Ponypark Slagharen verder zonder pony's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:55

WithinYuuri schreef:
The Netherlands second van Arjen Lubach gezien? :D

Ja, maar dat ging over Ponypark City toch?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:59

Anoniem schreef:
Omdat meiden van 16 jaar met hun hol op een Shetlander gaan zitten en er lekker het hele park mee door crossen. Dan spoor je toch niet. En geen hond die er wat van zegt. Ze worden de hele dag van hot naar her gesleept en zelfs 's avonds hebben ze geen rust.

Ik ben er 12 jaar geleden geweest, toen waren er al zo'n toestanden. Mijn moeder heeft toen zelfs nog een opmerking gemaakt naar een stevige meid die op een pony zat waarvan haar voeten over de grond sleepten :n

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:01

Cinnepin schreef:
heb een paar filmpjes bekeken...er lopen wel hele kleine pony's tussen waar je mijn inziens niet op kan rijden. Maar er lopen ook hele leuke pony's tussen. Heb pony's compleet uitgeput zien liggen..maar zoals ik al zei, ben er nooit geweest dus kan niet echt zeggen wat ik er van vind. Overigens zag ik geen 1 te magere pony, wat ik op manege's wel een zie

Nee, die pony's worden de hele dag volgestopt met alles wat ze maar kunnen opvreten en aangeboden krijgen van het penny meisje wat een slot aan hun halsband heeft gehangen :')

Ik heb al ontzettend lang geen pony meer zien lopen in slagharen zelf, dacht dat dat echt alleen nog maar in PonyParkCity was.
Beide vind ik overigens ronduit zielig voor die beesten, want behalve voedsel is het enige wat ze krijgen kindjes die gaan rijden rijden rijden tot ze er zat van zijn. Dan kan ze pony aan een touwtje nog meer staan vreten want terugbrengen doen ze niet }:0

Tot 5 jaar geleden leek het me het einde daar heen te gaan... Ik even blij dat mn ouders dat nooit hebben toegestaan :=

Anoniem

Re: Ponypark Slagharen verder zonder pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:03

Waar staan in Slagharen die pony's dan? Ik heb nog nooit een pony in Slagharen gezien. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:12

Toen wij naar Ponyparkcity gingen met onze kleinkinderen en de ouders dacht ik dat het ponypark Slagharen was. Daar bleek het inderdaad om twee parken te gaan zo werd me geleerd. Ik had een heel negatief beeld van het gebeuren daar, zoals hierboven beschreven werd want die verhalen kende ik. Ik was dus niet erg enthousiast over de keuze van de ouders, mais voilà.
Wij kregen twee pony's daar we vier kinderen hadden, waarvan twee echte kleintjes en twee grotere kinderen. We kregen een mini pony en een grotere en beiden waren echt braaf en konden het samen goed met elkaar vinden (had ik om gevraagd). Ik heb dat weekend niets gezien dat te maken had met dier onvriendelijkheid of slechte verzorging van de pony's. Integendeel, het was heel erg leuk. 's Ochtends en 's avonds hadden we de twee pony's voor anderhalf à twee uur. Een pony was een heel kleintje voor de peutertjes de ander was een stuk groter voor de kleuters/ lagere school kinderen (onderbouw). De kinderen moesten naar mama en oma luisteren want die hadden verstand van paardjes }> . We hebben de kleinkinderen geleerd hoe ze de paardjes water moesten geven en het hooi en het was zo grappig dat wij binnen aan het eten waren en de beestjes gezellig buiten aan het hooi zaten te knabbelen en te zien hoe het grut leerde om gaan met de beestjes. Ze voelden zich heuse cowboys en dat spel speelden we natuurlijk met ze.
Niet te vergelijken met een manege want die paardjes in het park wat ik zag hadden het gewoon goed, in ieder geval dat weekend en ze zagen er goed uit.
Ik was erg verbaasd dat de paardjes zo lief en gezellig waren, zo enorm braaf en betrouwbaar. Ik had een totaal ander beeld van shetlanders (sorry liefhebbers van shetten). Het was een leuk weekend met alleen maar buiten zijn en spelen en de paardjes die er paar uurtjes bij waren verhoogden zeer het vakantie plezier zowel van de kinderen als de volwassenen.
Dus zeker zullen alle negatieve verhalen waar zijn, maar ik heb het echt niet gezien en ik ben heel kritisch op dieren leed en durf daar ook mensen op aan te spreken. Dus van mij hoeft Ponyparkcity niet dicht en ik denk ook dat één zo'n park genoeg is in NL.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:16

Destination schreef:
WithinYuuri schreef:

Nope, Slagharen ;)

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:20

Al die meisjes die zelf halsters en hoofdstellen kopen met de naam van de pony. Allemaal trucjes aanleren als steigeren, nou zal maar net een kindje op stappen die dat niet begrijpt. Zitten vast meisjes tussen die goed met de ponys omgaan maar de meesten kennen alleen galop en hebben nog een grote mond ook.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:35

Nu hopen dat Ponypark City snel volgt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:11

Nynkefleur schreef:
Ponyparkcity draait niet zonder pony's, zonder pony's is het een oud en stoffig park waar niks te doen is. De pony's maken het leuk en zijn voor veel mensen de enige reden om er heen te gaan.

