Veiligheidstip van de Bereden Politie voor een buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:50

safina schreef:
[ Afbeelding ]

Google Maps laat op je telefoon ook gewoon coördinaten zien. Dus waarom een extra app?

Goed om te weten! Rijd altijd alleen in het bos. Een keer gevallen, gelukkig niets ernstigs en paard bleef bij me. Maar je weet nooit of het ooit wél nodig is.

pol013

Re: Veiligheidstip van de Bereden Politie voor een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:54

via whats app kun je ook je coördinaten versturen.

Die rider sos app. Heeft iemand die? Ik las er nogal slechte recensies van.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:37

Ik werk met kaarten met perceelnummers in het bos. Kunnen mensen niet meer gewoon kaartlezen tegenwoordig? Ik vind dat nog steeds leuk om te doen. Evt. een analoog kompas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:05

pol013 schreef:
via whats app kun je ook je coördinaten versturen.
.

Heel handig als je wilt dat een familielid of vriend je op komt halen met de trailer, maar je hebt er niets aan als je 112 belt voor medische hulp en ze moet uitleggen waar je je precies bevindt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:07

germie schreef:
Ik werk met kaarten met perceelnummers in het bos. Kunnen mensen niet meer gewoon kaartlezen tegenwoordig? Ik vind dat nog steeds leuk om te doen. Evt. een analoog kompas.

Vind ik ook heel leuk, kaartlezen. Maar niet als ik van mn paard gestuiterd ben en 112 even snel moet uitleggen waar ik lig in het bos. :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:10

Ik kan prima kaartlezen...Heb ik altijd gedaan met lange ritten.

Maar de techniek is er, waarom er geen dankbaar gebruik van maken?

Overigens ben ik 1x vreselijk verdwaald in het bos en het was al laat. Had toen nog geen smartphone . Vriend gebeld en die heeft me aan de hand van de stand van de (bijna ondergaande) zon weer richting stal geleid.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:32

safina schreef:
germie schreef:

Vind ik ook heel leuk, kaartlezen. Maar niet als ik van mn paard gestuiterd ben en 112 even snel moet uitleggen waar ik lig in het bos. :+

Maar ja, die telefoon blijft niet in een broekzak zitten met rijden, dus die heb ik zowieso niet bij me. Vind het heerlijk, gewoon niets. En hoe vaak gaat het fout? Gelukkig niet zo vaak dat ik best zonder durf te rijden, ik zie dat niet als een risico nemen. En ik rij maar 2 keer per jaar buiten. Iedereen gewoon doen wat ie zelf het prettigst vindt. En gelukkig mag dat.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:34

of misschien toch maar gaan zorgen dat 112 je telefoongps mag uitlezen. Dit is al mogelijk alleen niet toegestaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:36

germie schreef:

Ja hoor... maar niet met een dubbele beenbreuk en wanneer mijn paard over de weg aan het rennen is :+
Je hebt hele makkelijke tasjes voor je mobiel die je aan je lijf kan hangen die je niet voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:43

germie schreef:
Maar ja, die telefoon blijft niet in een broekzak zitten met rijden, dus die heb ik zowieso niet bij me.

Je hebt van die handige armbanden om de telefoon in te doen. Hardlopers gebruiken ze ook.

Ik vraag me overigens af: als je telefoon al niet in je broekzak past, waar laat je dan in vredesnaam die kaart en het kompas? :o?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:05

safina schreef:
[ Afbeelding ]

Google Maps laat op je telefoon ook gewoon coördinaten zien. Dus waarom een extra app?

Precies dat!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:29

Ik zal wel blonT wezen, maar ik zie geen coördinaten :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:44

Letizia schreef:

Afbeelding

michellevd12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:45

jeejtje wat een goede tip! had ik dat maar eerder geweten.., afgelopen september zo een voorval gehad dat het nodig was.

een vriendin en ik waren een weekendje zeeland en bij de 3e dag van de 4, net van het strand af dus al richting de logeer plek rijdend in een zacht bak gelopje was mn vriendin van der paard gevallen door dat hij een sprongetje maakte naar links ipv rechts wat ze dacht, het ging echt heel stom ik ree achter haar dus weet nog precies hoe het ging je denkt dan al het gek doen hebben we nu gehad (lekker crosse op het strand met zonsopgang) de val ging heel snel, ik kon net optijd wegsturen/remmen omdat ik er achter ree maar waarschijnlijk heeft het paard op haar gestaan want ze kon absoluut niet bewegen zonder te vergaan van de pijn en ze trok lijk wit weg ik van mn paard afgesprongen en 112 gebeld maarja idd waar zijn we? we reden echt midden op een pad in een bos, locatie en google maps aangezet die beweerde dat we midden op zee waren dus die was aardig de weg kwijt ook de mobiel van mn vriedin geprobeerd en zelfde verhaal dus heel betrouwbaar is dat dus niet helaas..., paard van haar was door gerend en was ergens op de weg opgevangen door de politie ik had de ambulance broeder nog steeds aan de telefoon die gaf mij de melding door dat de politie een paard had gevangen en die mogelijk dus van ons was gezien de situatie (er hangt nu dus ook een naam met nr aan mn zadel) maakte ik me meer druk om mijn vriendin dan de paarden (sorry) er kwam een stel met een hond voorbij die gelukkig de weg wisten daar, ik dat door gegeven we hoorde eindelijk en gelukkkig de sirene. de ambulance broeder zei we zetten de sirene uit voor het geval jou paard ervan schrikt! ja goed over nagedacht maar alsjeblieft zet hem weer aan, dan hoor ik jullie komen het boeit me niet dat hij ophol zou slaan maar schiet op! (ja je bent best in paniek op zo een moment zelfs ik die bekend staat als koele kikker) paard red zich wel dacht ik op dat moment maar hij bleef gewoon braaf staan met sirene en al. vriendin mee genomen naar het ziekenhuis ik in galop naar stal, afgezadeld en naar het ziekenhuis toe.., ze moest een nacht blijven had inwendige kneuzingen en heel veel pijn na 2 weken kon ze weer aardig lopen! het paard van mn vriendin was onderweg naar stal toen hij door de politie was opgevangen dus die stond bij de buren van het logeer adres de stal eigenaar van het logeer adres was zo lief om hem te halen en verder voor onze paarden te zorgen zodat ik gouw weer naar dr toe kon. iedereen was erg geschrokken maar we kunnen dr nu om lachen gelukkig _/-\o_ :)

