[VIDEO]Onduidelijkheid over verkeersborden voor ruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:26

Talida schreef:
Angela schreef:
Nou ben ik benieuwd waar in de verkeersregels staat dat een paard op het ene icoon gezien moet worden als landbouw voertuig en op het andere juist weer niet.

Het bovenste bord is altijd (in ieder geval in die 30 jaar dat ik een rijbewijs heb)al een gebod voor ruiters geweest. Maar dat dan het bord eronder ruiters juist weer niet bedoelt maakt de boel inderdaad erg verwarrend

Nou gelukkig dat in België de paarden nog niet onder tractoren worden gerekend. Toch nog iets van logica in dit landje. :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:36

Volgens mij staat het tractor icoontje voor langzaam verkeer. En ruiters, aanspanningen, en paarden/vee wat aan de hand geleid wordt vallen onder het langzaam verkeer. Als ruiter, koetsier of met een paard aan de hand ben je dus ook bestuurder. Hoewel zeker de laatste categorie vaak als wandelaar wordt gezien door het overige verkeer.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:16

Ik heb pasgeleden mijn menbewijs gehaald, en daar stond een heel stuk over deze borden. Het komt erop neer dat bord c9 (http://www.ambcachterveld.nl/uitzet/borden/c/c09.htm) ook gesloten is voor paarden. Bord c8 (http://www.ambcachterveld.nl/uitzet/borden/c/c08.htm) en bord c15 (http://www.ambcachterveld.nl/uitzet/borden/c/c15.htm) apart, mag je er wel in met je paard.

Dus ik snap wel hoe het bedacht is, maar het is zo wel heel onlogisch. Ik zou gewoon deze gedaan hebben: https://www.verkeersborden.com/image/ca ... 00x600.jpg (wat ze nu ook hebben volgens mij).

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:18

Ik heb dit bord leren kennen bij mijn ruiterbewijs, en ik heb geleerd dat het betekent: "verboden voor langzaam verkeer". Daar vallen ruiters dus ook onder. Onzin om ze onder landbouwvoertuigen te rekenen.
Overigens: als de tractor op een apart bord staat (dus twee borden, 1 met tractor en 1 met fiets/bromfiets), dan mogen ruiters er juist wél in.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:12

Talida schreef:
Angela schreef:
Nou ben ik benieuwd waar in de verkeersregels staat dat een paard op het ene icoon gezien moet worden als landbouw voertuig en op het andere juist weer niet.

Het bovenste bord is altijd (in ieder geval in die 30 jaar dat ik een rijbewijs heb)al een gebod voor ruiters geweest. Maar dat dan het bord eronder ruiters juist weer niet bedoelt maakt de boel inderdaad erg verwarrend

Idd. Toen ik mijn theorie-examen deed al geleerd dat ruiters idd verboden waren bij dit bord. Vind het juist erg te lezen dat de meeste bokkers dat dus niet weten. Het bordje eronder maakt het idd niet duidelijker.

Wicky

Re: [VIDEO]Onduidelijkheid over verkeersborden voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:07

Los van de borden, want dat is niet geheel duidelijk. Maar als je een wildrooster plaatst om paarden binnen te houden, hoe moet je dan als ruiter met je paard over het wildrooster komen? Dus zijn alle borden overbodig, want je kan er gewoon niet met een paard in

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:35

Het zal je verbazen hoeveel mensen alsnog een paard over zo'n veerooster laten lopen, met alle rampzalige gevolgen van dien. Daarom zet zo'n gemeente er dus borden bij, zodat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:08

Ik kan hier maar 1 ding op zeggen..

Covfeve
:D

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:24

:D :D :D :D :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:39

Wauw... best dom dit :').

Ik ken het verbodsbord wel. En een wildrooster ga ik ook echt niet overheen. Ben gekke henkie niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:12

Hahaha dit zou een leuke zijn voor een wiskunde-examen ofzo.
'Op bord 1 staat de trekker voor x, op bord 2 staat de trekker voor y. Wat is de uitkomst van de som?'
Antwoord:'dat ruiters verboden zijn'.
Geweldig.