Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:07

Dus als een labrador van een paard de pezen doorbijt of een ruiter van een paard sleurt komt dat niet in het nieuws en wordt daar geen aangifte van gedaan door het slachtoffer?
Lijkt mij een beetje vreemd.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:09

Wat hypocriet zeg... Ja, alle staffordachtigen en pitbullachtigen muilkorven. Dat zijn natuurlijk de enige honden die kunnen bijten :roll:

Er ging laatst een ander soort hond dan een pitbull of staffordachtige achter een hert/ree aan. Dier was gewond. Dat is niet zo massaal in het nieuws gekomen als een bijtincident met een "vechthondachtige"
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 11-05-17 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:11

xyzutu2 schreef:
Dus als een labrador van een paard de pezen doorbijt of een ruiter van een paard sleurt komt dat niet in het nieuws en wordt daar geen aangifte van gedaan door het slachtoffer?

Dat dacht ik dus ook :j

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:11

Ik blijf het toch knap vinden dat ze de kruising van de hond zo kunnen zeggen, evenals het gewicht van de vrouw? :o?
Anyway, zielig voor het paard. Hoop dat het er snel goed mee gaat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:13

Eoweyn_x schreef:
Wat hypocriet zeg... Ja, alle staffordachtigen en pitbullachtigen muilkorven. Dat zijn natuurlijk de enige honden die kunnen bijten :roll:

Er ging laatst een ander soort hond dan een pitbull of staffordachtige achter een hert/ree aan. Dier was gewond. Dat is niet zo massaal in het nieuws gekomen als een bijtincident met een "vechthondachtige"

Dit bedoel ik dus. :)
en over het dikgedrukte; zo zouden ze inderdaad beter benoemd kunnen worden
Sclimpre schreef:
kiwiwitje schreef:
In de media word altijd ''stafford'' of ''pitbull'' gebruikt. De kans dat het een echte Pitbull is is relatief klein. Aangezien ze in NL niet erkend is dus stambomen via het buitenland moeten gaan. Maar kruisingen in deze rassen zijn makkelijk gemaakt. En daar zit de onterechte verwarring in.

Wat maakt het uit of die hond al dan niet een stamboom had? Het was een sterke en agressieve hond en 'pitbull' of 'vechthond' is gewoon een term om het type hond aan te duiden, niet het officiele ras.
Zoals JR gebruikt wordt om een klein 3-kleurig hondje op korte pootjes aan te duiden. Die hebben ook lang niet allemaal een stamboom. Er bestaan ook 'windhonden', 'herdershonden', etc. Iedereen kan zich daar iets bij voorstellen, zonder dat het over een specifiek ras gaat.

Wat betreft de manieren om je te verdedigen tegen een aanval, ik zie het nog niet direct gebeuren dat iemand gaat afstappen en zo'n agressieve hond zijn poten uit elkaar trekken. Wat intussen met je paard? Vragen aan de eigenaar van de hond om je paard even vast te houden?
Waarschijnlijk heb je op zo'n moment niet vele tijd om na te denken. In een reflex heeft deze mevrouw waarschijnlijk de minst slechte oplossing gekozen.

Wel bijzonder laf van de eigenaar om zich naderhand niet te melden.

Dat maakt zeer zeker uit ja.
Zoals in mijn vorige berichten vermeld krijgen de RAS honden zo een slechte naam. En dat is vaak Onterecht.
Dat dat bij andere rassen ook zo is ben ik met je eens. Maar dit soort rassen staan in slecht daglicht wat niet terecht is.
En de situatie waar dit soort benoemingen naar voren komt is ook zeer zeker van belang.
En ja ik vind dat ik daar best iets van mag zeggen.
En dat doe ik ook naar de media als ik daar berichten van zie.

