De duurste paarden ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: De duurste paarden ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:03

De merrie Poetin was dan niet zo "duur" maar ook een giga miskoop, Totilas bracht als dekhengst tenminste nog iets op.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:07

Totilas is imo vooral net op tijd verkocht... Schade was er al maar kwam er nog niet duidelijk door...
Dat paard is niet opeens kapot gegaan in Duitsland ;-)...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:09

maximuss schreef:
Totilas is imo vooral net op tijd verkocht... Schade was er al maar kwam er nog niet duidelijk door...

Dat zeg ik ook altijd. Die was in Nederland ook niet lang meer mee gegaan.
Zulke bewegingen willen is overvragen van een paard, daar gaat elk paard aan kapot.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:13

@ bruintje: ergens ben ik heel benieuwd naar die keuringsfoto's ;-)... Ergens zal die mss gedacht hebben van hem nog een jaar te laten lopen en dan kreupel in de dekdienst... En met de huidige markt: "nieuwe" rijke buitenlanders kopen alles met een mooie naam op papier...

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:15

prugelpiet schreef:
puppy1128 schreef:
Nou als er een of andere Amerikaan 100.000 zou bieden op Elano zou ik ook afslaan hoor. Kan er dood leuk wel een ander paard voor terug komen, maar dan ben ik wel mijn maatje kwijt. Heb liever mijn hart gevuld dan mijn portemonnee. :D
Ik zou niet weten wat ik in vredesnaam met al dat geld moet. Een villa enzo hoef ik niet. Liefst gewoon een kleiner huisje.. Is minder schoonmaakwerk etc. Auto wordt hem voor mij hoe dan ook niet.. En vakantie hoef ik ook niet ieder jaar 20 keer te doen.. En wil wel wat te doen hebben, maar werken als ik "te veel" geld hebt gaat voor mij best demotiverend zijn.. :')

Maar 100.000 is niks voor een sportpaard. Daar koop je een goed beest voor, maar geen topper. En voor dat geld gaan ze vaak ook niet naar Amerika.

Ik werk op een springstal dus ben gewend dat paarden voor veel geld weggaan, maar 70 miljoen is wel erg veel voor iets op 4 poten :')

En 15 miljoen voor een 10 jarige vind ik ook heel wat :oo met een paar jaar is die af.

Ik heb een twee jarige tinker ruin. Geen super spring paard of iets. Zou ook niet weten wat ik daar mee zou moeten. :+
Dus als iemand 100.000 euro bied voor die van mij heeft ie geld te veel of is ie gestoord ofzo. :+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:02

puppy1128 schreef:
prugelpiet schreef:

Maar 100.000 is niks voor een sportpaard. Daar koop je een goed beest voor, maar geen topper. En voor dat geld gaan ze vaak ook niet naar Amerika.

Ik werk op een springstal dus ben gewend dat paarden voor veel geld weggaan, maar 70 miljoen is wel erg veel voor iets op 4 poten :')

En 15 miljoen voor een 10 jarige vind ik ook heel wat :oo met een paar jaar is die af.

Ik heb een twee jarige tinker ruin. Geen super spring paard of iets. Zou ook niet weten wat ik daar mee zou moeten. :+
Dus als iemand 100.000 euro bied voor die van mij heeft ie geld te veel of is ie gestoord ofzo. :+

:')

Ooit is de eerste keer :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:13

De telegraaf heeft 40 miljoen voor hyves betaald... Dus het komt niet alleen in de paarden voor dat je een dure flop koopt :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:24

bruintje123 schreef:
maximuss schreef:

Dat zeg ik ook altijd. Die was in Nederland ook niet lang meer mee gegaan.
Zulke bewegingen willen is overvragen van een paard, daar gaat elk paard aan kapot.

Jullie kennen het paard persoonlijk neem ik aan. Anders zijn dit soort uitspraken natuurlijk nergens op gestoeld.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:26

@ tazzey: laat ons zeggen uit goede bron ;-)...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:27

maximuss schreef:
@ tazzey: laat ons zeggen uit goede bron ;-)...

Ach natuurlijk.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:30

Geloof het of niet... Dat staat je vrij... Mijn schoonfamilie komt daar regelmatig op stal voor zaken en dan hoor je al eens iets...

