[FOTO]CHIO: 3* Grand Prix Dressuur en Longines GP Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:10

Dat is een touwneusriem. Zit geen ketting in hoor, is een gevlochten touw. Niet geheel vriendelijk trouwens. Als het paard de mond spert zet het touw dus veel meer druk als een gladleren riem. Deze neusriem word vaak gebruikt bij paarden die te heet worden voor de sprong.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:32

Kabayo schreef:
xyzutu2 schreef:
Zelfs al zou in dat leer alleen maar een grof gevlochten stukje touw zitten zodat de zijkanten daarvan lekker pittig ingrijpen op het neusbeen, zie je de zwellingen en deuk onder die neusriem dan ook niet?

Fotos kunnen vertekenen he, ik zie er helemaal niks aan.
Ik maak mij er ook niet zoveel zorgen om. Mocht jij dat wel doen kan je er altijd nog een brief heen sturen.

Dat bedoel ik...dat ene kleine stukje daar op die foto kun je toch niet veel uit op maken. Echt als het littekens zijn zie je wel wat anders...dit lijkt meer op zweetplekken.

Bunn

Re: [FOTO]CHIO: 3* Grand Prix Dressuur en Longines GP Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:56

Toevallig hebben we deze zelfde hackamore ook en dat is inderdaad een dunne touwneusriem met vetwrap eromheen. Daar zal goed over nagedacht zijn door O'Connor (dat kun je mooi zien aan alle verschillende optomingen die dit paard al om heeft gehad, als je wat nazoekt zul je waarschijnlijk wel foto's zien waarop hij steeds een ietsje andere hack/bit-combinatie om heeft).

Dit alles wordt gereguleerd door de FEI en voor en/of na iedere sterrenproef gecontroleerd. Niets om je als alwetende bokker druk om te maken. ;)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:35

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:43

Bunn schreef:
Toevallig hebben we deze zelfde hackamore ook en dat is inderdaad een dunne touwneusriem met vetwrap eromheen. Daar zal goed over nagedacht zijn door O'Connor (dat kun je mooi zien aan alle verschillende optomingen die dit paard al om heeft gehad, als je wat nazoekt zul je waarschijnlijk wel foto's zien waarop hij steeds een ietsje andere hack/bit-combinatie om heeft).

Dit alles wordt gereguleerd door de FEI en voor en/of na iedere sterrenproef gecontroleerd. Niets om je als alwetende bokker druk om te maken. ;)

Nee, leven in het roze land der ontkenning is zoveel beter. :) However dat is geen touw. :) De vetwrap zal wel kloppen maar een touw is het niet. :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:46

Boeiend.. Wees blij dát er wat omheen zit

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:48

Ik loop over van vreugde.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:48

Mooizo

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:34

_O- _O- _O- _O-

Ik lach me dood hier _O-

De foto's zijn erg goed gelukt! Leuke impressie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:44

_KiMbErLeY_ schreef:
_O- _O- _O- _O-

Ik lach me dood hier _O-

Je bent niet de enige :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:57

_KiMbErLeY_ schreef:
_O- _O- _O- _O-

Ik lach me dood hier _O-

idem haha

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:13

Ayasha schreef:
Bunn schreef:

Nee, leven in het roze land der ontkenning is zoveel beter. :) However dat is geen touw. :) De vetwrap zal wel kloppen maar een touw is het niet. :)

Ik regel een foto voor je! :P Ben namelijk niet schijnheilig, als ik zoiets tik, dan mag je me geloven op m'n woord.

Kan trouwens ook een foto van een hackamore met een fietsketting als neusriem voor je maken, ben benieuwd hoe blij die je maakt. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:26

Ik vind het altijd ietwat verontrustend als mensen die op een paardenforum zitten en dus paardenliefhebbers zouden moeten zijn, daar zo makkelijk over doen. :n

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:55

Ayasha schreef:
Ik vind het altijd ietwat verontrustend als mensen die op een paardenforum zitten en dus paardenliefhebbers zouden moeten zijn, daar zo makkelijk over doen. :n

Ik doe er makkelijk over omdat ik er niks aan kan veranderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:08

En "we" kunnen er niets aan veranderen omdat we zo denken... Cirkeltje enzo.
Maar ik blijf het af keuren. Ongeacht of dat zin heeft of niet. Ik kan hier niet makkelijk over doen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:10

Ik denk dat niemand daar makkelijk over doet, maar het is zoals het is. Het is allemaal gereguleerd en er is geen andere manier om daar iets aan te veranderen dan het FEI aan te schrijven. Met wat suggestief gekibbel op een forum bereik je toch niets. :) Dan kun je maar beter mensen informeren en gewoon laten zien wat er wordt gebruikt en wordt gedaan, als je daadwerkelijk over die kennis uit eerste hand beschikt. :j