Dood paard in Deurne toch niet verwaarloosd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Dood paard in Deurne toch niet verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:31

En jullie hebben vast gelijk hoor!

Dat dat niet het geval is, zal ik ook niet zeggen, maar laten we ons dan ook eens hard maken voor de dieren bij de Oostvaardersplassen. Die hebben helemaal geen eten en dat wordt zelfs 'behouden' door de politiek.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:44

De reden dat dit soort dingen vaak zo halfslachtig aangepakt worden?: dieren hebben vrijwel GEEN prioriteit.
Het was niet zelden dat de dierenpolitie door hun collega agenten werden beschimpt.
Dierenverwaarlozing wordt vaak een beetje afgedaan als zijnde 'niet echt relevant/ het valt allemaal wel wat mee'.

Het enige dat echt helpt is zoveel mogelijk aandacht zien te krijgen voor een situatie, tv, krant, politiek, en dat door zoveel mogelijk betrokken getuigen. Onophoudelijk blijven melden en zeiken.
Dit is de manier waarop wij een soortgelijke situatie na 10 jaar geneuzel met een groep mensen in een stroomversnelling hebben gebracht.
Alle dieren zijn toen weggehaald en hebben een goed thuis nu, behalve de vele exemplaren die afgemaakt moesten worden.

Dus ja, maak vooral een punt van dit soort zaken. Die wei is geen 'wei', het is een vuilnisbelt waar paarden op staan....

De dieren in de oostvaardersplassen hebben het beter. Bovendien gaat het hier over iets anders. Er zijn meer nijpende zaken, maar het wordt wat onoverzichtelijk wanneer we die er allemaal bij gaan halen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:59

Nou precies.

Zo vind ik de paarden in egypte ook zielig, laten we die er ook nog bij halen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:07

Egypte of Oostvaardersplassen is nog al een verschil.
Dit is ons eigen landje.
En ze hebben het daar in ieder geval niet beter.
Er wordt daar door bepaalde rassen schors gegeten, terwijl dit niet hoort binnen hun dieet, maar dit eten ze, omdat ander voedsel er niet is.

Nogmaals, ik zeg enkel, dat er hier ook mensen reageren, die enkel de foto hebben gezien.
Dat andere mensen reageren, die het van dichtbij meemaken, dat snap ik dan weer wel en kan ik begrijpen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:02

De Oostvaardersplassen vind ik ook verschrikkelijk en ik kan me daar ook gruwelijk kwaad om maken.
Maar daar ging dit topic dan weer niet om.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:03

Is deze situatie nog steeds hetzelfde? Weet iemand dat?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:08

Het is daar al jaren hetzelfde.
Alleen als het even heet onder de voeten word verhuizen ze de paarden ergens heen zodat je niet weet waar ze staan. Of gooien ze er even wat balen oude voordroog in.
Daarom is het nog nooit gestopt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:48

Wanneer het daadwerkelijk zo ernstig is, kunnen alle buurtbewoners/ betrokkenen/ getuigen hier toch wel werk van maken?
Interesseert het mensen in die regio niet echt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:49

Ja er worden steeds meldingen gemaakt. Door echt erg veel mensen. Maar dit is Nederland, een paard blijft een ding volgens de wet.

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:08

bruintje123 schreef:
Ja er worden steeds meldingen gemaakt. Door echt erg veel mensen. Maar dit is Nederland, een paard blijft een ding volgens de wet.

Helaas wel. Deze mensen hadden allang achter de tralies moeten zitten voor een zeer lange tijd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:43

Somboby schreef:
bruintje123 schreef:

Helaas wel. Deze mensen hadden allang achter de tralies moeten zitten voor een zeer lange tijd.

Toch is het ons destijds gelukt. We hebben iedereen ertoe bewogen melding te blijven doen, elke week weer. Buiten de DB ook politie ingelicht.
Toen dat nog niet het gewenst effect had hebben de de NVWA benaderd en zelfs de politiek aangeschreven.
Hart van Nederland hebben we benaderd en diverse lokale kranten.
Iedereen is onophoudelijk bezig geweest, en alle paarden (en dat waren er veel) zijn daar weggehaald.

Dat was echt een nachtmerrie, maar door vol te houden is het gelukt.

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:38

Top dat er uiteindelijk wel actie is ondernomen. En wat is er met de eigenaren gebeurd Ninx?