Landelijke persaandacht voor Hobbyhorsing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Landelijke persaandacht voor Hobbyhorsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:09

Als de meiden er gelukkig mee zijn waarom niet. Het is een gezonde en leuke manier van bewegen.
We verklaarden de mensen toen ze voor de eerste keer Pokemons gingen vangen ook voor gek en nu is het heel normaal.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 02:10

purny schreef:
Als de meiden er gelukkig mee zijn waarom niet. Het is een gezonde en leuke manier van bewegen.
We verklaarden de mensen toen ze voor de eerste keer Pokemons gingen vangen ook voor gek en nu is het heel normaal.

Welnee, die blijven gewoon gek. Net als volwassenen die op stokpaardjes rondhobbelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 06:42

Kuggur schreef:
purny schreef:

Welnee, die blijven gewoon gek. Net als volwassenen die op stokpaardjes rondhobbelen.

Dankjewel he mbt Pokémon. :+

Tja ik vind het machtig dat ze dit met zoveel zelfvertrouwen doen. Zelf waag ik mij er niet aan. WCbrilwerpen zou mij veel leuker lijken. :j

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:37

Citaat:
In Finland staat het voor zelfvertrouwen, mogen zijn wie je bent en het overwinnen van hindernissen.

Daar mogen wij nog best wel wat van leren. :o
Laat die meiden lekker in hun eigen waarde.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:57

Het is wél stukken goedkoper dan een echt paard. In élk mens komt het kind in zich los,bij deze mensen dus bij de stokpaardjes. Ik moest ff wennen hoor toen ik volwassenen dit zag doen,maar na een poosje is het eigenlijk best mooi om te zien wat ze ermee kunnen.
Je bent nooit te oud ergens voor,je bepaalt lekker zelf wat je leuk vind,dat bepaalt niet iemand anders voor je. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:03

Ik moet zeggen dat ik me verbaasde over de aantal serieuze mensen die er naar keken bij Horse Event, echt ik heb amper iemand horen of zien lachen! Naast ons zat een bokt reporter/ bokt fotograaf en ook zij leek super serieus. Ik ben stiekem dan ook wel benieuwd naar haar foto's/ report over de stokpaarden dressuur :))

Zelf kon ik het niet serieus houden, ik vond het hilarisch en de muziekkeuze bevestigde dat alleen maar meer! :+ :')

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:03

Wat heb ik gelachen tijdens deze show. Dat fotos maken maar net ging.

Het blijft een aparte hobby, maar die meiden nemen het "paard zijn" zo serieus. Bijvoorbeeld niet stil kunnen staan want hun stokpaard is onrustig. En dan ook een been vooruit, stokpaard hoofd naar beneden en stokpaard aan been laten krabben..

Maar al met al, het was wel fun om een keer gezien te hebben.

iw2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:56

Tja, zo zie je ook maar weer hoe de media anno 2017 functioneert. Bij gebrek aan beter gaan ze dus dit soort onderwerpen maar uitlichten,zodat ze ook een gevoel hebben dat ze nuttig bezig zijn geweest of dat de columns van de kranten weer zijn gevuld. :D

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:45

Toen ik klein was ging ik op de fiets met een cap op een een zweep in m'n paardenkleren naar een crossveldje en deden we alsof we sprongen :D als klein kind is dat leuk en dat is met dit denk ik ook wel.
Maar voor mensen van 18 jaar...??zelf ben ik 14 maar ik zou dit nooit doen. En dan een buitenrit en een wedstrijd :')
Maarja als zij het leuk vinden is het prima <3
Tja het is veel goedkoper dan een echt paard maar het is dan ook echt totaal niet te vergelijken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:11

Ik kan me vooral nog herinneren hoeveel pijn het doet om met een stok tussen je benen rond te moeten rennen.. ik vond het vroeger echt niet fijn! :+

Had skippy-paarden in groot formaat leuker gevonden, dat zou ik wel zelf willen proberen! :))

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:17

Oh mag ik meedoen! *\o/*

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:32

Ik zag het vandaag ook voorbij komen op Facebook!

Zou het zelf niet zo snel gaan doen, maar hé, zolang die meiden er plezier in hebben: why not? Ze komen ook nog eens in beweging, denk dat het als 'ruiter' een stuk meer fysiek inspannend is dan een proefje of parcours op een echt paard rijden. De stokpaardjes worden trouwens handgemaakt door de mensen zelf, dus heel creatief! Worden ook doorverkocht voor bedragen tot enkele honderden euro's.

Ik zag trouwens dit filmpje ook voorbij komen. Daar zie je nog veel meer hoe ze erin opgaan en hoe 'groots' ze het aanpakken in Finland :)

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:57

Ik moet zeggen dat ik het ook wel een aparte hobby vind. Maar op een manier ziet het er ook wel leuk uit, en vind ik dat je de dames die het wel doen gewoon lekker in hun waarde moet laten :j Ik zou het zelf ook niet zo snel doen (ookal ben ik 12), maar dat is vooral aangezien ik het niet fijn zou vinden dat iedereen me uitlacht :o Ik bewonder hun zelfvertrouwen wel echt! :) Dus ik zeg: als zij dat leuk vinden, laat ze dat dan gewoon doen.

Ik ben zelf trouwens half-Fins, en heb de meiden op HE trouwens ontmoet en heb Fins met ze gepraat! :D Supergrappig om te zien dat het nu in het nieuws komt en zo.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:34

En (veelal) mannen die helemaal opgaan in hun games, treintjes, etc. zijn niet "raar"?
Een open mind is heel gezond...

Mistdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:12

Mij lijkt dit nu nou eens een echte sport voor mij.
Een beetje je eigen paardje knutselen en er daarna nog echte wedstrijden mee gaan rijden ook.
Is hier eigenlijk een nog topic over? Want ik ben nieuwsgierig of er ook echt mensen zijn die dit gaan doen, want zo ja. Ik doe mee! Kan ik lekker een topic vol spammen over al mijn nieuw gecreëerde paarden en hun namen :P . Waarschijnlijk lachen jullie mij uit (en dat snap ik best), maar denk nou eens na. In deze tijd heb je juist van deze sporten nodig en als dit iets populairder en normaler was geweest, was ik nu direct achter mijn naaimachine gesprongen om mijn eigen paard te naaien, was ik hard gaan trainen en had me misschien wel ingeschreven voor een wedstrijd. Why not?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:34

Mistdancer schreef:
Mij lijkt dit nu nou eens een echte sport voor mij.
Een beetje je eigen paardje knutselen en er daarna nog echte wedstrijden mee gaan rijden ook.
Is hier eigenlijk een nog topic over? Want ik ben nieuwsgierig of er ook echt mensen zijn die dit gaan doen, want zo ja. Ik doe mee! Kan ik lekker een topic vol spammen over al mijn nieuw gecreëerde paarden en hun namen :P . Waarschijnlijk lachen jullie mij uit (en dat snap ik best), maar denk nou eens na. In deze tijd heb je juist van deze sporten nodig en als dit iets populairder en normaler was geweest, was ik nu direct achter mijn naaimachine gesprongen om mijn eigen paard te naaien, was ik hard gaan trainen en had me misschien wel ingeschreven voor een wedstrijd. Why not?

Plezier is het belangrijkste! :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:41

Het is we echt sporten!!
Als kind speelde ik heel vaak paardje. Moet wel wennen dat oudere kinderen/volwassenen zo rondrennen. Maar je moet doen wat je leuk vindt.