Enton van Esmee van Gijtenbeek verkocht naar Japan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:43

droversrun schreef:
Zo ontzettend jammer, kon echt genieten van deze combinatie. Beetje hetzelfde gevoel als met Aspen een paar jaar geleden ;(
Maar zo ontzettend gaaf ook als kroon op je werk inderdaad. Ze leidt vast weer een ander prachtig paard zo goed op. Ik ben heel benieuwd wat haar volgende grote project wordt wat we kunnen/mogen volgen :)

Ik denk dat we in onze handjes mogen wrijven voor Hot Chocolate :Y) Dat is ook zo'n gave knol!!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:43

Ketaki schreef:
droversrun schreef:
Zo ontzettend jammer, kon echt genieten van deze combinatie. Beetje hetzelfde gevoel als met Aspen een paar jaar geleden ;(
Maar zo ontzettend gaaf ook als kroon op je werk inderdaad. Ze leidt vast weer een ander prachtig paard zo goed op. Ik ben heel benieuwd wat haar volgende grote project wordt wat we kunnen/mogen volgen :)

was dat Hot chocolate ( v. Apache) niet? :) :)

Nee dat is het haar nieuwe puppy :)
edit: laat maar :') _O- gaat over het volgende project denk ik?

Tazzey schreef:
Vinden jullie het niet gênant om over de financiële zaken van een ander te speculeren? Ik krijg er een beetje een plaatsvervangend schaamtegevoel van.

Esmee, veel succes met de jonge garde!

Dit ja... >;)
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 05-08-17 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:44

Tazzey schreef:
Vinden jullie het niet gênant om over de financiële zaken van een ander te speculeren? Ik krijg er een beetje een plaatsvervangend schaamtegevoel van.

idd, over de financiele zaken, hoeven wij niets te zeggen.

vind het eigenlijk onbeschoft.

:j :j

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:48

Mee eens, vind het zelfs een beetje sneu/gemeen overkomen. Ze heeft net haar puppypaard verkocht, waar ze zoveel bloed zweet en tranen in gestopt heeft. Wie begint er dan toch over het geld :? Niets is gratis, maar dit is toch niet de plek/tijd. Het zijn inderdaad onze zaken niet, wat maakt ons het nu uit waarom ze verkoopt. Het is (helaas :+ ) niet ons paard :D
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 05-08-17 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:49

Gelukkig, dat ik Esmee dan ook de link van dit topic heb gestuurd, zodat zij zelf even fijn kan reageren ipv die kortzichtige reacties over wel niet verkopen, financien :7 :7 :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:50

Hoe zo is het gemeen?
Hij is echt niet weggegeven. Niemand hier weet het bedrag en er wordt niet over gespeculeerd.
Maar dat het een groot bedrag is is geen geheim en lijkt mij logisch.
Esmee is een grote meid. Dus we hoeven hier echt niet als een penny te reageren.
Ik ken Esmee toevallig ook en vind het voor haar jammer dat haar knappe Eaton(Enton) verkocht is. Maar gelukkig gaat hij het goed krijgen en heeft ze een financiele vergoeding gekregen. Niets meer en niet minder.
Daar hoeven wij niet raar over te doen of het te verzwijgen toch.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-17 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:52

Euh als ik net mijn topper verkocht zou hebben, waar ik jaren aan gesleuteld heb met liefde en passie, zou ik het niet fijn vinden als er gezegd wordt dat de liefde voor het geld groter is dan de liefde voor het paard. Maar goed, we gaan offtopic.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:53

Grobbebol schreef:
Hoe zo is het gemeen?
Hij is echt niet weggegeven. Niemand hier weet het bedrag en er wordt niet over gespeculeerd.
Maar dat het een groot bedrag is is geen geheim en lijkt mij logisch.

interessant om te weten, ben jij bij de verkoop geweest dan?

dit noem ik idd speculeren!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-17 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven taalgebruik en smileys verwijderd

Anoniem

Re: Enton van Esmee van Gijtenbeek verkocht naar Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:55

Nou nou, Ketaki, wat reageer je kinderlijk.
Ik ben niet bij de verkoop geweest, net zo min dat jij de woordvoerder van Esmee bent.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:55

Tazzey schreef:

Dit... Het lijkt wel een soort jaloerie. Triest zeg. Veel succes voor de amazone met haar andere paarden. Ik denk dat ze wel over de capaciteiten beschikt op een volgende topper te kneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:57

Eens Setefurii :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:59

Moderatoropmerking:
Hierbij het vriendelijke verzoek om het speculeren over de financiële situatie achterwege te laten en gewoon ontopic te reageren. Ook het verzoek om fatsoenlijk en netjes naar elkaar te blijven reageren, ik zal een aantal reacties aanpassen. Alvast bedankt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:01

Wat een prestatie, dat je een paard helemaal zelf van 0 tot dit niveau opleidt en het aan (weer, idem met Aspen toch?) een internationale topruiter kunt verkopen. Echt heel knap.

