosten weinig tot niets en gaan dan naar Italie waar ze geslacht worden en in de pizza's en spaghetti belanden.
Klinkt misschien wat wrang allemaal, maar is het wel de realiteit, dus naar Collendoorn is dan nog niet zo slecht.

Tazzey
Berichten: 9536
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:31

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat paarden "liefhebbers" in dit topic PPC verdedigen. :n Die paardjes hebben het vreselijk slecht daar, die paar uurtjes die ze vrij mogen zijn wegen niet op tegen de urenlange misstanden die er dagelijks plaatsvinden. En ja, ik ben er geweest en heb het met walging aangezien en ook snel weer weggegaan.

MoppieFilou

Berichten: 4960
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:37

Eline_S_S schreef:
"We weten dat ze daar in goede handen zijn" :roll:


Dit dus -O- .

Ladygiroc

Berichten: 5096
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:47

Tazzey schreef:
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat paarden "liefhebbers" in dit topic PPC verdedigen. :n Die paardjes hebben het vreselijk slecht daar, die paar uurtjes die ze vrij mogen zijn wegen niet op tegen de urenlange misstanden die er dagelijks plaatsvinden. En ja, ik ben er geweest en heb het met walging aangezien en ook snel weer weggegaan.


Overdrijven is ook een vak.
De meeste pony's staan grotendeels van de dag bij het huisje hooi te eten. Waar ik mij nog het meest over verbaasde was dat ze niet baggervet zijn allemaal.
Ik heb geen medelijden met de pony's daar. Pony's krijgen meer dan menig ander.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:54

Grainey schreef:
Ben jij er ooit geweest nuscaniels?


Nee heb me nooit aangetrokken gevoeld tot het op deze manier omgaan met ponys.
Als zelfs de liefhebbers en verdedigers van ppc hier het telkens maar hebben over de strenge controle ( waaruit ik concludeer dat er dus veel mis gegaan is en ook nog misgaat anders is strenge controle niet nodig. Ook zullen deze controleurs ook niet alles continue kunnen zien). Als de liefhebbers hier het ook hebben over veel te grote meisjes maar dat dan afdoen met een excess zijnde zegt mij dat genoeg over het naleven van de regels.
Daarom mijn vraag aan de verdedigers en liefhebbers, zou je je eigen pony hier aan blootstellen.
En dan niet aan iemand zoals je zelf was maar aan al die kinderen en volwassenen waarvoor die strenge controle blijkbaar nodig is.

Tazzey
Berichten: 9536
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:05

Ladygiroc schreef:
Tazzey schreef:
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat paarden "liefhebbers" in dit topic PPC verdedigen. :n Die paardjes hebben het vreselijk slecht daar, die paar uurtjes die ze vrij mogen zijn wegen niet op tegen de urenlange misstanden die er dagelijks plaatsvinden. En ja, ik ben er geweest en heb het met walging aangezien en ook snel weer weggegaan.


Overdrijven is ook een vak.
De meeste pony's staan grotendeels van de dag bij het huisje hooi te eten. Waar ik mij nog het meest over verbaasde was dat ze niet baggervet zijn allemaal.
Ik heb geen medelijden met de pony's daar. Pony's krijgen meer dan menig ander.


Dan verschillen wij fors qua normen wbt dierenwelzijn.

Christiene
Berichten: 7744
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:06

Wat een meningen.. pony's hebben het beter dan de beestjes die 20 uur op een stal staan of alleen in een achtertuin. Of al vrij snel na de slacht gaan. Winter periode zijn ze zelfs helemaal vrij.

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:17

Ik zou mijn pony's ook niet verkopen aan een manege, heb ondertussen zoveel maneges gezien met pony's met scherpe bitten, niet passende zadels, schoppende kinderen, enz. Ik ben wel in Collendoorn geweest, er is controle, is er ook op maneges, in Collendoorn grijpen de controleurs ook in, ook als te grote kinderen op een kleine pony willen gaan zitten, waren ze in maneges altijd maar net zo streng.
Als je er niet geweest bent kun je ook geen goed oordeel geven, als je alleen maar afgaan op wat anderen zeggen en dan ook nog alleen de negatieve meningen wilt horen, omdat het nu eenmaal niet goed kan zijn, tja wat moet je daar dan mmee.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:21

Filmpjes op youtube zijn anders duidelijk genoeg.
Als dat meiden onder de 12 zijn is de jeugd wel heel vroeg volwassen.

En dat er andere ponys naar de slacht gaan of veel binnen staan maakt dit niet ineens goed.
Dat het slechter kan maakt het niet minder erg.

Tot nog toe nog geen antwoord op mijn vraag gehad, zou je je eigen pony op deze manier dagelijks aan iemand die je niet kent uitlenen.

Rizette
Berichten: 4455
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:26

Ik heb in Collendoorn een papa ook wel zien plaats nemen op een pony. Wat een lol voor het hele gezin! Hij kon moeilijk blijven zitten zijn benen helemaal opzij om de grond niet te raken en ponytje nog zijn best doen alleen de oortjes in de nek. En kinderen die onbewaakt gewoon een vastgebonden pony aan het treiteren waren. Zoveel controle is er niet en w.s. noemen deze mensen zich ook dierenliefhebbers omdat ze het zo leuk vinden dat ze geen kind hebben aan de kinderen omdat die met een pony bezig zijn. En omdat ze slap lagen van het lachen toen papa met een bierjte op ook wel op wilde stappen .Iedereen kan daar een pony "huren" ook al heb je geen enkel idee van het welzijn van een paard. Net zoals iedereen een fiets kan huren. Je mag er mee doen wat je wilt en je hoeft de pony niet eens onbeschadigd terug te brengen........ Bracht een pony liever naar de slacht dan dit verbruik te laten plaatsvinden.