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:30

maximuss schreef:

Denk je echt dat ze het paard zo hebben meegenomen? Die is echt wel rondom op de foto/echo gezet. Rare aanname om te zeggen dat er al schade was. En verhalen moet je nooit geloven, tenzij je het van de betrokken partij zelf hebt en dat lijkt me sterk want zulke dingen worden vaak niet buiten gehangen.
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 09-09-17 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:33

maximuss schreef:
Geloof het of niet... Dat staat je vrij... Mijn schoonfamilie komt daar regelmatig op stal voor zaken en dan hoor je al eens iets...

Met dat soort verhaaltjes kan ik een boek vullen maar 99,99% is afkomstig uit de dikke duim. Speculeren is niet zo netjes, wel spectaculair natuurlijk maar chique is het niet. Als je alle "verhalen van stal" moet geloven dan zou het een mooie boel zijn in de paardensport.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:02

Al die dure paarden, wat een geld!!! Voor mij is mijn paard toch het meeste waard......

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:54

Jeetje wat een geld...
Vind 9000 duizend al veel voor mijn paardje...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:59

luffwinny schreef:
maximuss schreef:

Denk je echt dat ze het paard zo hebben meegenomen? Die is echt wel rondom op de foto/echo gezet. Rare aanname om te zeggen dat er al schade was. En verhalen moet je nooit geloven, tenzij je het van de betrokken partij zelf hebt en dat lijkt me sterk want zulke dingen worden vaak niet buiten gehangen.

Dacht je dat dat paard van de een op de andere dag stuk is? Nee.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:22

Zijn hoge prijs was te danken aan goede bloedlijnen, niet te wijten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:38

Rex_Rolfo schreef:
Granoek schreef:
Hier op stal is dik 8 jaar geleden het dubbele geboden voor een zwarte trekpaardmerrie maar die staat hier nog steeds
Dat zou ik dan weer belachelijk noemen, zo'n bod weigeren voor 800 kilo vlees dat morgen inderdaad dood of kapot kan zijn. :+

Nou inderdaad... doe er een strik om hoor ( en ja zal er echt tranen om laten)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:58

maximuss schreef:

Leuk om met zulke mensen 'zaken' te doen zeg.

Als je schoonfamilie daar echt kwam voor de gezondheid van Toot mogen ze zich diep en diep schamen om het via via uit te laten lekken.

Als je schoonfamilie er andere zaken deed... waarom zouden ze je familie inlichten? Extra risico willen lopen op roddels?

Heb je een zakelijke verstandhouding? Acteer er dan ook naar.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:24

eclair98 schreef:
Ik heb ook wel eens iets gehoord over een springpaard dat voor een aardig bedrag verkocht was maar de dag erna dood in de stal lag? Lijkt mij ook wel een tegenvaller :=

Dat was okidoki. Die werd naar de nieuwe eigenaar gebracht per vliegtuig, verkeerde in shock en overleed.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:26

Als het waar is dat je schoonfamilie zaken heeft gedaan met deze personen dan moeten ze zich diep schamen om dit soort speculaties de wereld in te helpen. En de volgende keer mag het gewoon in het topic ipv PB.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:27

Kabayo schreef:
eclair98 schreef:
Ik heb ook wel eens iets gehoord over een springpaard dat voor een aardig bedrag verkocht was maar de dag erna dood in de stal lag? Lijkt mij ook wel een tegenvaller :=

Dat was okidoki. Die werd naar de nieuwe eigenaar gebracht per vliegtuig, verkeerde in shock en overleed.

Ik meende dat dat pas na een half jaar na verkoop was? Misschien verkeerd meegekregen hoor. Maar dat was inderdaad een sneu verhaal.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:35

Tazzey schreef:
Als het waar is dat je schoonfamilie zaken heeft gedaan met deze personen dan moeten ze zich diep schamen om dit soort speculaties de wereld in te helpen. En de volgende keer mag het gewoon in het topic ipv PB.

Precies mijn gedachte.. !!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:44

Lang leve de naïeve Hollandse paardenmeisjes...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:47

__Sannne schreef:
[

Wat ik mee had gekregen was dat hij na de vlucht in een shock verkeerde en dat niet overleefd had. Niet pas na een halfjaar