Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Paard over de kop uit trailer op Oostenrijkse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:31

Wtf is dat voor trailer? Mag dat tegenwoordig nog een enkelasser veewagen? Levensgevaarlijk en zeker voor zo'n lange reis...
Gelukkig is het dier er goed vanaf gekomen.

DutchFarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:29

Ik weet nog niet zo zeker of er geen blijvende schade aan dit paard is. Een paard wat zo aan zijn nek blijft vasthangen tijdens en na zo'n val, dat is bijna gegarandeerd permanente schade. Om over de val op zijn rug op het asfalt nog maar niet te praten.
Het maakt daarbij niet uit of het in eerste instantie nog lijkt mee te vallen, helaas wordt de schade vaak pas later bekend. Directe goede veterinaire interventie kan de schade wellicht nog wat beperken. Erg jammer dit.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:37

Tja die trailer.....die is nog vrij algemeen hier hoor in Duitsland, rijden nog veel van die prehistorische dingen rond hier! Ze zullen toch nog wel goed zijn want ze moeten iedere 2 jaar verplicht voor de apk hier

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:51

Hmm misschien rare vraag maar was een blinddoek geen optie geweest in zo'n situatie? Of denk ik nou te prehistorisch...?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:53

hengstveulen schreef:
Tja die trailer.....die is nog vrij algemeen hier hoor in Duitsland, rijden nog veel van die prehistorische dingen rond hier! Ze zullen toch nog wel goed zijn want ze moeten iedere 2 jaar verplicht voor de apk hier

In dit geval maakt het ook helemaal niet uit. Paard stort er niet uit vanwege het model trailer. Maar doordat hij zich los wist te werken van de kettingen en blijkbaar in dat smalle trailertje om heeft weten te draaien.

Ik snap niet dat niemand dat paard een zwieper in z'n gezicht heeft gegeven met een zweep of een touw :o Hup terug naar binnen knol. En daarna groomdeurtje open, paard aan halster klikken en dan de klep open.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:33

Misschien technisch best ok, maar 2 assen vind ik persoonlijk een stabieler plan, mocht je onverhoopt een keer lek rijden.