Veulen gevonden in Itegem, België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:59

veulen is opgevangen door iemand van de paardenambulance, ene annelies...

RyanneZarita

Re: Veulen gevonden in Itegem, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:19

Ik vind het maar een raar verhaal. Heb het even snel opgezocht, maar er is wel een stal die met minipaardjes en appaloosa's fokt in Heist-op-den-berg, misschien daar even proberen??

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:28

ik geef het even door op fb

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:03

Arme duts, had het vanmorgen al zien passeren op FB.. Dier zou weldegelijk gedumpt zijn met eten en drinken las ik net in de reacties. Ik hoop dat dit goed afloopt :(:)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:23

Gedumpt met eten en drinken?

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:29

speurneusc schreef:
aanname dat ie gedumpt is is nog niet zo gek, daar omwonende in de verste verte geen weide met pony weten en zo'n kleintje niet vrolijk km kan maken

:j

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:42

Eigenlijk ook beetje egoïstisch dat een asiel die kleine perse bij zich wil houden.....
Zo'n hummeltje kan toch nergens beter zijn als bij een pleegmoeder?
Maakt dan toch niet uit waar die staat,het veulen zou moeten primeren over wat hun nu denken.....

idd

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:26

llora schreef:
Voor zover ik kon lezen. Heeft het veulen nu een pleegmama en staat op stal en krijgt het flessen melk. Niet in de inglo. De reden dat het veulen daar in het asiel blijft is omdat het te zwak is om nog eens te vervoeren. Daarmee dat ze een pleegmama zochten die naar daar wilde komen.
zo te lezen is hij voorzien van een pleegmamma

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:49

Svadilfari1 schreef:
llora schreef:
Voor zover ik kon lezen. Heeft het veulen nu een pleegmama en staat op stal en krijgt het flessen melk. Niet in de inglo. De reden dat het veulen daar in het asiel blijft is omdat het te zwak is om nog eens te vervoeren. Daarmee dat ze een pleegmama zochten die naar daar wilde komen.
zo te lezen is hij voorzien van een pleegmamma

Ah kijk, dit is goed nieuws voor het kleintje !

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:27

Rizette schreef:
Gedumpt met eten en drinken?

waar slaat dat nou op ?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:58

Daar in de buurt zijn toch echt wel heel veel weides en nog meer paarden.
Mijn paarden hebben daar altijd vlakbij gestaan.

Maar achter gelaten is natuurlijk zeker een optie.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:23

Zou de paardenkliniek in Ternat niet een paar zakjes plasma gratis willen doneren voor Bambi ?
Voor zover ik weet, hebben ze daar een plasmabank...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:19

Edit. Foto moest idd even gecropt worden. Hele post staat op de pagina van 'NEEDY DOGS' op facebook.

Afbeelding
Afbeelding

Vind het echt een triest verhaal ongeacht of het nou een dump was of mama dood...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:19

FelineNanet schreef:
Edit. Foto moest idd even gecropt worden. Hele post staat op de pagina van 'NEEDY DOGS' op facebook.

[ [url=m/vDeJWR.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qSrsJa.png]Afbeelding[/url] ]

Vind het echt een triest verhaal ongeacht of het nou een dump was of mama dood...

Ik vind het nog steeds niet betrouwbaar er uit zien. O.a. door dat "antilichamen"-gezwets. Antilichamen worden namelijk gemeten in UI/L en niet in g/L.

Edit: en eigenlijk vind ik die hele facebookpagina een beetje raar.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:36

door plasma te geven kan zoiets toch prima in orde gebracht worden?
gebeurd bij veel veulens toch reeds als standaard?(bloed prikken,indien te weinig plasma,plasma bijgeven?)

dus waarom wordt hier dan een zielig verhaaltje rond gemaakt?gewoon plasma geven en het arme schaap heeft zijn antistoffen!

ook hier een heel raar gevoel rond het hele gedoe en de manier van handelen,slaat nergens op eigenlijk(eerst veulen perse bij willen houden,nu het 'geen anti-lichamen en hij gaat dood bij het minste',zever,geef het dier gewoon wat hij nodig heeft om wel een goeie start te maken)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:47