Wat ik wel met je eens ben, maar dat spreekt voor zich gaat over je laatste zinnetje.

xyzutu2 schreef:

Nee Dat zeg ik niet. Aller eerst heb ik het over bijtincidenten in het algemeen. Dus niet perse wat jij aanhaalt. Maar op het moment dat baasjes het onderling regelen word er geen melding van gemaakt. En een melding is iets heel anders dan een aangifte. Dus niet mijn woorden verdraaien graag.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:19

Tja en dan moet ik denken aan het verhaal van een bokker waarbij die hond ook al aanviel en je iedereen over je heen kreeg als er geopperd kreeg t dier in te laten slapen.
In dit geval ..als die hond gevonden wordt...afmaken die hap en de andere hond uit het gezin halen en overplaatsen.
Denk dat een gevalletje jeugdzorg ook wel op zn plek is hier .....
Zo'n agressief beest bij je kind laten lopen en daar zo op reageren... niet goed bij je hoofd ben je dan -:(-

En het eeuwige gedoe mbt de hondenrassen...
Uiteraard zijn er veel goede honden en vooral goede baasjes die wel rekening houden met het ras van de hond.
Echter is het ook vaak zo dat dit soort honden en bepaalde type herders naar mijn mening ook een p..verlenger zijn ;) ( laat ik het netjes houden :)) ) bij een bepaald type volk.
En een bepaald type volk bedoel ik mee : die het normaal en lachwekkend vinden dat hun die aanvalt, die vinden dat iedereen zich maar aan te passen heeft aan hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:23

kiwiwitje schreef:
Dit soort honden worden gemeld en in de aandacht gebracht omdat ze vaker grotere schade aanrichten. En daarnaast word van dit soort rassen bijna altijd melding gedaan/aangifte gedaan en van andere honden niet.

Hier schrijf je toch zelf dat bij dit soort honden bijna altijd melding/aangifte wordt gedaan en bij andere types honden niet?
Je hebt het hier ook niet over bijtincidenten over het algemeen, want je hebt het hier toch specifiek over de gevallen met grotere schade. Ik schrijf alleen maar dat in vergelijkbare gevallen van grote schade er ook bij andere rassen net zoveel melding zal worden gedaan. En dat een melding iets anders is dan een aangifte; klopt, maar jij gooit ze hier zelf op een hoop. Dus ik verdraai je woorden niet, ik lees gewoon wat er staat. ;)

En over dat het oneerlijk zou zijn dat dit type honden vaker de pers haalt omdat hun beten vaak zwaarder uitpakken, waardoor een Chihuahua dus het voordeel heeft want die doet minder schade terwijl ze heel vals kunnen zijn; is dat niet heel logisch? Een brandende autoband haalt het nieuws ook niet, een brandende autofabriek wel. Ook al zijn de aanstichters net zo pyromaan, het resultaat is wel even anders.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:24

Klopt. Maar die mensen heb je altijd en overal.

Om nu dan onterecht een ras plus eigenaar over een kam te scheren vind ik niet terecht. Er zijn ook genoeg verantwoorde eigenaren die rekening houden met de raseigenschappen van hun hond.

Ik liep laatst namelijk buiten met mijn Duitse herder en de Amstaff x Pitbull van mijn vriend welke aangevallen werd door - jawel - een teckel.
xyzutu2 schreef:
kiwiwitje schreef:
Dit soort honden worden gemeld en in de aandacht gebracht omdat ze vaker grotere schade aanrichten. En daarnaast word van dit soort rassen bijna altijd melding gedaan/aangifte gedaan en van andere honden niet.

Hier schrijf je toch zelf dat bij dit soort honden bijna altijd melding/aangifte wordt gedaan en bij andere types honden niet?
Je hebt het hier ook niet over bijtincidenten over het algemeen, want je hebt het hier toch specifiek over de gevallen met grotere schade. Ik schrijf alleen maar dat in vergelijkbare gevallen van grote schade er ook bij andere rassen net zoveel melding zal worden gedaan. En dat een melding iets anders is dan een aangifte; klopt, maar jij gooit ze hier zelf op een hoop. Dus ik verdraai je woorden niet, ik lees gewoon wat er staat. ;)

En over dat het oneerlijk zou zijn dat dit type honden vaker de pers haalt omdat hun beten vaak zwaarder uitpakken, waardoor een Chihuahua dus het voordeel heeft want die doet minder schade terwijl ze heel vals kunnen zijn; is dat niet heel logisch? Een brandende autoband haalt het nieuws ook niet, een brandende autofabriek wel. Ook al zijn de aanstichters net zo pyromaan, het resultaat is wel even anders.

