Delphi schreef:Wel vind ik het goed dat dit soort dingen goed onderzocht worden. Wat mij betreft mag daar best een regelgeving voor komen.
Ook in Nederland zou daar eens goed naar gekeken moeten worden.
Afgelopen zomer was er bij ons vlakbij een paardenevenement waarbij kinderen een rondje op (grote) pony's mochten maken. De begeleiding werd ook verzorgd door tieners. Kinderen hoefden geen cap op en konden wel hun voeten in de beugels doen, ook met ongeschikt schoeisel.
Kinderen die niet in de beugels konden, mochten hun voeten boven op de beugels in de beugelriemen steken. Je moet er niet aan denken wat daar had kunnen gebeuren als er een pony de benen had genomen met een kindje erop.
Het blijven natuurlijk dieren, maar bepaalde voorzorgsmaatregelen kun je wel nemen om het risico te verkleinen.
Ik vind het wel goed dat dit gedaan wordt bij het genoemde ongeluk hierboven, al krijgen de ouders hier hun dochtertje niet meer mee terug.
Echt verschrikkelijk verdrietig!
Mee eens!
Hier in het park worden ook pony's verhuurd, hartstikke leuk maar ik wandel er regelmatig en kwam helemaal met mooi weer regelmatig een pony tegen.
Oké het zijn Shetlanders maar dan nog van de kleinste tot gewoon 7 jarigen. ALLEMAAL zonder cap, zonder juist schoeisel, in jurkjes op slippers in de beugel. En het ergste is dat aan begeleiding alleen mama/papa/verzorger mee loopt. Zo kwam ik een tijdje terug een tegen, mama had er duidelijk niet veel verstand van, kindje van een jaar of 3/4, alleen aan een halstertouw die ze veel te lang liet, pony was de hele tijd te dribbelen, bijna in draf en ga zo maar door. Toen ze er bijna weer waren kwam wel iemand van de verhuur zelf er aan gerend dat ze de pony korter moest pakken. Ik zag het al fout gaan..
Krijg hier weer kippenvel van..
Snap sowieso niet waarom een 15 jarige jongen dan toezicht houd..
Vreselijk voor de ouders..