Als het veulentje zwak is ga je toch niet heen en weer rijden naar een pleegmoeder. Veronderstel dat die hem niet accepteert, dan kan ie weer terug en dan weer op pad naar de volgende pleegmoeder die hem dan hopelijk wel accepteerd? Kan de pleegmoeder beter, zoals nu blijkbaar het geval is, naar het veulen komen. Vind dat ie er best bij staat zo.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:54

tengeltje11 schreef:
door plasma te geven kan zoiets toch prima in orde gebracht worden?
gebeurd bij veel veulens toch reeds als standaard?(bloed prikken,indien te weinig plasma,plasma bijgeven?)

dus waarom wordt hier dan een zielig verhaaltje rond gemaakt?gewoon plasma geven en het arme schaap heeft zijn antistoffen!

ook hier een heel raar gevoel rond het hele gedoe en de manier van handelen,slaat nergens op eigenlijk(eerst veulen perse bij willen houden,nu het 'geen anti-lichamen en hij gaat dood bij het minste',zever,geef het dier gewoon wat hij nodig heeft om wel een goeie start te maken)

Inderdaad, lijkt me dat dat zo op te lossen is.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:24

Is toch duidelijk dat hij dat plasma gaat krijgen, het verhaal is om mensen te doneren voor die 750€ die dat plasma-grapje en testen kosten, staat er toch bij als je alles leest ipv enkel dit kleine stukje wat geplakt werd..

http://www.capmagazine.eu/algemeen/verz ... evondenin/

Overigens is het onzin dat antistoffen niet in g/L worden uitgedrukt, dit hangt enkel van het laboratorium af, maar het kan wel degelijk in g/L zijn (Hemoblogine wordt in Nederland en Belgie ook vaak in een andere eenheid (met dus ook andere standaardwaarden) uitgedrukt bv)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:43

staat trouwens € 250.-- en geen 750.--

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:47

Als je verder leest/klikt zie je dat ze minstens 3 behandelingen nodig heeft...750 dus. De kostprijs van 1x is ongeveer 250€.

**Verwijderd**
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-17 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Donatieoproep verwijderd

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:07

Evi84 schreef:
Is toch duidelijk dat hij dat plasma gaat krijgen, het verhaal is om mensen te doneren voor die 750€ die dat plasma-grapje en testen kosten, staat er toch bij als je alles leest ipv enkel dit kleine stukje wat geplakt werd..

http://www.capmagazine.eu/algemeen/verz ... evondenin/

Overigens is het onzin dat antistoffen niet in g/L worden uitgedrukt, dit hangt enkel van het laboratorium af, maar het kan wel degelijk in g/L zijn (Hemoblogine wordt in Nederland en Belgie ook vaak in een andere eenheid (met dus ook andere standaardwaarden) uitgedrukt bv)

Ja, en toevallig is hemoglobine een van de hoofdbestanddelen van bloed, vandaar de grote eenheid :+ da's niet handig om die in ug/L uit te drukken.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:23

Ik begrijp je punt dus niet zo goed, maar dat zal wel aan mij liggen uiteraard.

Ik heb het eerder over mmol/l en g/dl als eenheden gebruikt bij hemoblobinebepaling, met andere normaalwaarden dus afhankelijk van de eenheid... Anyway, ik ga hier verder niet over doorgaan, want dat gaat te ver off topic leiden.

Het was maar ter illustratie dat niet overal dezelfde eenheden gebruikt worden bij bepalingen en dat dat dus geen reden is om iets als niet geloofwaardig aan te duiden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:33

Behalve dan dat antilichamen geen vast molecuulgewicht hebben en daarom echt niet in g/L kunnen worden aangegeven. Dat is gewoon chemisch gezien niet mogelijk.

Wil niet zeggen dat het bericht niet legitiem is, en niet gewoon verkeerd begrepen is. Maar g/L voor antilichamen is onmogelijk.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:35

ik had verder gelezen geklikt en in die klik staat niet meer dan dat het €250 euro kost... so don't shoot me, dat er nog andere stukken zijn met verhaaltjes die wat anders vertellen

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:36

De rest moest weggehaald worden ivm dat er op bokt geen doneeracties mogen ;)