Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Ja hoor, als je niets anders doet dan een beetje in een bak je figuurtjes draaien is het vast wel te doen.
Ik vind dat je gewoon in staat moet zijn van de grond op te stappen, en je paard moet in staat zijn dat aan te kunnen.
Zo niet, dan zou ik persoonlijk met rijden ophouden (voor mijn gebruik van rijpaarden zijn krukjes totaal onpraktisch).
Frummels schreef:Stoppen met rijden omdat je een krukje "nodig" hebt/vindt? Dat vind ik wel heul rigoureus
)
ElCamino schreef:Ik vind die krukjes in de baan mega irritant, ze stappen "ergens" op en dat ding blijft vervolgens in de bak staan...
vibabu schreef:Toch is het wel handig om wel vanaf de grond op te kunnen stappen. Stel dat je er naast ligt en er is geen krukje in de buurt.
Wat ik overigens wel heeeel irritant vind is dat dat krukje vervolgens wel de hele tijd in de bak moet blijven staan. Ik vind het gevaarlijk
Kuggur schreef:Nee, je mist mijn punt. Hoe, waar, en waarom ik rijd maakt het gebruik van een krukje zo goed als onmogelijk. Daarom moet ik van de grond kunnen opstappen.
Natuurlijk is het rijden van ijslanders een praktische zaak in deze. ( we schelen overigens maar één jaar Billy)
heel af en toe een verdwaald bankje als je mazzel heb.
Maar de laatste jaren ben ik er wel beter op gaan letten, want mijn huidige bijrijdpaard (1.60 en ik 1.70) vindt het duidelijk fijner dat ik met een krukje opstap, dan gaat ze namelijk niet direct lopen na opstappen. Mijn vorige bijrijdpony van 1.40 was daar heel praktisch mee, want met een opstapkrukje kon ik zonder beugels te gebruiken in het zadel stappen
. Overigens kan ik ook gewoon van de grond opstappen, maar ik vind de rug van mijn paard toch belangrijker. Grappig verhaal, laatst kwam de zadelmaker bij een ander paard het zadel aanpassen, kon ze direct zien dat er niet met een krukje opgestapt werd, het zadel was scheef getrokken door altijd links zonder krukje opstappen 
flitzz schreef:Ik denk dat Janneke2 bedoeld dat zelfs een olympisch kampioen met een opstapje opstapt..
Kuggur schreef:Ja hoor, als je niets anders doet dan een beetje in een bak je figuurtjes draaien is het vast wel te doen.
Ik vind dat je gewoon in staat moet zijn van de grond op te stappen, en je paard moet in staat zijn dat aan te kunnen.
Zo niet, dan zou ik persoonlijk met rijden ophouden (voor mijn gebruik van rijpaarden zijn krukjes totaal onpraktisch).