Paard ingeslapen na ontsnapping uit rijdende trailer A7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Paard ingeslapen na ontsnapping uit rijdende trailer A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 00:17

Heel erg verdrietig voor het jongetje dat waarschijnlijk zich zo enorm verheugd had op zijn eerste pony. En ook voor het jongetje van de vorige eigenaren, die had er net nog wedstrijd mee gereden staat er. Enorm triest dit. Hoe kan zoiets nu toch gebeuren?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:07

Jeetje wat verschrikkelijk zeg......

Hoe een paard los komt? Geen idee. Ooit eens op en oprit enorm gestommel achterin gehad en daarna gelijk weer rust. Toen we bij de eerste mogelijkheid gingen kijken stond mertoe mij aan te kijken, stond nog gewoon Hoe het hoorde maar beide touwen kapot. Blijkbaar is dat zo gebeurd als ze vallen of iets??

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:17

Ik zag hier dat iemand de pony langs de weg zag liggen en hem beschreef als kleine A pony.

De meeste trailers en vrachtwagentjes zijn ingericht op grotere paarden.

Kleine pony's passen onder de stang door en kunnen bij het voordeurtje komen. Die voordeurtjes hebben vaak een simpele sluiting.
Ook de personendeurtjes van vrachtwagentjes zijn vaak niet berekend op het gewicht van een paard.
Sommige schieten al door de sluiting als wij er hard tegen duwen.

Normaal gesproken komt een paard daar niet, maar als ze dan eenmaal aan de verkeerde kant van de stang terecht komen en ze zien het als uitgang...

Of frunniken het touw los, wurmen zich uit het halster en hebben dan de ruimte om zich om te draaien.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:26

Ik stond gister bijna in deze file.. wát verschrikkelijk om dit dan te horen!

Wat bizar om te horen dat het halster en alles nog goed zat maar dat de pony toch los is gekomen.
En wat een verdriet voor die kindjes!

Bewijst maar weer dat een ongeluk in een heel klein hoekje kan zitten..

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:03

Ik stond met mijn vrachtwagen in de file aan de andere kant (sensatiefile noem ik het maar even)
Het gaat inderdaad om een kleine zwartbonte pony, idd formaatje grote shet/a pony zoiets...wat er precies gebeurd is weet ik niet, de pony leefde nog wel toen ik passerde want ik zag hem nog bewegen...toen waren er echter al wel mensen met hem bezig.
Ik hb verder ook geen trailer of vrachtwagentje gezien en ik dacht in eerste instantie dus ook dat de pony uit een wei ontsnapt was en via de afrit die vlak erna begint op desnelweg was gekomen en daar aangereden...
Hoe het heeft kunnen gebeuren, geen idee...maar het is vreselijk en ik hoop dat de pony niet lang heeft hoeven wachten op de dierenarts.
Gelukkig zit A7 noord dierenartsen letterlijk om de hoek daar dus waren ze binnen no time op plek van bestemming
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:15

Wat een hel zeg

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:33

Wat afschuwelijk als je dit moet mee maken. :(:)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:45

Ik leg ineens de link dat ik deze pony volgens mij ken.. wat sneu zeg, horrorverhaal.. en arme kinderen inderdaad..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:39