Paard gewond na inhaalactie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:06

Cowgirl schreef:
Er is gewoon erg weinig respect als je met een paard over de weg gaat. (ook op de fiets hoor).

Ik ben al meerdere malen aan een serieus ongeluk ontsnapt dankzij mijn zeer brave paard. Op dit moment houd ik het ook voor gezien, ik durf gewoon niet meer en ook omdat ik altijd alleen moet mennen. Ik wil niet dat mijn paard zo eindigt als het paard in het filmpje. Daarnaast ben je alleen maar bezig met het verkeer en is er van genieten geen sprake meer.

Voor nu staat mijn wagen onder een zeil en mijn paard op de wei.

Hoe meer berichten ik lees over aso's icm met paarden, hoe meer ik besef wat ontzettend veel geluk ik altijd moet hebben gehad met paard en wagen... de lol is er inderdaad wel af zo.
Dit soort lieden rijdt trouwens ook fietsers van de sokken om er vervolgens vandoor te gaan. Maar ja, met een fiets mag je tenminste op een fietspad en zit je niet met een dier dat er vandoor kan gaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:27

oomens schreef:
geerke schreef:
Het blijft een slechte combi verkeer en paarden...helemaal met de asos van tegenwoordig

Waarin verschillen die van de aso's van vroeger?

Er zijn steeds meer mensen en er wordt steeds minder rekening met elkaar gehouden. Ik woon in een prachtig gebied, maar het is hier heel lastig om een jong paard (of onervaren paard) op een rustige manier kennis te laten maken met verkeer en met het bos. Ik doe dat echt 's morgens heel vroeg of 's avonds laat of als het heel hard regent. Buiten automobilisten heb je hier ook honderden wielrenners en mountainbikers. De aantallen zijn echt extreem gestegen als ik het vergelijk met 20 jaar geleden.

Toothless

Re: Paard gewond na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:30

Ken het meisje in kwestie en ook de weg waar ze overheen gaat. Zelfs op de fiets is het soms levensgevaarlijk om langs te gaan. Betreffende weg heeft geen hoge drempels. Alleen versmallingen een berm om in te parkeren als je elkaar passeert want de weg is niet breed genoeg voor 2 auto's.

Vind het heel naar voor haar dat ze dit mee moet maken, paard is ernstig kreupel. Las wel laatst op facebook dat hij goed aan het herstellen is. Maar mentale schade gaat natuurlijk blijven..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:39

Toothless schreef:
Ken het meisje in kwestie en ook de weg waar ze overheen gaat. Zelfs op de fiets is het soms levensgevaarlijk om langs te gaan. Betreffende weg heeft geen hoge drempels. Alleen versmallingen een berm om in te parkeren als je elkaar passeert want de weg is niet breed genoeg voor 2 auto's.

Vind het heel naar voor haar dat ze dit mee moet maken, paard is ernstig kreupel. Las wel laatst op facebook dat hij goed aan het herstellen is. Maar mentale schade gaat natuurlijk blijven..

Dat is de stammerdijk waar je het over hebt. Die is levensgevaarlijk. Daar hebben ze 2 jaar geleden ook een fietser doodgereden. Ze liep over de stammerlandweg. Dat is die zijweg naar de sportclub en de volkstuinen. Deze dus: https://www.google.nl/maps/@52.309665,5 ... a=!3m1!1e3

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:29

Wat eigenlijk een hele prima weg is om te rijden. Er komen daar veel paarden langs omdat je een stukje over de weg moet alvorens je het ruiterpad weer op kan. De automobilisten weten dat ook doorgaans want het is een doodlopende weg. Ik heb nooit problemen daar en heb ook nooit van stalgenoten gehoord problemen te hebben op dat stuk. Als er een auto aan komt die niet afremt kan je altijd de berm in en de weg is heel breed.

Nu kan je natuurlijk stellen dat automobilisten rekening met de paarden moeten houden, maar wij zijn nu eenmaal zwaar in de minderheid en het is echt heel moeilijk te begrijpen voor mensen die niks met paarden hebben dat je niet de volledige controle over het dier hebt. Wanneer je altijd over zo een klein weggetje naar je moestuin rijd en elke dag wel een paard passeert en deze paarden reageren daar niet op: dan kan ik me best goed voorstellen dat je op een bepaald moment niet meer veel af gaat remmen omdat je het probleem niet ziet dat er wellicht ooit een bij zit die niet verkeersmak is. Dus als ruiter: zorg dat je veilig bent, ga de berm in en gebaar naar de automobilist af te remmen.

Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor deze meid wat er is gebeurd. Hopelijk komt het weer helemaal goed met het paard.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:57

Met pony/paard en wagen ga ik daar en tegen de weg op, als ik denk die gaat te hard en/of is ook wel heel erg groot, de bermen zijn hier te smal om een aanspanning te kunnen bergen, dus dan maar midden op de weg.
Verbazingwekkend hoe dat de auto's afremt, ze zijn toch allemaal zuinig op hun auto, als ze afgeremd hebben dan ga ik aan de kant.
Mijn ervaring is: als ik aan de kant/ de berm in ga als er een auto aankomt, dat is dan blijkbaar voor een aantal automobilisten een teken dat ze niet af hoeven te remmen, dus gaan ze vol gas verder, nu kunnen mijn pony's veel hebben, maar het blijven dieren, dus heb ik liever dat ze wel wat afremmen.

Ik hoop dat alles weer goed komt met het paard, maar of hij auto's ooit leuk gaat vinden...............

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:15

Vorige week reed ik buiten en toen kwam er tegemoet een groep wielrenners en achter mij een vette Audi. Die Audi was niet van plan aan kant te gaan of af te remmen , ook al bleef ik wat op weg rijden.
Dus gauw de berm in gegaan. Scheurde ons voorbij en reed vervolgens bijna de wielrenners van hun sokken, waarvoor hij dus ook niet van plan was om te remmen.