Ik denk dat iedere hond schade aan kan richten :) een jack russel die een kind in zijn gezicht bijt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:26

Eoweyn_x schreef:
Ik denk dat iedere hond schade aan kan richten :) een jack russel die een kind in zijn gezicht bijt ook.

En die haalt het nieuws volgens mij net zo goed. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:28

xyzutu2 schreef:
kiwiwitje schreef:

En over dat het oneerlijk zou zijn dat dit type honden vaker de pers haalt omdat hun beten vaak zwaarder uitpakken en een Chi dus het voordeel heeft want die doet minder schade terwijl ze heel vals kunnen zijn; is dat niet heel logisch? Een brandende autoband haalt het nieuws ook net, een brandende autofabriek wel. Ook al zijn de aanstichters net zo pyromaan, het resultaat is wel even anders.

Ja ik heb het over melding en aangifte, Jij alleen over aangifte.
En nee ik vind dat niet logisch. Een valse Chi heb ik net zo veel moeite mee als met iedere andere hond die bijt. (uiteraard afhankelijk van de situatie.)
En daarnaast hoeft een beet niet zwaarder uit te pakken zoals je zelf zegt. Is maar net de pech die je hebt. En daarmee wil ik niet zeggen dat een chi dan maar gevaarlijker is zeker niet. Maar bijten is bijten.
Zoals jouw voorbeeld van de pyromaan. Of je nu een auto(of band) of een hele straat in de fik steekt, fout ben je en daar hoort een consequentie aanvast te zitten. Dat daar verschil in zit is prima. Maar beide horen een consequentie te krijgen.

Mondy schreef:
Tja en dan moet ik denken aan het verhaal van een bokker waarbij die hond ook al aanviel en je iedereen over je heen kreeg als er geopperd kreeg t dier in te laten slapen.
In dit geval ..als die hond gevonden wordt...afmaken die hap en de andere hond uit het gezin halen en overplaatsen.
Denk dat een gevalletje jeugdzorg ook wel op zn plek is hier .....
Zo'n agressief beest bij je kind laten lopen en daar zo op reageren... niet goed bij je hoofd ben je dan -:(-

En het eeuwige gedoe mbt de hondenrassen...
Uiteraard zijn er veel goede honden en vooral goede baasjes die wel rekening houden met het ras van de hond.
Echter is het ook vaak zo dat dit soort honden en bepaalde type herders naar mijn mening ook een p..verlenger zijn ;) ( laat ik het netjes houden :)) ) bij een bepaald type volk.
En een bepaald type volk bedoel ik mee : die het normaal en lachwekkend vinden dat hun die aanvalt, die vinden dat iedereen zich maar aan te passen heeft aan hun.

Volledig eens met je post!
Alleen dat volk waar jij het over hebt, zal ook vaak geen stamboomhond kopen. En dan is de kans op dit soort gedrag alleen maar groter. Omdat er nagenoeg niet geselecteerd word op gedrag.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:31

Ik wordt zo moe van deze discussie geen enkele hond hoort uit te vallen of aan te vallen van geen enkel ras of kruising.
En over het algemeen is het effect van een beet van bv een labrador minder ernstig dan van een hond met zeer sterke kaken.

