Krack C vanochtend overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:46

_Reneee schreef:
Denk ook niet dat ze zo'n dure hengst tussen de merries zetten. Ik zou het risico in ieder geval niet willen nemen. Dus ik neem aan dat hij gewoon uitzicht had.

Jammer, maar wat een mooie dood! Ik zou ervoor tekenen. Of mijn pony dan. Als hij kon tekenen.

Zo duur was ie niet meer op die leeftijd. Salinero staat ook lekker met soortgenoten :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:46

Gelukkig op fijne manier tussen de merries . Inderdaad weer een grootheid heengegaan Y;( ik zelf heb ook een Krack nakomeling .

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:50

denbine schreef:
Ketaki schreef:
wat ik me afvraag, waarom is krack c nooit preferent geworden, want hij had een heel grote naam in zowel de sport als fokkerij idd

Dat zal nu wel gebeuren denk ik .......en terecht!

Fijne hengst was het met een top karakter

ik had allang verwacht dat krack c keur / elite en preferent was. maar kennelijk nog niet

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:51

Kabayo schreef:
_Reneee schreef:
Denk ook niet dat ze zo'n dure hengst tussen de merries zetten. Ik zou het risico in ieder geval niet willen nemen. Dus ik neem aan dat hij gewoon uitzicht had.

Jammer, maar wat een mooie dood! Ik zou ervoor tekenen. Of mijn pony dan. Als hij kon tekenen.

Zo duur was ie niet meer op die leeftijd. Salinero staat ook lekker met soortgenoten :)

Ja, maar Salinero is een ruin.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:17

Jammer maar hij heeft een hele mooie leeftijd gehaald vind ik. Daarnaast heeft hij heerlijk kunnen genieten van zijn pensioentje.

Pracht van een dier!

Kabayo

Re: Krack C vanochtend overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:21

Renee dus een ruin mag wel met soortgenoten staan maar een hengst niet. Beetje raar :o maar ja, wie ben ik

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:23

Kabayo lijkt me zeer offtopic, daarbij hoeft niemand je hopelijk uit te leggen dat veulentjes niet gebracht worden door de ooievaar?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:24

NinaCharlie schreef:
Kabayo lijkt me zeer offtopic, daarbij hoeft niemand je hopelijk uit te leggen dat veulentjes niet gebracht worden door de ooievaar?

Zo onnozel ben ik niet. En er staat in de openingspost toch dat hij niet meer dekte? Dus dan zouden de merries al drachtig moeten zijn of onvruchtbaar

Raar dat jullie het normaal vinden dat alles en iedereen 24-7 samen buiten moeten staan en hengsten niet :o

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:35

Jeetje, dat is een flink verlies. Gelukkig heeft hij wel veel nakomelingen rond lopen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:44

Kabayo schreef:
NinaCharlie schreef:

Zo onnozel ben ik niet. En er staat in de openingspost toch dat hij niet meer dekte? Dus dan zouden de merries al drachtig moeten zijn of onvruchtbaar

Raar dat jullie het normaal vinden dat alles en iedereen 24-7 samen buiten moeten staan en hengsten niet :o

Ho ik zeg niet dat het niet mooi zou zijn, maar de praktijk leert dat het niet kan. In mijn omgeving staat de dekhengst tussen de merries en die krijgt al regelmatig klappen. Van de merries ja. Snap dat je daar als fokker niet blij mee bent. En dan heb je ook nog hengsten die gewoon terugslaan.

Maar goed dat is allemaal off-topic :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:50

Hoe letterlijk moet je tussen de merries oppakken?
Dat kan ook zijn hij in een wei en links van hem in een andere wei een kudde dragende merries en rechts een kudde jaarling hengsten en hij alleen. Toch staat hij er dan tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:53

Ik ken een hengst die je rustig tussen de merries kon zetten en er niet aankwam. :) Het kan dus wel...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:53

Resistance schreef:
Ik ken een hengst die je rustig tussen de merries kon zetten en er niet aankwam. :) Het kan dus wel...

