[BLOG] Egypte: over zon, aloë vera en klei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:54

@Alsafy: maar dan bevestigt dit berichtje van je vriendin uit Dubai wat mensen hier ook al zeggen: hoge luchtvochtigheid is killing, en dat het daar nu ineens zo hoog ligt maakt dat men (ook) niet meer kan functioneren itt normaal wanneer de LV een stuk lager ligt.

Edit: net even gekeken, LZ is bij ons bijv. Vandaag 77%

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:29

Supervixen schreef:
Maar toch klopt het wel een beetje.. die paar dagen dat het boven de 30 graden is doen we wel alsof het een grote ramp is voor de paarden.
Zolang je niet in Egypte of welk heet land dan ook bent geweest en daar een tijdje met paarden hebt gewerkt, kun je ook moeilijk oordelen over de verschillen.
En laten we wel wezen, temperaturen boven de 40 graden hebben we hier eigenlijk niet.

Ik heb in Afrika gewoond en met paarden gewerkt. Ik ken de omstandigheden dus ongeveer.

Is die klei doe jullie gebruiken vergelijkbaar met onze groene klei hier? Vind het interessant spul.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:41

Wat jammer dat de blogger van op zich leuke stukjes zo denigrerend reageert. Ik ben hierdoor volger-af. Mijn eigen merrie heeft wel degelijk heel erg veel last van 28+graden. Dat de blogger daarom moet gniffelen, maakt haar imo niet erg symphatiek.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:57

Interessante blog, inderdaad jammer van de reacties. Natuurlijk is de luchtvochtigheid niet te vergelijken, screenshots om te "bewijzen" dat dit wel zo zou zijn slaan imo de plank mis. Ik geloof best dat de luchtvochtigheid in Egypte aan de hogere kant kan zijn maar de gemiddelde luchtvochtigheid van bijv. Caïro is niet te vergelijken met de gemiddelde luchtvochtigheid van Amsterdam - en dan zit je in Caïro sowieso nog hoog vergeleken met veel andere delen van Egypte.

Afbeelding

Afbeelding

Dat is een flink verschil en ja, dat voel je.
Neemt niet weg dat ik denk dat de meeste paarden best wel wat meer kunnen hebben dan sommige mensen denken.

Narcissa

Re: [BLOG] Egypte: over zon, aloë vera en klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:06

Hmm ik ben ooit eens in de zomer naar Egypte geweest en dat was echt om te sterven. Je kon amper buitenkomen, zo vreselijk heet. Temperaturen gemeten van 50 toen... Paar jaar geleden hier een hittegolf van 35, dat was vreselijk maar in Egypte was het ondraaglijk. Verschil tussen dag en nacht 15-20° en dan klagen wij hier over nog geen 10° verschil. Ik ben het wel eens dat we hier in NL af en toe een beetje freaken, vanaf 25 word je heel vies aangekeken als je dan rijd.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:13

Ik reed vroeger in NL ook altijd gewoon als het warm was...

In Cali reed ik niet als het 40 graden of hoger was.

Nu wonen we in Washington en zijn de temperaturen meer vergelijkbaar met NL, nou loop ik in een trui rond als iedereen al korte nroeken aanheeft! Je went dus wel aan de hitte.
Mijn paarden ook, die vinden het wel lekker chill hier met 25 graden en we rijden dus ook gewoon terwijl de plaatselijke bevolking massaal hitte steken krijgt :P

AlSafy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 11:35

Precies Libera Tot 40 kan je prima rijden.

AlSafy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 22:04

Voor de bokkers die vroegen naar de klei, ik denk dat het wel vergelijkbaar is met groene klei, hoewel die in mijn herinnering een stuk elastischer was... maar dat is jaren geleden dus ik kan het mis hebben haha. Ik gebruik ook graag nederlandse cooling gel maar dat plakt een beetje en dan zit er zon laag stof op geplakt die er dan dagenlang door het vettige op blijft zitten, vandaar mijn voorkeur voor klei die je er zo afspoelt zonder nasleep.

Nogmaals, de mensen die denken hun luchtvochtigheid gelijk te willen halen, kom even proberen of je 25 graden in nederland vergelijkbaar vindt met 40 plus hier want dat is wat er nu beweerd wordt. Vanaf dinsdag hebben we 40 plus dus rijden mag je dan van mij niet.... Maar komende week is het weer 38 en dan mag je erop

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:06

Leuke en interessante blog!!