Het wordt zeker niet uit het nieuws gehouden als een ander soortige hond in de aanval gaat op welke manier dan ook maar helaas zijn het wel vaak de bull- of pit-achtige, en of dit nou komt door de baas/opvoeding of het karakter van de hond, dat maakt in principe niet uit.
Wel vind ik dat veel baasjes van bull- pit-achtige zich over het algemeen veel sneller aangesproken voelen dan baasjes van andersoortige honden.
Vertrouw je je hond niet hup aan de riem, ongeacht ras/kruising of afkomst, en dat kan jij als baasje het beste inschatten.
Ik had een kruising Mechelaar met windhond, een zeer vriendelijke hond, maar merkte dat veel mensen het toch spannend vonden nou dan zorgde ik ervoor dat ze naast me bleef. Nu een Golden en je merkt dat mensen daar veel opener naar zijn maar ook die blijft bij me en mag niet op eigen initiatief naar andere mensen of dieren. En deze hond is op zijn 8e bij ons komen wonen en kende geen paarden en ook veel andere dingen niet maar dat is kwestie van opvoeden ook als ze al ouder zijn.

Ik vind het ook vervelend als ik ergens rij en er komt een hond op mijn paard afgerend al dan niet blaffend, dan vraag ik ook de baas de hond bij zich te houden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:35

Eoweyn_x schreef:

Ik vind dit een beetje een vreemde vergelijking eerlijk gezegd. Er is pas nog een herder achtige hond in het nieuws geweest omdat die voor het oog van een boswachter een hert aanviel dus het lijkt me ten eerste niet perse waar. Maar ten tweede is een hond die wild aanvalt lijkt me (jammer genoeg) gewoon iets wat vrij vaak voor komt en niet zo vaak het nieuws haalt. Dit lijkt me opzich al een verhaal apart omdat de ruiter en het paard niet alleen werden belaagd en achterna gezeten door de hond maar de dader er ook nog vandoor is gegaan en nu de ruiter heeft bedreigd? Lijkt me logisch dat zo'n nieuwsbericht ook al in het kader van de opsporing meer verspreid raakt?

@Eight: Aangezien de ruiter in het verhaal dierenarts is lijkt het me geheel niet onmogelijk dat die wel een beetje kon herkennen wat voor type hond het was? Het gewicht van de mevrouw zal wel een schatting zijn neem ik aan, erg dik in ieder geval dus :=

Schemerdier

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:43

Grappig hoe mijn blijkbaar hele bevolkingsgroepen over 1 kam mag scheren (mensen van buitenlandde afkomst, oostblokkers, moslims, mensen uit het midden oosten,...) maar o wee als iemand een paar rassen veralgemeend tot vechtershonden of staffordachtigen :') .

Mbt tot in het nieuws komen: vrouwen slaan meer, maar mannen slaan harder. (Vond ik zo'n treffende zin uit een cursus) kleine hondjes en andere soorten honden bijten ook, maar de verwondingen bij vechtershonden zijn doorgaans erger. Net zoals het verhaal spannender wordt: achtervolging, bijten in de hals, lachende eigenaars,.... terwijl als een keffer bijt, je die maar een harde trap moet geven en einde verhaal. Dat is niet interessant om te publiceren natuurlijk.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:47

Wat gebeurd er als je zo'n hond zijn strot afsnijd ? Op het moment dat tie zich vastbijt ?

Dat vraag ik me wel eens af, tot nu toe heeft mijn paard het altijd voor me kunnen oplossen, of de eigenaar kreeg door dat ik banger was dat zijn hond eraan zou gaan dan me zorgen maakte voor mijn paard dus die riep zijn hond terug.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:48

SaraViavia schreef:
En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.

Zelfs de boxer van mijn ouders was niet te vertrouwen met paarden, hij keek ze aan en zou frontaal aanvallen als hij los zou lopen, vergelijkbaar met pitbulls en staffies dus, wat ook klopt want de boxer is uit de Brabantse bullebijter gefokt en werd gebruikt om vee te hitsen en op beren en zwijnen te jagen. Het bijten van grote dieren ligt dus genetisch vast... net als bij de pitbull dus, minus de terrier-voorouders (en minus het misbruik voor hondengevechten) wat de boxer veiliger in de omgang maakt met eigen mensen en kinderen. (En minder populair bij idioten die van bijtgrage krengen houden en honden die zoveel moglijk lijken op die bijtgrage krengen.)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:51

Rossfechten schreef:
Wat gebeurd er als je zo'n hond zijn strot afsnijd ? Op het moment dat tie zich vastbijt ?

