Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaatje_S schreef:En dan heb je nog de stalvlieg! Deze zien eruit als een gewone vlieg, maar ze steken erg gemeen. Rotbeesten
!
!
Evelienepien schreef:Ik ga ff wbt dazen de knuppel in het hoenderhok gooien!
Want gezien poelen, water oid : dat is dubieus nl.
Hier kun je nl aan het begin ve dorp (aan rand ve bos) de paarden overdag niet fijn buiten hebben staan of fijn buiten rijden zonder dat je lek wordt gestoken![]()
Maar
Aan de andere kant vh dorp (3 km verdrop, ook aan rand van bos en water) en daar kunnen ze overdag gewoon fijn buitenstaan en heb je als je rijdt er 10 ipv 500!!!
Zo ook stukkie verderop: lommelse sahara
Bos en ven en altijd daasvrij?!
Hoe verklaren jullie dit? Want ik snap het niet nl
Evelienepien schreef:Tja, van hardere wind (en nachttemperatuur kouder dan 15 gr) weet ik maar van windrichtingen weet ik niets![]()
En aangezien wind ook draait en op plaats 1 altijd dazen zitten zomers lijkt me dat er niets mee te maken hebben, eerlijk gezegd. Verder alles hetzelfde ..
Sterker nog: plaats 2 en sahara zijn meer omgeven door bos?!
! Zou er geen wind zijn, zouden er wel meer hebben gezeten iig...
Jet schreef:zitten hier zeker wel hoorOomens, daar heb je gelijk in, die zitten niet bij paardenbenen, dit zijn dus horzels.
Anna79, waarom je ze daar nu ineens wel zag en anders niet weet ik niet. Bij ons zitten ze niet ( in de kop van Noord-Holland, hier zie je ook nooit gele stipjes op de benen. Bij mijn vorige paard heb ik dat wel gehad als ze mee was op vakantie.
Bruintje, dan denk ik nog eerder dat het met de droge warmte in combinatie met water ( sloten, poeltjes, meertjes) te maken heeft dan met warmte en vocht ( van dauw). Maar goed, veel maakt het niet uit, ze zijn er nu en straks zijn ze weer verdwenen.
je hebt gewoon mazzel
jaren in den helder gewoont incl last. Viel me wel altijd op dat ene het wel had en andere niet..ms vinden ze jouwe gewoon niet lekker
girlyggirl schreef:Jet schreef:zitten hier zeker wel hoorOomens, daar heb je gelijk in, die zitten niet bij paardenbenen, dit zijn dus horzels.
Anna79, waarom je ze daar nu ineens wel zag en anders niet weet ik niet. Bij ons zitten ze niet ( in de kop van Noord-Holland, hier zie je ook nooit gele stipjes op de benen. Bij mijn vorige paard heb ik dat wel gehad als ze mee was op vakantie.
Bruintje, dan denk ik nog eerder dat het met de droge warmte in combinatie met water ( sloten, poeltjes, meertjes) te maken heeft dan met warmte en vocht ( van dauw). Maar goed, veel maakt het niet uit, ze zijn er nu en straks zijn ze weer verdwenen.je hebt gewoon mazzel
jaren in den helder gewoont incl last. Viel me wel altijd op dat ene het wel had en andere niet..ms vinden ze jouwe gewoon niet lekker