Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:06

tamary schreef:
Ik weet niet wat het fokdoel van deze dierentuin is, mocht het de bedoeling zijn dat deze tijgers weer in het wild worden uitgezet (en China fokt aardig wat aan zowel tijgers als panda's voor heruitzetting naast behoud), dan is leren jagen een noodzaak. Het is bij tijgerfokprogramma's ook de grootste bottleneck, als de jonge dieren het niet van de moeder leren, is het uitzetten van die jongen onmogelijk. Neemt niet weg dat dit niet iets is wat je met publiek erbij moet doen of zonder goede voorlichting, enkel voor het gemak (geen rommel om op te ruimen na het eten klaarmaken).

In het wild is het trouwens ook niet hap -> dood hoor, wilde dieren protesteren net zo goed flink tegen opgegeten worden en sommigen overleven het ook nog (incl. flinke wonden). Als je puur natuur horror wil zien, zoek dan maar eens naar hoe een groep wilde afrikaanse honden een grote prooi dood. Die zijn niet sterk genoeg voor 1x hap=dood en beginnen gewoon aan een levend dier te eten tot die van bloedverlies,etc. bezwijkt.

Maar daar wordt het dier niet door mensen naar beneden gegooid in het water, in een verblijf waar ze geen kant op kunnen.
Dat de natuur wreed is dat weet hopelijk iedereen. Dat tijgers dit moeten leren als ze uitgezet worden, oké, maar doe dat dan achter gesloten deuren en niet waar er bezoekers bij staan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:08

BAAAAH.... ;(

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:08

In eerste instantie had ik zoiets van; weer typisch iets voor mensen op social media om zo iets ineens verschrikkelijk/schandalig/niet vinden kunnen etc... (terwijl in het wild prooidieren ook constant op gruwelijke wijze worden vermoord en opgegeten)..

Maar goed, in dit geval was het natuurlijk niet nodig en vooral de manier waarop. En inderdaad, dat de tijgers geen idee hadden hoe ze een levend dier moesten vangen/doden. Bizar verhaal zeg..

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:09

Amanda schreef:
Fenrir: Hij staat op de Boktwiki en is hiermee rechtenvrij. Wij gebruiken daar vaak foto's van en er wordt nooit naar gevraagd.
Ik had wel gezien dat je de fotograaf was, maar dat zegt niet automatisch dat het je eigen ezel is :)
Dat bij elkaar op geteld maakt dat ik 'm gebruikt heb.

Sinds wanneer gaan boktregels boven auteursrecht?

Ontopic: mijn maag draait om van dit soort praktijken, vreselijk!

Peelie

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:15

Waarom staat dit op de voorpagina van bokt...?

Het heeft helemaal niks met paarden temaken.

Laatst had ik nog een super leuk en interessant artikel doorgestuurd naar de nieuwsredactie, daar wordt dan amper wat mee gedaan... zonde.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:16

NinaCharlie: De foto's op de Boktwiki (en de gewone Wikipedia ook) staan onder de volgende licentie op de Wiki en mogen gebruikt worden voor (onder andere) nieuwsberichten, onder voorwaarden: http://www.bokt.nl/wiki/Help:Faq#licentie
Citaat:
De Bokt-Wiki-Licentie
De licentie die de Bokt Wiki gebruikt is de Creative Commons Naamsvermelding Gelijk Delen licentie. Alle afbeeldingen en artikelen zijn onder deze licentie beschikbaar.
Dit houdt in dat iedereen de artikelen en afbeeldingen deze mag kopiëren, verspreiden, tonen en op- en uitvoeren en werk mag maken wat hiervan afgeleid is.
Hieraan zijn 2 voorwaarden:
De gebruiker vermeldt de naam van de maker of licentiegever, en
ook het nieuwe werk moet onder dezelfde licentie worden verspreid. (Dus ook onder de Creative Commons Naamsvermelding, Gelijk Delen.)
(Bovenstaande tekst is enkel een poging om de volledige licentie wat leesbaarder neer te zetten en is geen juridisch bindende tekst.)

Peelie, die ga ik nog eens opzoeken. Want hij is wel ontvangen. En nieuws over ezels (of andere paardachtigen) horen ook thuis op Bokt. Vandaar dat we dit bericht plaatsen :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:19

Peelie schreef:
Waarom staat dit op de voorpagina van bokt...?

Het heeft helemaal niks met paarden temaken.

Laatst had ik nog een super leuk en interessant artikel doorgestuurd naar de nieuwsredactie, daar wordt dan amper wat mee gedaan... zonde.

Dat komt kennelijk door de vernieuwde voorpagina... Overig Nieuws wordt nu nauwelijks meer gebruikt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:20

Kaitlyn schreef:
Maar daar wordt het dier niet door mensen naar beneden gegooid in het water, in een verblijf waar ze geen kant op kunnen.
Dat de natuur wreed is dat weet hopelijk iedereen. Dat tijgers dit moeten leren als ze uitgezet worden, oké, maar doe dat dan achter gesloten deuren en niet waar er bezoekers bij staan.