Dat vraag ik me wel eens af, tot nu toe heeft mijn paard het altijd voor me kunnen oplossen, of de eigenaar kreeg door dat ik banger was dat zijn hond eraan zou gaan dan me zorgen maakte voor mijn paard dus die riep zijn hond terug.

Wat gebeurt er als je met een mesje of een scherpe sleutel een gaatje in het borstvlies prikt (tussen de ribben prikken)... (Dan klapt er een long en krijgt het dier ademnood..) Is volgens mij veiliger uit te voeren dan "strot afsnijden".

Wat strot afsnijden betreft: lijkt me zo simpel nog niet gezien de knoertharde spieren en de dikke strot van zulke honden... en je zit akelig dicht bij de bek...

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:51

Het is erg triest dat zoiets gebeurt en helaas worden dan alle pitbull /stafford-achtigen over één kam geschoren. Ik denk dat een deel van het probleem is, dat 'bepaald volk' vrij makkelijk aan zo'n stoer ogende hond kan komen en voor vrij weinig geld. Sterker nog, het lijkt wel of er momenteel een overschot is in de asiels en ook op Marktplaats kun je ze soms gewoon gratis ophalen! Zo komen ze dus ook sneller in onbekwame handen met alle gevolgen van dien... Hier zijn eigenlijk alleen maar slachtoffers, de honden zelf en de mensen die zulke nare aanvaringen hebben meegemaakt. En eerlijk... zelf loop ik ook een blokje om als ik met mijn aangelijnde Dwergschnauzer een voor mij onbekende stafford om ons af zie komen, zoals gistermiddag. Want het is heel simpel, als de chihua hua van de buurvrouw 'm bijt doet het pijn, maar als het een stafford is heb ik een vloerkleedje ; ). Zolang baasjes hun verantwoorlijkheid niet nemen - ongeacht ras of formaat hond - zal er niet snel verbetering komen vrees ik.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:54

En daarom altijd een zweep mee op buitenrit. Ik zou die hand serieus klappen gegeven hebben zodat hij uit zijn 'focus' raakt of tenminste even los laat. En dan staat hij maar vol striemen, voed je dieren op of blijf thuis.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:56

Kimmie1974 schreef:
Het is erg triest dat zoiets gebeurt en helaas worden dan alle pitbull /stafford-achtigen over één kam geschoren. Ik denk dat een deel van het probleem is, dat 'bepaald volk' vrij makkelijk aan zo'n stoer ogende hond kan komen en voor vrij weinig geld. Sterker nog, het lijkt wel of er momenteel een overschot is in de asiels en ook op Marktplaats kun je ze soms gewoon gratis ophalen! Zo komen ze dus ook sneller in onbekwame handen met alle gevolgen van dien... Hier zijn eigenlijk alleen maar slachtoffers, de honden zelf en de mensen die zulke nare aanvaringen hebben meegemaakt. En eerlijk... zelf loop ik ook een blokje om als ik met mijn aangelijnde Dwergschnauzer een voor mij onbekende stafford om ons af zie komen, zoals gistermiddag. Want het is heel simpel, als de chihua hua van de buurvrouw 'm bijt doet het pijn, maar als het een stafford is heb ik een vloerkleedje ; ). Zolang baasjes hun verantwoorlijkheid niet nemen - ongeacht ras of formaat hond - zal er niet snel verbetering komen vrees ik.

Precies, het verantwoordelijkheid nemen is wat er nodig is.

