IJslanders verplicht IJslandse naam voor database

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:19

Karin schreef:
oomens schreef:
'Het vrijheid' bedoel je? Lijkt mij niet.
'Vrijheid' is als vrouwelijk woord een mooie naam voor een merrie.

Ah, wordt er echt naar woordgeslacht gekeken? Ik heb geen idee hoe dat werkt in het IJslands, sorry voor mijn onwetendheid. :o

Ja, anders kun je het ook niet logisch verbuigen. Het is dus anders dan in bij voorbeeld het Spaans, waar Rocío (mannelijk woord) een vrouwennaam is. Maar Spaans is grammaticaal veel simplistischer. Dus dan maakt het niet uit en is het meer een conventie dat dit woord als naam voor vrouwen wordt gebruikt.

Gelukkig ben je nooit uitgeleerd over taal :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:39

Koper schreef:
oomens schreef:
Zou trouwens mooi zijn als de namencommissie voor een echt hermafrodiet geboren hetje een uitzondering maakt. Kent het IJslands eigenlijk een onzijdig woordgeslacht?

Ja.

Al denk ik eigenlijk niet dat ze voor een hermafrodiet veulentje een naam nodig zouden hebben op IJsland.

Lowara, hoe heet ze dan?

Ze heet Sandra, ook officieel en zo geschreven

Anoniem

Re: IJslanders verplicht IJslandse naam voor database

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:46

Die naam komt op IJsland ook gewoon voor. :j

anjali

Re: IJslanders verplicht IJslandse naam voor database

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:45

@Jan de Regelaa, daar dacht ik ook net aan,dat Islamitische kinderen verplicht een Islamitische naam moeten krijgen. Op zich vind ik dat allemaal wel duidelijkheid scheppen, je weet dan zogauw je iemands naam weet (paard of mens) meteen zijn afstamming.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:43

KoudbloedKim schreef:
Die naam komt op IJsland ook gewoon voor. :j

:') dan klopt het wel dus hihi. Weer wat bijgeleerd :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:46

En er zijn ook mensen die in het buitenland hun naam laten veranderen maar dat is de ingewikkeldere optie. Voor paarden gaat die ook niet op: WF registreert bij mijn weten alle IJslandse paarden wereldwijd. Althans de paarden die daarvoor in aanmerking komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:07

Koper schreef:
En er zijn ook mensen die in het buitenland hun naam laten veranderen maar dat is de ingewikkeldere optie. Voor paarden gaat die ook niet op: WF registreert bij mijn weten alle IJslandse paarden wereldwijd. Althans de paarden die daarvoor in aanmerking komen.

Als mens is het heel moeilijk je naam officieel te laten veranderen.Dat schijnt alleen te kunnen als je bijv. dezelfde achternaam hebt als een beruchte seriemoordenaar of zo.Je moet een officiele aanvraag indienen voor een naamsverandering en van te voren betalen. Als de verandering niet wordt toegestaan dan krijg je je geld niet terug.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:08

Ik weet er alles van. Bij mij is het vlekkeloos verlopen.