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:56

Schijnheilige politie bah!!, toen mijn paard ervandoor ging op het strand zonder mij WILDE ze niet eens helpen!!! -O-

Het enige wat ze wilden weten was of hij op straat liep en een gevaar voor het verkeer was.....

DE POLITIE DEED HELEMAAL NIETS!!!!

Ik heb DRIE uur mijn paard gezocht, en heel veel super lieve voorbijgangers hebben mij geholpen maar verwacht alsjeblieft geen hulp van de dames en heren in het blauw want die komen echt niet......

Het is al jaren geleden maar ik ben weer boos erover..... %)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:01

Ik heb juist een hele positieve ervaring met de politie. Ben jaren geleden een keer vanuit rengalop op het naastgelegen fietspad gevallen. Kon niets meer en paard wat ik toen reed rende weg.

Gelukkig kwamen er net twee mensen voorbij fietsen, hebben 112 gebeld en wisten locatie door te geven.
Ben afgevoerd met de ambulance en de politie was snel ter plaatse. 1 agent is met mij mee gegaan in de ambulance. Ondertussen werd mijn moeder blijkbaar gebeld door de politie, want toen ik in het zkh aankwam was mijn moeder er al snel.

Politie heeft stal ingelicht (had wel doorgegeven waar ze stond). Uiteindelijk zoekactie door stalgenoten van start naar paard en paard uiteindelijk veilig op stal.

Dus ik denk dat jij pech hebt gehad, heb je er later nog een klacht over ingediend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:30

larrylurex schreef:
Schijnheilige politie bah!!, toen mijn paard ervandoor ging op het strand zonder mij WILDE ze niet eens helpen!!! -O-

Het enige wat ze wilden weten was of hij op straat liep en een gevaar voor het verkeer was.....

Ik heb DRIE uur mijn paard gezocht, en heel veel super lieve voorbijgangers hebben mij geholpen maar verwacht alsjeblieft geen hulp van de dames en heren in het blauw want die komen echt niet......

Politie kan ook erg druk zijn geweest met andere meldingen. Als er ergens een verkeersongeluk met letsel is of een overval, dan heeft die melding nou eenmaal een hogere prioriteit dan een loslopend paard op het strand. Heel erg vervelend, maar het is vaak geen onwil.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:46

Nou inderdaad. Alsof de politie niets anders te doen heeft dan met man en macht een loslopend paard te vangen dat geen gevaar opleverd voor verkeer oid. Het zijn geen knechtjes die je zomaar voor vanalles kunt inzetten als je even meer mankracht nodig hebt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:31

larrylurex schreef:

Misschien was het druk met reanimaties, ongevallen met zwaar letsel en overvallen waarbij iemand ernstig bedreigd werd??? O:) Zelfs zij moeten prioriteiten stellen.
Je zou toch niet willen dat je vader of moeder overlijd doordat zij achter een paard aan zouden zijn die op een breed strand of duinen liep? Als jij er met een gebroken been had gelegen waren ze jou ook eerst gaan helpen denk ik....en niet achter een paard aan die op een veilig stuk rond rent.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:39

Ik heb al jaren tags aan hoofdstel en zadel.

Sinds kort nieuwe

( https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4507448345 )

Verder heb ik altijd endomondo aan.
Een aantal mensen als "vriend" toegevoegd.
Die kunnen tijdens een rit live volgen waar ik ben.

Of eigenlijk waar mijn telefoon is.

Dat betekent dat ik in geval van nood altijd te vinden ben.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:08

safina schreef:
Letizia schreef:

[ Afbeelding ]

Dit zie ik wel :P
Maar niet op m'n eigen maps :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:51

Goed idee, deze app. Ik rij geregeld in een bosgebied waar het moeilijk uit te leggen is waar je precies zit mocht er iets aan de hand zijn.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:54

Letizia schreef:
Dit zie ik wel :P
Maar niet op m'n eigen maps :)

Ik heb het even uitgeprobeerd, je moet op Maps een paar seconden op het blauwe pijltje drukken. Dan krijg je de coördinaties in het zoekscherm :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:39

Ja werkt! Thanks :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:57

Letizia schreef:
Bij mii geeft een kompas app aan dat hij het magnetischveld (oid :') ) niet kan vinden en mijn telefoon niet geschikt is...

Hier hetzelfde. Is dus leuk bedacht maar functioneert niet op elke telefoon. De telefoon moet een magnetic device hebben, anders werkt geen enkele kompas app. Ik heb gister de ene na de andere geprobeert, geen enkele werkte hier.