Als mijn ouders hun boxer niet veilig hadden kunnen houden, hadden zij hun verantwoordelijkheid niet genomen. Dat deden zij wel en ze zorgden er dan ook voor dat er geen incidenten met paarden gebeurden. Dus kwam de boxer nooit in het nieuws als paardenbijter en als alle eigenaren van welke hond dan ook dat ook doen, hun verantwoordelijkheid nemen, komt hun hond ook niet in het nieuws.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:00

zanakuzies schreef:
Had toch van me paard gesprongen en die hond een doodstrap gegeven jeetje.

Kan je doen maar dan wordt het erger.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:02

GabberGill schreef:
zanakuzies schreef:
Had toch van me paard gesprongen en die hond een doodstrap gegeven jeetje.

Kan je doen maar dan wordt het erger.

Niet als je hard genoeg trapt. Een hond is niet overslaanbaar hoor. Ook die kan je gewoon overtreffen als je flink doorzet, met alle adrenaline van zo'n aanval gaat dat makkelijker dan je denkt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:06

Eerlijk...ik denk dat je a op dat moment niet zo'n grote mond meer hebt als het gebeurd aangezien de kans groot is dat jij daarna de pineut bent.
b je je aardig vergist mbt denken dat je die hond eruit gaat trappen ...
Als je eens kijkt naar aanvallen waarbij bijv politie met wapenstokken probeert die honden ergens vanaf te krijgen en dat dat niet eens lukt ( met als gevolg een kogel) dan kan je nog zo hard beweren te trappen...gaat je niet lukken ;)

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:11

Wat werkt, is de hond zich vast laten bijten in je arm, dan vast pakken, op de grond werken, .... en dan met je knie op zijn borst kas MET JE VOLLE GEWICHT door zijn ribbenkast breken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:12

Ik vind het gedrag van de eigenaren schokkender dan dat van de hond.

Dat zoiets gebeurd is één. Als je als eigenaar van zo'n hond direct je hond terugtrekt, helpt met die paarden, je gegevens achterlaat, de kosten op je neemt en na twee weken nog eens vraagt hoe het gaat, is het, imo, al een heel ander verhaal.
Dan is het namelijk een ongeluk wat vervolgens met goed fatsoen is opgelost.

Maar op een afstandje stom staan lachen is andere koek.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:13

kiwiwitje schreef:
SaraViavia schreef:
En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.

:')
En jij neemt jezelf echt serieus?
Dit 'soort'' honden bijt niet vaker dan andere. Dit ''soort'' honden krijgt meer media aandacht. Want over Jack russels hoor je ook niets in de media. Over herders ook niet. Maar het punt met de media is, dat het nagenoeg altijd geschreven word uit geruchten. Het zijn altijd pitbulls (die in Nederland niet eens erkend zijn, dus als het al een Pitbull is heeft ie een stamboom en is daadwerkelijk anders gefokt.) Of ''staffords''. En dat is de grote fout van de media.
Het zijn vaker ''look a likes'' of kruisingen dan stamboomhonden. Stamboomhonden betaal je je scheel aan in aankoop ten opzichte van de stamboomloze die (overigens van meerdere rassen) voor zo'n 200/300 euro te koop zijn.
Zoals in het artikel gemeld; ''Een hond, vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër,'' betreft het hoogst waarschijnlijk een kruising. Wat gaat er vaak mis bij kruisingen, dat het nestje voor de leuk is. En dus bij mafkezen zoals deze baas terecht komen, die het allemaal wel grappig vinden.

En wie worden er weer de dupe, juist, niet de look a likes en de kruisingen, want ja die worden nagenoeg nooit genoemd, maar wel de Rashonden die onterecht benoemd zijn.

En nee ik keur absoluut NIET goed wat er gebeurd is. Verre van. Maar jouw bericht schiet bij mij echt volledig verkeerd.

Los daarvan, aan het eind van het artikel staat dat het paard helemaal hersteld! Heel fijn voor het paard en de eigenaar.

En jij bent wel echt serieus te nemen? Heel fijn dat het paard helemaal hersteld maar dat maakt het zoveelste incident met dit type hond nog wel afschuwelijk.