Hond bijt paard in borst bij Leusden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DynamiteS

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:33

Ik heb de foto's gezien van de open wonden, jezus wat vreselijk waren die! En echt gigantisch groot... wat achterlijk dat een hond dat zo doet, zouden de mijne nooit in het hoofd halen maargoed...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:37

Lijkt mij meer veroorzaakt door iets scherps.

Arm paard

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:52

geerke schreef:

Arm paard

randen zijn al voor de foto recht gesneden na het spoelen door de da anders kan er niet gehecht worden

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:57

Had de wonden ook al op fb gezien. Vond het ook geen typische bijtwonden, maar was wel behoorlijk diep. Dierenarts heeft het nog netjes weten te maken. Wat ik in het bericht las is dat het waarschijnlijk een hond geweest is. Zekerheid hebben ze dus niet. Als het inderdaad een hond is geweest, hoop ik dat de baas het lef heeft zich te melden, of toch in ieder geval vanaf nu zijn hond aangelijnd houdt of anders muilkorft. :(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:08

geerke schreef:

Arm paard

de scalpels van dierenartsen zijn ontzettend scherp.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:02

wat sneu, hopen dat het paard goed opknapt en geen honden-trauma er aan overhoudt.

Eigenlijk hoop ik dat de betreffende hond los liep zonder baas, het zou toch te aso zijn dat je dit als baas ziet gebeuren en vervolgens dit paard in de steek laat.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:15

Knakker schreef:
wat sneu, hopen dat het paard goed opknapt en geen honden-trauma er aan overhoudt.

Eigenlijk hoop ik dat de betreffende hond los liep zonder baas, het zou toch te aso zijn dat je dit als baas ziet gebeuren en vervolgens dit paard in de steek laat.

Bang dat ze voor de kosten op moeten draaien. Zodra het om geld gaat worden mensen asociaal.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:31

Abercrombie schreef:
Bang dat ze voor de kosten op moeten draaien. Zodra het om geld gaat worden mensen asociaal.

Helaas wel vaak de waarheid. Plus bang dat hun lieve hondje door andere niet meer als lief gezien wordt.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:05

Kan me nauwelijks voorstellen dat een hond dit gedaan zou hebben. Maar, als het idd. al schoongesneden is voor hechting, door een dierenarts... twijfel ik toch.
Anyhow, ik hoop dan dat ze de eigenaar vinden en dat deze hond nooit meer losloopt.
Als ie een paard zo kan toetakelen, wat zal die dan niet met mensen kunnen doen??
Moet er niet aan denken...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:21

Een hond pakt vast, hangt aan het vlees en schud zijn kop heen en weer, dan scheurt het naar onderen toe af. Je kunt op de foto's duidelijk de plaatsen zien waar de tanden zich hebben vast gegrepen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:41

Wat een vreselijke verwondingen. Als je de foto's bekijkt van vóór bijsnijden en behandelen door de DA zie je ook hoe diep de gaten van de bovenste wond zijn, is echt opengescheurd. Paard had hier makkelijk aan kunnen overlijden (doodbloeden) als het ook maar iets dieper was geweest.
Dit was een duidelijke "for the kill"aanval, met name omdat het aan borst en keel zit allemaal.
Echt vreselijk, als een hond dit gedaan heeft is-ie levensgevaarlijk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:10

Spuitje geven dat beest!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:14

Ik zou echt bij mijn weiland patrouilleren rond die tijd.

Je hoeftniet uit te gaan van een herder of golden. Aan de grootte vam de wonden zie je dat hij een korte neus en brede kaak heeft gehad en dusdanig veel kracht heeft gehad om zulke hompen vlees af te scheuren.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:55

bigone schreef:
Een hond pakt vast, hangt aan het vlees en schud zijn kop heen en weer, dan scheurt het naar onderen toe af. Je kunt op de foto's duidelijk de plaatsen zien waar de tanden zich hebben vast gegrepen.

afschuwelijk !

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:04

Vreselijk voor het dier en de eigenaar, dat is niet niks!

Wat hadden ze het mooi gehecht, heel netjes.

