Make-up voor paarden steeds populairder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re: Make-up voor paarden steeds populairder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:36

Niks nieuws. Ik gebruik al jaren babyolie rond de mond, neus en ogen van de paarden op concours om ze wat meer uitstraling te geven.
En vroeger toen ik wel eens mee ging naar Welsh pony keuringen (25 jaar geleden), werden de witte Welsh sectie A pony's aan alle kanten gekalkt om ze witter te krijgen en werd kool met olie, vaseline of uiercreme gebruikt om ze rond de mond, neus en ogen donkerder te laten lijken.
Dit is alleen wat commercieel aangepakt nu.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:42

Suzanne F. schreef:
Babyolie wordt al jarenlang gedaan op keuringen en wedstrijden. Doekje met babyolie over de ogen en over de neus.

Babyolie of vaseline. :j Doe ik ook wel bij een keuring. Voor de gewone dressuurwedstrijden niet.

Hoeven in olieën doe ik ook. Voor de rest niets van producten eraan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:14

oomens schreef:
Maar waarom gaat dit te ver dan? Het doet een paard geen pijn oid dus imo kan dit gewoon.

Waarom het te ver gaat? Omdat het de bedoeling is om de bewegingen, de bouw en het lichaamsgebruik van het paard en de inwerking en houding van de ruiter hierbij te beoordelen. Alles wat daarvan afleidt of zelfs een misleidt, zou achterwege gelaten moeten worden.[/quote]

Als het alleen om de beweging, de bouw en lichaamsgebruik gaat, waarom dat een paardenhoofd vol smeren met make-up?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:17

Potjandorie, een 5 voor verzorging op mn protocol omdat zn mascara was uitgelopen....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:19

Tazzey schreef:
Als het alleen om de beweging, de bouw en lichaamsgebruik gaat, waarom dat een paardenhoofd vol smeren met make-up?

Dat was precies mijn punt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:19

Suzanne F. schreef:
Babyolie wordt al jarenlang gedaan op keuringen en wedstrijden. Doekje met babyolie over de ogen en over de neus.

Inmiddels niet zoveel meer omdat het is gebleken dat babyolie in de zon brand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:24

Eilinora schreef:
Suzanne F. schreef:

Inmiddels niet zoveel meer omdat het is gebleken dat babyolie in de zon brand.

Wat gebruik je dan nu om de neus en rond de ogen te laten glimmen?
Ik had standaard een washand, babyolie, talkpoeder (voor de witte voetjes) en hoefvet in de kist mee op wedstrijd.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:29

safina schreef:
Potjandorie, een 5 voor verzorging op mn protocol omdat zn mascara was uitgelopen....

:')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:31

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:39

Ik gebruik het ook voor keuringen en shows. Een vos zou ik nooit zo zwart maken. Maar heeft wel iets als het mooi gedaan is. Net iets meer, maar het moet niet opvallen.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze zijn alle 3 gemakeupd

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:46

Cemlys schreef:
Ik gebruik het ook voor keuringen en shows. Een vos zou ik nooit zo zwart maken. Maar heeft wel iets als het mooi gedaan is. Net iets meer, maar het moet niet opvallen.[ [url=m/IjDuVq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ehOHer.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RwCufe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze zijn alle 3 gemakeupd

Mag ik vragen wat voor paarden dat zijn, met die ielige beentjes en minihoofdjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:48

Welsh pony's, sectie A als ik op de hoofdjes af moet gaan.
In Engeland is het zwartpoetsen van schimmelhoofdjes bij Arabieren en Welsh pony's al decennia aan de gang. Het enige wat ik me dan afvraag is of mensen als die zooi er ook weer netjes af halen of dat ze het paard daarmee gewoon de regen in sturen? Je kunt namelijk nooit 100% garanderen dat het dan niet in de ogen stroomt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:49

Die eerste en tweede vind ik echt te zwart rondom de ogen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:51

Ik vind ze alledrie wat op van die barbiepaarden lijken. Net of ze al vele generaties niet meer bedoeld zijn om op te rijden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:55

De eerste schimmel ziet eruit alsof hij een heftige stoeipartij met zijn weidemaatje heeft gehad. _O- Sorry maar het ziet er gewoon écht niet uit.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:59

billionache schreef:
Dit bestaat toch al enorm lang? :? Bijvoorbeeld bij de keuringen van Arabische Volbloeden, wordt dit massaal gedaan, en nog een hoop andere takken in de paardensport. Snap niet dat hier opeens zoveel 'ophef' rond is...

Omdat een stel journalisten zonder paardenkennis dit zag en het voor hen nieuws was :+

Overigens niet netjes dat de eerste alinea's van de tekst letterlijk zijn overgenomen. Maar inderdaad, op keuringen wordt dit al zolang gedaan... Tja, ik photoshop de vliegen ook van mijn Instagramfoto's af. Maar gelukkig zijn mijn pony's natural beauty's. Die hebben geen mascara nodig om mooi te zijn. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:01

Suzanne F. schreef:
Wat gebruik je dan nu om de neus en rond de ogen te laten glimmen?
Ik had standaard een washand, babyolie, talkpoeder (voor de witte voetjes) en hoefvet in de kist mee op wedstrijd.

Ik gebruik de eyelighter gloss van supreme products.
Is allemaal uv werend en was je er zo af

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:02

Het zijn net pandabeertjes zo :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:06

Tazzey schreef:
De eerste schimmel ziet eruit alsof hij een heftige stoeipartij met zijn weidemaatje heeft gehad. _O- Sorry maar het ziet er gewoon écht niet uit.

Wat vind je dan van dit?
Ook een welshje op keuring.

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:13

Babyolie in de zon deed ik inderdaad nooit.
Maar moet het voor n gewone dressuurwedstrijd dan perse glimmen? Ik zie t hier nooit.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:17

Maar maskeer je zo misschien geen eigenschappen die niet mogen? Bv witte haren op een fries of zo? Bij wedstrijden maakt dat niet uit maar als we op keuringen paarden gaan verven lijkt dat me niet de bedoeling.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:21

Macs schreef:
Maar maskeer je zo misschien geen eigenschappen die niet mogen? Bv witte haren op een fries of zo? Bij wedstrijden maakt dat niet uit maar als we op keuringen paarden gaan verven lijkt dat me niet de bedoeling.

Ja hoor die regels zijn er. Bij het AVS (Arabieren) mag je op show bijvoorbeeld niet met zwartgemaakte hoeven in de ring komen. Maar met wat glim kun je geen ongewenste eigenschappen wegmoffelen. Dat accentueert juist alleen, en als je het goed doet: de juiste dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:24

Eilinora schreef:
Tazzey schreef:

Wat vind je dan van dit?
Ook een welshje op keuring.

[ [url=m/uPrr1d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit persoonlijk echt way overboard. Een soort ponypanda. Ik vind het ook apart om het paard met zwarte verf een soort blauw oog te geven, want daardoor mis je compleet de vorm van het oog zelf. Juist bij schimmels heb je van nature al zo'n mooi subtiel lijntje eyeliner door de donkere oogleden. Nu zie ik een grote zwarte vlek.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:25

Goof schreef:
Dit is toch niets nieuws? Dit gebeurt ook op keuringen etc.

Ik ken dit zeker al van 20jaar terug op keuringen..

Niets nieuws hoor

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:27

_O-

Baby olie is nog tot daaraantoe... Straks heeft mijn paard meer make-up op dan ik :')