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:42

Christiene schreef:
Wat een meningen.. pony's hebben het beter dan de beestjes die 20 uur op een stal staan of alleen in een achtertuin. Of al vrij snel na de slacht gaan. Winter periode zijn ze zelfs helemaal vrij.


:x Geen slachtdiscussie aangaan aub als je niet weet waar je over praat.


Een ondervoed kind in Azië is niet perse zieliger/ beter af dan een ondervoed kind in Afrika.

Beide is niet wenselijk, maar er is er niet 1 slechter dan de ander.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:40

Ik denk juist dat de ponys goed af zijn bij ponyparkcity. Vind anders maar een plek voor al die shetlanders, dat red je niet op. Enkelen zullen een goed huisje vinden bij een particulier, maar de rest verdwijnen in de handel, gaan naar de slager of worden gebruikt als grasmaaier waardoor ze veel te dik worden met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat ponyparkcity helaas een onnodige slechte naam heeft gekregen. De pony's lopen daar in groepsverband in een enorm grote stal met onbeperkt hooi, gaan de hele winter een ontzettend groot stuk land op waar menig paard van droomt, worden vertroeteld door allemaal pennymeisjes en tuurlijk wordt er ook op gereden, soms door meiden die wat aan de grote kant zijn, maar dat is ook niet de hele dag en het is wat omhobbelen en verder wordt er niks van de pony's gevraagd. Wanneer een pony echt even klaar met zijn ruiter is, zorgt het er gewoon voor dat die zn ruiter afschud en gaat dan gewoon op vrije voeten terug naar naar de grote stal. Die shetjes zijn slim genoeg en redden zich echt wel. Verder zien de pony s er goed uit, worden optijd bekapt en komen ook in het seizoen op het land als ze dit nodig lijken te hebben. Mijn mening over dit park is dus zeer positief, ik ben er 4x geweest in verschillende jaren en seizoenen. Tuurlijk krijgt er ook wel eens een pony een tik op zn neus omdat het alweer even stout is, maar dat krijgt mijn paard ook wanneer die zich even niet gedraagd. Ik denk dat de gemiddelde manegepony het minder heeft dan deze pony's. Waarom het park deze slechte naam bij sommige mensen draagt weet ik niet, maar ik vermoed dat deze mensen nog nooit op het park zijn geweest en niet weten hoe het daar in zn werking gaat. Ben blij dat de pony s een fijn tehuis hebben gevonden in collendoorn. :)

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:45

Fenia schreef:
Ik denk juist dat de ponys goed af zijn bij ponyparkcity. Vind anders maar een plek voor al die shetlanders, dat red je niet op. Enkelen zullen een goed huisje vinden bij een particulier, maar de rest verdwijnen in de handel, gaan naar de slager of worden gebruikt als grasmaaier waardoor ze veel te dik worden met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat ponyparkcity helaas een onnodige slechte naam heeft gekregen. De pony's lopen daar in groepsverband in een enorm grote stal met onbeperkt hooi, gaan de hele winter een ontzettend groot stuk land op waar menig paard van droomt, worden vertroeteld door allemaal pennymeisjes en tuurlijk wordt er ook op gereden, soms door meiden die wat aan de grote kant zijn, maar dat is ook niet de hele dag en het is wat omhobbelen en verder wordt er niks van de pony's gevraagd. Wanneer een pony echt even klaar met zijn ruiter is, zorgt het er gewoon voor dat die zn ruiter afschud en gaat dan gewoon op vrije voeten terug naar naar de grote stal. Die shetjes zijn slim genoeg en redden zich echt wel. Verder zien de pony s er goed uit, worden optijd bekapt en komen ook in het seizoen op het land als ze dit nodig lijken te hebben. Mijn mening over dit park is dus zeer positief, ik ben er 4x geweest in verschillende jaren en seizoenen. Tuurlijk krijgt er ook wel eens een pony een tik op zn neus omdat het alweer even stout is, maar dat krijgt mijn paard ook wanneer die zich even niet gedraagd. Ik denk dat de gemiddelde manegepony het minder heeft dan deze pony's. Waarom het park deze slechte naam bij sommige mensen draagt weet ik niet, maar ik vermoed dat deze mensen nog nooit op het park zijn geweest en niet weten hoe het daar in zn werking gaat. Ben blij dat de pony s een fijn tehuis hebben gevonden in collendoorn. :)


Super vermoord zo denk ik ook idd

Rizette
Berichten: 4455
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:49

Ja idd super vermoord.

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:50

Waarom is het dat wanneer het om een shet gaat het probleem zo gebagatelliseerd wordt?

Is het oke voor haflingers of KWPNers als er mensen op rijden die te groot of te zwaar zijn. Ach ze schudden de mensen er wel vanaf en gaan weer lekker verder met scharrelen op dat land waar de meeste meiden alleen maar van dromen.