precies wat ik hier zie. pap en mam hebben niets met ponies, kids zeuren. tis eigenlijk wel erg duur maarja kids willen het zo graag en dus gaan ze.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:23

Cinnepin schreef:
Ik schaam me dood, maar ik had nog nooit van ponyparkcity gehoord...net gegoogeld ziet er best leuk uit. Waarom willen jullie dat de paardjes daar weg gaan? Denk dat ze het beter hebben dan de meeste manege paarden ( al ben ik er nog nooit geweest )

Je hoeft je niet te schamen. Ik had er tot voor kort ook nog nooit van gehoord.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:25

FrNo schreef:
Cinnepin schreef:
Ik schaam me dood, maar ik had nog nooit van ponyparkcity gehoord...net gegoogeld ziet er best leuk uit. Waarom willen jullie dat de paardjes daar weg gaan? Denk dat ze het beter hebben dan de meeste manege paarden ( al ben ik er nog nooit geweest )

Je hoeft je niet te schamen. Ik had er tot voor kort ook nog nooit van gehoord.

Ok ben ik gelukkig niet de enige hahaha *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:14

Ik snap niet echt dat ze bij het vernieuwen steeds vaker waterparken bij voegen. Het is in Nederland zulk wisselvallig weer dat je er bijna nooit gebruik van kunt maken en het kost hartstikke veel geld. Het enige voordeel voor zo'n park is dat de je zowel entree geld voor het attractiepark laten betalen als geld voor het waterpark als je daar ook in wil.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:31

Ik dacht meteen aan; Grab 'em by the pony!

Emaychoja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 00:13

Destination schreef:
WithinYuuri schreef:

Het ging over Slagharen maar het waren beelden van PonyParkCity.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:28

moonsparkle schreef:
Ik snap niet echt dat ze bij het vernieuwen steeds vaker waterparken bij voegen. Het is in Nederland zulk wisselvallig weer dat je er bijna nooit gebruik van kunt maken en het kost hartstikke veel geld. Het enige voordeel voor zo'n park is dat de je zowel entree geld voor het attractiepark laten betalen als geld voor het waterpark als je daar ook in wil.

Gelukkig is het grootste gedeelte binnen en verwarmd :D

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:20

Alpha89 schreef:
Ik dacht meteen aan; Grab 'em by the pony!

:')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:41

Maar wat is nou het verschil tussen vakantiepark Slagharen en PonyparkCity? Voor zover ik wist was het enige met pony's bij vakantiepark Slagharen dat je een pony bij je huisje kunt houden. Maar bij PonyparkCity kun je dus precies hetzelfde?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:47

Kahawa schreef:
Maar wat is nou het verschil tussen vakantiepark Slagharen en PonyparkCity? Voor zover ik wist was het enige met pony's bij vakantiepark Slagharen dat je een pony bij je huisje kunt houden. Maar bij PonyparkCity kun je dus precies hetzelfde?

In Slagharen heb je geen pony's bij het huisje, geloof ik. De pony's zijn in het attractiepark zelf.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:05

Ik dacht tot aan net dat ponyparkcity en ponypark slagharen hetzelfde waren :')

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:59

Kan me toch écht heugen dat je bij ponypark slagharen vroeger ook een pony bij je huisje kreeg hoor!!
Een jaar of 40tig geleden ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:04

Klopt hoor :j , in 63 is bemboom in slagharen met pony's begonnen . In de jaren 80 is 1 van de bembooms naar collendoorn gegaan om daar een vakantiepark te beginnen met pony's

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:30

Heb daar zelf nog eens een pony gehuurd. ( voor 1 uur ? )
Werd ook totaal niet naar gekeken wat voor een persoon er op de pony kwam, zodat een klein kind er met een forse vandoor ging en een lange slungel kon meelopen met de zijne.
En ze hadden ergens van die bamboe wandelstokjes in de verkoop, die menig een als "zweep" gebruikten.

Toen ik een jaar of 4 terug ging met een vriendin konden we al geen pony meer huren ( achteraf gelukkig )
We moesten het toen hebben van een rondje rijden in een grote bak, waar de pony's constant bij elkaar werden gedreven en enkele jonge krachten zo nodig meeliepen of kids van en op hun pony hielpen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:51

Change3x schreef:
Ja, omdat al die pony's rugproblemen hebben, en ik geloof er ook niks van dat ze daar aan tandarts behandelingen doen...

Tandarts komt er absoluut wel bij! :j Mijn dierenarts doet dat namelijk :j

Afbeelding
Foto van Facebook dierenkliniek
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 09-06-17 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:53

LiiNd_Y schreef:
Change3x schreef:
Ja, omdat al die pony's rugproblemen hebben, en ik geloof er ook niks van dat ze daar aan tandarts behandelingen doen...

Tandarts komt er absoluut wel bij! :j Mijn dierenarts doet dat namelijk :j

Hoefsmid ook, iemand die daar nu was zei dat ze even haar pony niet had omdat die naar de hoefsmid moest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:19

Klopt dat doen ze daar , pony's worden ook geregeld uit het park gehaald om bij te komen en uit te rusten