Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eoweyn_x schreef:Wat hypocriet zeg... Ja, alle staffordachtigen en pitbullachtigen muilkorven. Dat zijn natuurlijk de enige honden die kunnen bijten
Er ging laatst een ander soort hond dan een pitbull of staffordachtige achter een hert/ree aan. Dier was gewond. Dat is niet zo massaal in het nieuws gekomen als een bijtincident met een "vechthondachtige"
Sclimpre schreef:kiwiwitje schreef:In de media word altijd ''stafford'' of ''pitbull'' gebruikt. De kans dat het een echte Pitbull is is relatief klein. Aangezien ze in NL niet erkend is dus stambomen via het buitenland moeten gaan. Maar kruisingen in deze rassen zijn makkelijk gemaakt. En daar zit de onterechte verwarring in.
Wat maakt het uit of die hond al dan niet een stamboom had? Het was een sterke en agressieve hond en 'pitbull' of 'vechthond' is gewoon een term om het type hond aan te duiden, niet het officiele ras.
Zoals JR gebruikt wordt om een klein 3-kleurig hondje op korte pootjes aan te duiden. Die hebben ook lang niet allemaal een stamboom. Er bestaan ook 'windhonden', 'herdershonden', etc. Iedereen kan zich daar iets bij voorstellen, zonder dat het over een specifiek ras gaat.
Wat betreft de manieren om je te verdedigen tegen een aanval, ik zie het nog niet direct gebeuren dat iemand gaat afstappen en zo'n agressieve hond zijn poten uit elkaar trekken. Wat intussen met je paard? Vragen aan de eigenaar van de hond om je paard even vast te houden?
Waarschijnlijk heb je op zo'n moment niet vele tijd om na te denken. In een reflex heeft deze mevrouw waarschijnlijk de minst slechte oplossing gekozen.
Wel bijzonder laf van de eigenaar om zich naderhand niet te melden.
xyzutu2 schreef:Dus als een labrador van een paard de pezen doorbijt of een ruiter van een paard sleurt komt dat niet in het nieuws en wordt daar geen aangifte van gedaan door het slachtoffer?
Lijkt mij een beetje vreemd.
kiwiwitje schreef:Dit soort honden worden gemeld en in de aandacht gebracht omdat ze vaker grotere schade aanrichten. En daarnaast word van dit soort rassen bijna altijd melding gedaan/aangifte gedaan en van andere honden niet.
xyzutu2 schreef:kiwiwitje schreef:Dit soort honden worden gemeld en in de aandacht gebracht omdat ze vaker grotere schade aanrichten. En daarnaast word van dit soort rassen bijna altijd melding gedaan/aangifte gedaan en van andere honden niet.
Hier schrijf je toch zelf dat bij dit soort honden bijna altijd melding/aangifte wordt gedaan en bij andere types honden niet?
Je hebt het hier ook niet over bijtincidenten over het algemeen, want je hebt het hier toch specifiek over de gevallen met grotere schade. Ik schrijf alleen maar dat in vergelijkbare gevallen van grote schade er ook bij andere rassen net zoveel melding zal worden gedaan. En dat een melding iets anders is dan een aangifte; klopt, maar jij gooit ze hier zelf op een hoop. Dus ik verdraai je woorden niet, ik lees gewoon wat er staat.
En over dat het oneerlijk zou zijn dat dit type honden vaker de pers haalt omdat hun beten vaak zwaarder uitpakken, waardoor een Chihuahua dus het voordeel heeft want die doet minder schade terwijl ze heel vals kunnen zijn; is dat niet heel logisch? Een brandende autoband haalt het nieuws ook niet, een brandende autofabriek wel. Ook al zijn de aanstichters net zo pyromaan, het resultaat is wel even anders.
xyzutu2 schreef:kiwiwitje schreef:Dit soort honden worden gemeld en in de aandacht gebracht omdat ze vaker grotere schade aanrichten. En daarnaast word van dit soort rassen bijna altijd melding gedaan/aangifte gedaan en van andere honden niet.
Hier schrijf je toch zelf dat bij dit soort honden bijna altijd melding/aangifte wordt gedaan en bij andere types honden niet?
Je hebt het hier ook niet over bijtincidenten over het algemeen, want je hebt het hier toch specifiek over de gevallen met grotere schade. Ik schrijf alleen maar dat in vergelijkbare gevallen van grote schade er ook bij andere rassen net zoveel melding zal worden gedaan. En dat een melding iets anders is dan een aangifte; klopt, maar jij gooit ze hier zelf op een hoop. Dus ik verdraai je woorden niet, ik lees gewoon wat er staat.
En over dat het oneerlijk zou zijn dat dit type honden vaker de pers haalt omdat hun beten vaak zwaarder uitpakken en een Chi dus het voordeel heeft want die doet minder schade terwijl ze heel vals kunnen zijn; is dat niet heel logisch? Een brandende autoband haalt het nieuws ook net, een brandende autofabriek wel. Ook al zijn de aanstichters net zo pyromaan, het resultaat is wel even anders.