Dan krijg je op den duur natuurlijk wel het gebruikelijke 'dat doettie anders noooooooit'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:55

Janine1990 schreef:
Resistance schreef:

Dan krijg je op den duur natuurlijk wel het gebruikelijke 'dat doettie anders noooooooit'

Tja, hij staat er al 8 jaar tussen. Misschien is hij gewoon a-sexueel. :+ of heel lui natuurlijk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:57

Kabayo schreef:
_Reneee schreef:

wat gaat ons het aan. hoe duur Krack c nog waard zou zijn.

emotioneel gezien is het een behoorlijke klap voor Joop van uytert en Renate van vliet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:59

Ketaki volgens mij vraag ik nergens hoe duur die is ;)

Heel sneu voor de eigenaren.. En anky die hem gereden heeft (toch?)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:04

Resistance schreef:
Janine1990 schreef:

Tja, hij staat er al 8 jaar tussen. Misschien is hij gewoon a-sexueel. :+ of heel lui natuurlijk.

Hij staat er vast nog wel een poosje ;)
Ik zou het als ik geen veulentjes wilde, in ieder geval niet doen :')

Hoe dan ook, de discussie was natuurlijk wel te verwachten :roll:
Waarbij een aantal mensen toch wel enigszins onhandig tegen de situatie aan kijken... Het paard in het voorbeeld van Resistance heeft waarschijnlijk nog nooit gedekt (ik neem aan de reden om het voorbeeld aan te halen), terwijl Krack C in zijn hoogtijdagen zéker elke dag sprong. Zo'n paard zet je simpelweg NIET tussen de merrie's. Tenzij je een zeer onverantwoordelijke eigenaar bent en het weinig kan schelen als je hengst kapot wordt gemept. :+ Want een hengst met dergelijke dekgeschiedenis, springt er ook wel op als de merrie het nog niet helemaal toelaat.

Vraag me af of jullie wel eens een natuurlijke dekking hebben gezien... Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:07

Krack was geweldig! Weet nog goed hoe ik als snotneus stage kwam lopen bij v. Uytert en de eerste keer de "grote" (want zo groot wastie niet :')) Krack C uit zijn stal mocht halen... Wat voelde ik me toen stiekum toch een beetje penny :+ Prachtdier met een prachtkarakter.

Veel sterkte voor iedereen die hem moet missen!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:11

NatasjavE schreef:
Ketaki schreef:
wat ik me afvraag, waarom is krack c nooit preferent geworden, want hij had een heel grote naam in zowel de sport als fokkerij idd

Dat heeft met zijn dressuurindex te maken. Die moet boven een bepaald aantal punten zitten.
Ik weet niet hoe hoog hij dit jaar staat. Maar dan zou hij eerst denk ik postuum Keur verklaard worden.

ooh, maar hoe kan het dan, dat zijn zoon Vivaldi wel al keur is en hij nog geen elite / keur is. terwijl hij ook veel dressuurpaarden en ggk zonen / kleinzonen heeft

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:13

Kabayo schreef:

er stond, zoveel is hij niet meer waard, waarop ik doelde, kwa geld zou het niets uitmaken, maar de emotionele waarde is veel meer waard.

:j :j :j :o :o :o

en idd anky heeft hem gereden.

daarvoor Nick wigmans, geloof ik, in de pavo cup :) :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:18

Ketaki schreef:
Kabayo schreef:

er stond, zoveel is hij niet meer waard, waarop ik doelde, kwa geld zou het niets uitmaken, maar de emotionele waarde is veel meer waard.

:j :j :j :o :o :o

en idd anky heeft hem gereden.

daarvoor Nick wigmans, geloof ik, in de pavo cup :) :)

Nick Wagman ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:25

Tsja jongens, wie hem gereden hebben staat gewoon in de openingspost.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:27

Ken een aantal prachtige paarden van Krack met allen een goed karakter.

Schijnbaar op een mooie manier gegaan....(?)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:30

Inderdaad Janine, dat gaat er nogal eens lomp aan toe. En dat moet je niet willen met zo'n hengst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:54

Ketaki schreef:
NatasjavE schreef:

Dat heeft met zijn dressuurindex te maken. Die moet boven een bepaald aantal punten zitten.
Ik weet niet hoe hoog hij dit jaar staat. Maar dan zou hij eerst denk ik postuum Keur verklaard worden.

ooh, maar hoe kan het dan, dat zijn zoon Vivaldi wel al keur is en hij nog geen elite / keur is. terwijl hij ook veel dressuurpaarden en ggk zonen / kleinzonen heeft

Zijn sportindex moet 140 zijn bij een betrouwbaarheid van tenminste 85% (naast nog wat eisen)

Krack heeft een sportindex 136 bij een betrouwbaarheid van 90% hij zit er dus wel dichtbij.

Vivaldi zit hoger. Sportindex 159