Jessliey schreef:Ah bah, harde bewijs dat het toch dieren blijven he..
Twijfelde je daar dan aan...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Volgens het bericht ging het paard pas echt aan de kletter toen menner en groom eraf sprongen
Zelf een keer goed aan de kletter geweest met een wagen, eerste reactie was eraf springen, maar waar blijf je dan?
tamary schreef:Touwtje er aan en die naar de menner laten lopen. Ik heb een veiligheids zweng bij mijn weidesleep gekregen die zo werkt, zelfde principe kan hier ook. Nadeel is wel dat je leidsels niet lang genoeg zijn om paard te houden terwijl je op de bok zit dan. Advies 1 is dus die leidselgesp los, zodat bij problemen je geen 1 grote verstriklus rond/achter paard hebt.
Saddlechariot is zo gemaakt, maar gewicht is een beperkende factor in wat los kan bij nood en tegelijk wel alles vast houd als nodig. Rolweerstand chariot ligt onder de 25kg (anders breken de zekeringen in je tuig, aangezien tuig/kar ontworpen zijn om de klappen op te vangen bij problemen), maar huifkar weegt fors meer en ook de rolweerstand (dus hoeveel trekkracht is nodig om ding in beweging te zetten) is flink meer.
piezze schreef:Jeetje wat een pech maar ook onverstandig om van de kar af te springen. Ik kan me de reactie wel voorstellen maar je laat het paard en de buitenwereld wel veel gevaar lopen. Er had zomaar een dodelijk ongeval kunnen gebeuren als het paard tegen een auto aanloopt. Zonder koetsier kunnen de gekste dingen gebeuren. Paard heeft natuurlijk niet echt in de gaten wat er allemaal achter hangt. Toch fijn dat het bij materiele schade is gebleven. En hopelijk zijn koetsier en het paard niet te erg geschrokken.