Mondy schreef:Tja en dan moet ik denken aan het verhaal van een bokker waarbij die hond ook al aanviel en je iedereen over je heen kreeg als er geopperd kreeg t dier in te laten slapen.
In dit geval ..als die hond gevonden wordt...afmaken die hap en de andere hond uit het gezin halen en overplaatsen.
Denk dat een gevalletje jeugdzorg ook wel op zn plek is hier .....
Zo'n agressief beest bij je kind laten lopen en daar zo op reageren... niet goed bij je hoofd ben je dan![]()
En het eeuwige gedoe mbt de hondenrassen...
Uiteraard zijn er veel goede honden en vooral goede baasjes die wel rekening houden met het ras van de hond.
Echter is het ook vaak zo dat dit soort honden en bepaalde type herders naar mijn mening ook een p..verlenger zijn( laat ik het netjes houden
) bij een bepaald type volk.
En een bepaald type volk bedoel ik mee : die het normaal en lachwekkend vinden dat hun die aanvalt, die vinden dat iedereen zich maar aan te passen heeft aan hun.
Eoweyn_x schreef:Er ging laatst een ander soort hond dan een pitbull of staffordachtige achter een hert/ree aan. Dier was gewond. Dat is niet zo massaal in het nieuws gekomen als een bijtincident met een "vechthondachtige"
SaraViavia schreef:En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.
Rossfechten schreef:Wat gebeurd er als je zo'n hond zijn strot afsnijd ? Op het moment dat tie zich vastbijt ?
Dat vraag ik me wel eens af, tot nu toe heeft mijn paard het altijd voor me kunnen oplossen, of de eigenaar kreeg door dat ik banger was dat zijn hond eraan zou gaan dan me zorgen maakte voor mijn paard dus die riep zijn hond terug.
Kimmie1974 schreef:Het is erg triest dat zoiets gebeurt en helaas worden dan alle pitbull /stafford-achtigen over één kam geschoren. Ik denk dat een deel van het probleem is, dat 'bepaald volk' vrij makkelijk aan zo'n stoer ogende hond kan komen en voor vrij weinig geld. Sterker nog, het lijkt wel of er momenteel een overschot is in de asiels en ook op Marktplaats kun je ze soms gewoon gratis ophalen! Zo komen ze dus ook sneller in onbekwame handen met alle gevolgen van dien... Hier zijn eigenlijk alleen maar slachtoffers, de honden zelf en de mensen die zulke nare aanvaringen hebben meegemaakt. En eerlijk... zelf loop ik ook een blokje om als ik met mijn aangelijnde Dwergschnauzer een voor mij onbekende stafford om ons af zie komen, zoals gistermiddag. Want het is heel simpel, als de chihua hua van de buurvrouw 'm bijt doet het pijn, maar als het een stafford is heb ik een vloerkleedje ; ). Zolang baasjes hun verantwoorlijkheid niet nemen - ongeacht ras of formaat hond - zal er niet snel verbetering komen vrees ik.
GabberGill schreef:zanakuzies schreef:Had toch van me paard gesprongen en die hond een doodstrap gegeven jeetje.
Kan je doen maar dan wordt het erger.
kiwiwitje schreef:SaraViavia schreef:En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.
![]()
En jij neemt jezelf echt serieus?
Dit 'soort'' honden bijt niet vaker dan andere. Dit ''soort'' honden krijgt meer media aandacht. Want over Jack russels hoor je ook niets in de media. Over herders ook niet. Maar het punt met de media is, dat het nagenoeg altijd geschreven word uit geruchten. Het zijn altijd pitbulls (die in Nederland niet eens erkend zijn, dus als het al een Pitbull is heeft ie een stamboom en is daadwerkelijk anders gefokt.) Of ''staffords''. En dat is de grote fout van de media.
Het zijn vaker ''look a likes'' of kruisingen dan stamboomhonden. Stamboomhonden betaal je je scheel aan in aankoop ten opzichte van de stamboomloze die (overigens van meerdere rassen) voor zo'n 200/300 euro te koop zijn.
Zoals in het artikel gemeld; ''Een hond, vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër,'' betreft het hoogst waarschijnlijk een kruising. Wat gaat er vaak mis bij kruisingen, dat het nestje voor de leuk is. En dus bij mafkezen zoals deze baas terecht komen, die het allemaal wel grappig vinden.
En wie worden er weer de dupe, juist, niet de look a likes en de kruisingen, want ja die worden nagenoeg nooit genoemd, maar wel de Rashonden die onterecht benoemd zijn.
En nee ik keur absoluut NIET goed wat er gebeurd is. Verre van. Maar jouw bericht schiet bij mij echt volledig verkeerd.
Los daarvan, aan het eind van het artikel staat dat het paard helemaal hersteld! Heel fijn voor het paard en de eigenaar.