Tja, wat maakt dat eigenlijk voor verschil dan? Dat het nog steeds gebeurt alleen dat wij het niet mee krijgen en er niet over hoeven nadenken?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:22

Wat vreselijk gruwelijk! heb er geen woorden voor verder.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:27

Kaitlyn schreef:
Dat tijgers dit moeten leren als ze uitgezet worden, oké, maar doe dat dan achter gesloten deuren en niet waar er bezoekers bij staan.

Maar dan hadden ze niet hun doel bereikt. Namelijk media-aandacht.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:31

Maar protesteren tegen erbarmelijke situaties voor dieren met een handeling waarin je alle mensheid verliest begrijp ik niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:35

Dus die ezel was ook een dierentuin dier en aangezien ze geen geld hadden voor voer omdat de rekeningen bevroren waren, hebben ze maar een ezel opgeofferd als voer voor de tijgers 8)7

Dan duw je gewoon een ezel te water waar hij nooit uit kan komen en de tijgers konden de ezel ook niet op de kant trekken.

Had die ezel dan eerst geslacht en hem dan opgevoerd . :n

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:43

Goof schreef:
Kaitlyn schreef:

Tja, wat maakt dat eigenlijk voor verschil dan? Dat het nog steeds gebeurt alleen dat wij het niet mee krijgen en er niet over hoeven nadenken?

Struisvogelpolitiek

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:48

Bah, walgelijk. Dat dieren in de natuur soms ook op verschrikkellijke wijze sterven vind ik ook geen excuus. De dierentuin is immers geen natuur. Daarbij vind ik dat gepoogd moet worden om ieder dier een waardig einde te geven, natuur of geen natuur.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:51

Goof schreef:
Kaitlyn schreef:

Dat had ik beter anders kunnen verwoorden ja. :+

Ik ben er meer voor dat tijgers die uitgezet gaan worden, tijdelijk in een reservaat komen (waar ze beter in de gaten gehouden kunnen worden) waar er dan ook de ruimte is om te jagen en voor vluchtdieren om te ontsnappen. Ze moeten het toch leren, anders zijn uitzetprogramma's voor niks als de tijgers dan dood gaan van de honger.

De manier waarop deze ezel nu "gevoerd" is vind ik schandalig en heeft ook niets met natuur (of natuur nabootsen) te maken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:55

Gewoon leedvermaak, maar dat is waar China op leeft. Respectloze cultuur wat dieren betreft!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:07

GabberGill schreef:
Gewoon leedvermaak, maar dat is waar China op leeft. Respectloze cultuur wat dieren betreft!

En jouw grove en beledigende generalisatie van een land waar meer mensen leven dan in Europa, met grotere culturele diversiteit is wel "respectvol"?
Denk toch na.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:23

Walgelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:26

Het sneue is dat de tijgers absoluut niet weten hoe ze de ezel moesten doden. Zijn 20 minuten bezig geweest. Normaal gesproken is het luchtpijp dicht en klaar. Was beter geweest eerst de ezel een kogel door zijn kop te jagen en m daarna bij de tijgers te gooien.

Enne GabberGill ooit stierenvechten gezien of hoe er met ons (slacht)vee wordt omgegaan???

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:13

Filmpje gezien. En ja.... walgelijk.... geen goed woord voor over.

Morganlefay schreef:
Het sneue is dat de tijgers absoluut niet weten hoe ze de ezel moesten doden. Zijn 20 minuten bezig geweest. Normaal gesproken is het luchtpijp dicht en klaar. Was beter geweest eerst de ezel een kogel door zijn kop te jagen en m daarna bij de tijgers te gooien.

Precies dit.

Je hoeft geen tijger/wildlife-expert te zijn om te zien dat deze tijgers écht niet wisten wat ze er mee aan moesten, qua doden en dan pas eten.
Zelfs een kleuter kan dat nog zien.

Dit lijkt in niets, in absoluut helemaal NIETS op wat er in 'het wild' of in de natuurparken gebeurd.

Hopelijk worden de heren aandeelhouders hier flink voor gestraft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:20

Dit soort ellende gebeurt ook bij ons hoor, kijk maar naar de slachthuizen waar laatst zo'n ophef over is geweest, wanneer je dat filmpje hebt gekeken draait je maag ook om. En dat gebeurt dagelijks ipv nu één keer(hopelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:59

Walgelijk! Je hoeft inderdaad niet veel kennis te hebben om te zien dat die tijgers geen idee hebben. Bah bah bah. Begon al met het in het water gooien, vreselijk.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:19

Ik ga filmpje niet kijken kan me na de txt er wel een voorstelling v maken....walgelijk. ben blij dat ik de helft niet weet van wat er allemaal op de wereld gebeurd.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:53

ik hoef het filmpje iig niet te zien.

valt me wel op, dat in landen als China dit heel normaal zijn.

of normaal gevonden wordt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:04

Walgelijk ;( vraag me af of die ezel dit in volle bewustzijn heeft meegekregen of dat hij verdooft is? Arm beestje laat het zo geladen over zich heen komen. Kansloos van de dierentuin. En dit hebben dierenverzorgers dan bedacht? Bah