En ook dubbel, want het zal ook pijn doen om Enton naar Japan te zien vertrekken.

Op naar een volgende topper!

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:02

Super kans voor Enton en voor Esmee een kroon op haar harde werken!! Wel heel begrijpelijk dat het afscheid nemen verdrietig is sterkte!!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:04

Waarom gelijk zo negatief. Niemand zegt wat verkeerds, ja ze verkoopt haar paard voor het geld, dat is nu eenmaal een feit. En de een houd het paard aan en de ander gaat voor het geld. iedereen mag daar zijn eigen gedachte bij hebben en waar de een niet kan snappen dat je je paard weg doet, verklaard de ander je voor gek dat je er geen strik omdoet. Iedereen handelt anders en heeft andere doelen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:18

Jeetje Esmee, ik weet nog vanuit het Rhodium topic dat je Enton net had gekocht. Hoe blij en trots je was en hoe gek je meteen al op hem was met zijn witte hoofd.
Super dat jullie zo ver gekomen zijn en als jullie allebei op internationale wedstrijden zijn zal je hem vast nog wel eens zien!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:41

Bizzybijtje schreef:
Lukasje schreef:
Hoe je het ook draait of keert, om welke reden ook, de liefde voor het geld is toch groter dan de liefde voor het paard?

Als je zelf niet de mogelijkheid hebt om dit paard door te rijden naar dat niveau (daar komt heel wat meer geld bij kijken) is het toch zonde hem aan te houden? Dat remt je eigen ontwikkeling en die van het paard.

Maar dat is dan niet in het belang van het paard, die maakt het heus niet veel uit of die nu wel of niet op de OS mag rijden.
Maar ik volg haar ook via social media en kan niets meer dan bewondering voor haar hebben! Vond het een hele mooie combinatie, dat jammer genoeg nu al aan zijn einde is. Hopelijk kunnen we haar weer volgen met een nieuwe topper!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:27

Ketaki schreef:
Gelukkig, dat ik Esmee dan ook de link van dit topic heb gestuurd, zodat zij zelf even fijn kan reageren ipv die kortzichtige reacties over wel niet verkopen, financien :7 :7 :7

Ah joh, Esmee hoeft haar gangen toch niet te verdedigen? Denk dat ze wel wat beters te doen heeft... Ik zag op Facebook ook al ophef. De hele discussie begrijp ik niet helemaal, hoeveel toppers worden er wel niet verkocht uiteindelijk?

Op een gegeven moment moet je keuzes maken, paard zal er heus niet slechter van worden :)

Tof paard is het en knap hoever ze ermee is gekomen! Ben benieuwd naar de opvolgers!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:45

Veel toppers worden verkocht omdat het geen eigen paarden zijn. Maar om voorbeeld te noemen adelinde en Anky hadden wel eigen paarden, die werden niet verkocht. Maar ik kan haar keuze wel snappen, je hebt jong en je wilt ook een goeie toekomst.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:51

Respect voor je keuze! Ik zou het niet kunnen. Jullie hebben een ongelofelijke band en zijn zo'n combi. Hopelijk krijgt Enton alles wat hij verdiend en meer. <3

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:53

Ik volg Esmee ook op Insta en heb op Hoofddorp bij haar rubriek gescheven (bij Els). Terecht dat er veel belangstelling voor dit gave paard is en wat geweldig dat hij misschien wel uitkomt op de OS! WAT een kans! Een door jezelf opgeleid paard zien "shinen".

Waar een deur dicht gaat, gaat een ander open. Dus blijf graag op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen van Esmee!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:10

Ketaki schreef:

:') :(:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:19

Enton :+:
Zo'n gaaf beest... jammer dat die niet meer op Nederlandse bodem gaat presteren.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:25

Wat moet dit pijn doen voor haar!
Volg haar op instagram, zo mooi om te zien wat een band hun hebben.
Erg zonde maar hoop nog veel van Enton te zien <3

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 07:00

Er zijn zoveel belangen die meespelen! Liefde en geld gaan niet goed samen! Als je verder wil heb je vaak weinig keuze!
En voor elk ( sport) paard geldt dat ie liever in de wei staat.