Verschrikkelijk zeg die honden van tegenwoordig, mensen laten ze zomaar los en rondlopen.

Dat moet maar eens afgelopen zijn en ze aan de lijn te houden en of op zijn minst een goede muilkorf omdoen, als ze toch los rondlopen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:10

En dan vinden mensen het belachelijk dat sommige hondsoorten op de rode lijst komen!!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:11

GabberGill schreef:

Ik snap je punt, maar ik ken de plek (en het paard) maar onmogelijk om dat te doen. Want je zit daar aan de rand van een dorp met veel woonwijken en veel andere mogelijkheden om je hond uit te laten. Kan me zo voorstellen dat als een eigenaar het gezien heeft, hij/zij daar voorlopig niet komt. Bovendien zijn en in Leusden eo veel, maar dan ook veel honden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:19

GabberGill schreef:

Je hoeftniet uit te gaan van een herder of golden. Aan de grootte vam de wonden zie je dat hij een korte neus en brede kaak heeft gehad en dusdanig veel kracht heeft gehad om zulke hompen vlees af te scheuren.

Wat een voorbarige conclusie :=

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:22

Popstra schreef:
En dan vinden mensen het belachelijk dat sommige hondsoorten op de rode lijst komen!!

Ja ik vind dit inderdaad belachelijk :) Omdat dit niet de fout van de betreffende hond is, maar van het baasje die zijn hond niet goed onder apel heeft staan.

Ik zag ook alle foto's voorbij komen op facebook, dacht eerst ook aan een mensen daad, maar zoals hierboven genoemd is: als dit al schoon gesneden is door de dierenarts ivm hechten: dan hoop ik dat het baasje van de hond de ogen uit zijn hoofd schaamt en zichzelf aangeeft. Zoveel emotionele schade... Horror voor elke paarden eigenaar..

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:53

Ik heb het een keer op een manege meegemaakt. Twee rottweilers gingen de weide van hun eigen schapen met een paar weken lammeren in, pakten met z'n tweeën uit het niets een lam en gingen volledig te keer. Binnen een minuut was ik er bij en met veel gegil renden de rotweilers weg maar de darmen van het arme lam lagen er al uit. Het gaat razend snel. Lam is in de stal afgemaakt. Eigenaresse vd stal was niet bij de honden toen het gebeurde en ik kende de honden verder niet, werden eigenlijk alleen in de stal in de binnenbak gelaten in de nacht, gedurende dag zaten ze opgesloten maar ze moeten per ongeluk vrij gekomen zijn.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:10

Jester_ schreef:
GabberGill schreef:

Wat een voorbarige conclusie :=

Dat denk jij. Kijk naar de wond dan snap je wat ik bedoel. Een spitse neus trekt niet dit formaat kapot. Dat is een bredere bek en iets korter. Vrij sterke kaken. Probeer dat deel is bij je paard beet te pakken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:13

Dit is al een weggesneden deel. Je weet niet hoe het eruit zag. En als het een staf achtig iets was geweest had de DA dat heus gezegd en stond het al met alle krantenkoppen in de krant

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:17

Wat maakt het ras uit , dit had gewoon niet mogen gebeuren...

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:20

Grappig dat er toch nog vermoedde wordt dat het om een mes of scherp voorwerp gaat. Het is door de dierenarts bevestigd.

Mochten er nog meerdere vermoedens zijn: er zijn meerdere dingen gebeurd waardoor duidelijk wordt dat het om een beest ging en niet een mens.

En het maakt niet uit wat het uiteindelijk is geweest. We zoeken naar ooggetuigen en daarom is het bericht op fb geplaatst. zodat het evt. Beest gepakt wordt en andere dieren of mensen gespaard bleven.

SunnyBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:22

Voor het AD van morgen heb ik de eigenaresse geïnterviewd van het paard. Hij heet Paddy en is een jachtpaard. Twee jaar geleden raakte hij al eens ernstig gewond bij een ongeluk met de trailer, waar een vrachtwagen op inreed. Na lange revalidatie hadden ze het rijden net weer een beetje serieus opgepakt en nu dit.