[VIDEO]Stokpaardrijden razend populair in Finland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [VIDEO]Stokpaardrijden razend populair in Finland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:03

Ik deed dit vroeger ook hoor. :')
Weliswaar in de achtertuin. Over een hindernis gemaakt van een bezem en een hark op plastic stoeltjes. Zonder stokpaardje. En dressuurproefjes oefenen kon ook prima door een "bak" aan te leggen op het grasveld met post-its met de letters erop.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:03

Als ze dit nou even eerder hadden bedacht, en in NL! :P Als klein meisje vroeger knutselde ik zelf stokpaarden in elkaar en sprong ik ook vol plezier over allemaal hindernisjes ermee. :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:04

Dit deden we vroeger ook op de manege waar ik reed... Maar dan met een bezem. Met een bezem tussen je benen een parcourtje springen. SLECHT IDEE! :') Ik voel de pijn nog van de keer dat ik over een hindernis sprong en met het einde van de bezem op de hindernis terecht kwam -O- En de ouders maar lachen....

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:07

ik vind het er bij dat laatste meisje nog niet eens zo verkeerd uit zien, haha.
1.37 springen, ik kan met moeite 40 cm :+
ohja, trouwens, ik deed het ook, met mijn stokpaard door de kamer lopen en dan de piaff doen enzo :D :o

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:09

Momenteel ben ik in Finland op Erasmus en het is inderdaad waar. Heb ze al eens langs zien komen :') Het is ook erg populair om te vloggen/video's te maken en deze te delen op youtube. Als je zoekt op 'hobby horse' dan kan je al wat vinden ;)

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:36

Zo krijg je in ieder geval geen discussie of het wel diervriendelijk is! :D :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:40

Ik kreeg bij gym altijd te horen dat ik als een paard loop, blijkt uiteindelijk dat ik geboren olympisch stokpaardrijkunstbeoefener ben! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:46

Ik voel een bokt meeting, oftewel stokpaard concours aankomen! Haha

Och deed dit vroeger ook. Maar dan deed ik alsof ik het paard was en sprong over zelfgemaakte hindernissen heen. Vind het eigenlijk wel grappig dat er nu echt een sport van gemaakt wordt.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:26

Haha het ziet er echt niet uit, maar ja, ik reed vroeger paard op de kliko, met zelfgemaakte beugels en teugels, proefjes, parcoursen, buitenritten, je staat er verbaasd van wat zo'n kliko opeens allemaal blijkt te kunnen :+ 8)7

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:50

Ohh dit had wat voor mij geweest vroeger. Mijn fiets was mijn "paard" waarmee ik in draf en rengalop over de fietspaden mee ging. Ik weet het nog goed, hij heette Sandokan :Y) :') ik gaf hem ook klopjes op de hals. En de verkeersdrempels? Dat waren hindernissen, dan ging ik in verlichte zit overheen. Met gym ging ik als een dravend paard de gymzaal door, in de aanleuning :')

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:54

Ohja, niet te vergeten. Op de lagere school hadden ze tussen de skelters en steppen ook ern soort van tuigjes met teugels eraan. De ene moest dan in het tuigje waar teugels aan zaten, en de ander liep er dan achter met de teugels in hand. En zo gingen menig meisjespaar ( including me) in galop over het speelplein

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:58

estherpitout schreef:
Ohja, niet te vergeten. Op de lagere school hadden ze tussen de skelters en steppen ook ern soort van tuigjes met teugels eraan. De ene moest dan in het tuigje waar teugels aan zaten, en de ander liep er dan achter met de teugels in hand. En zo gingen menig meisjespaar ( including me) in galop over het speelplein

En dan net zo lang briesen dat de klodders spuug in de rondte vlogen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 00:01

Ballard_L schreef:
rien10 schreef:
Ik longeerde vroeger m'n zus (inclusief zweep). :D Telt dat ook?

Hahaha dat deed ik ook :+

Ik heb haar eens een striem over haar gezicht geslagen. Stomme merrie; moet ze maar doorlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 01:50

estherpitout schreef:
Ohh dit had wat voor mij geweest vroeger. Mijn fiets was mijn "paard" waarmee ik in draf en rengalop over de fietspaden mee ging. Ik weet het nog goed, hij heette Sandokan :Y) :') ik gaf hem ook klopjes op de hals. En de verkeersdrempels? Dat waren hindernissen, dan ging ik in verlichte zit overheen. Met gym ging ik als een dravend paard de gymzaal door, in de aanleuning :')

Ik ga nog steeds in verlichte zit over verkeersdrempels heen! :))

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 02:40

Hahahaha naja zo geen last meer van paardenleed in de topsport, zoals te strakke neusriemen,slecht passende zadels en ongemanierd spoorgebruik :+

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 05:00

Afgezien van het feit dat het lack wekkend is. Vind ik wel dat dit absoluut beter is als gamen/tv kijken etc. Het is een behoorlijke work out. Dus als mijn dochter dot zou willen doen zeg ik geen nee.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:31

Ragdollcat schreef:
Gestoord dit!

Je hebt een vreemd beeld van wat gestoord is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:51

estherpitout schreef:

Deze zijn er nog steeds. :j We hebben ze laatst bij ons op school nieuw aangeschat, was een groot succes!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:22

Geen dierenleed? Zien jullie niet hoe mager alle stokpaardje zijn? Ze krijgen vast nooit te eten.. -O- :')

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:30

Ik krijg hetzelfde gevoel als dat ik een keer stond te kijken bij een quidditch/zwerkbal wedstrijd op de Elf Fantasy Fair, daar renden ze met een bezem tussen de benen in het rond. Sorry, maar ik kwam haast niet meer bij.

Maar daarnaast alle respect hoor, je moet een flinke conditie hebben en/of opbouwen denk ik. En daarbij, je moet hoe dan ook gewoon doen wat je leuk vind. Idd beter dan de hele dag gamen enz

https://www.youtube.com/watch?v=qcB3aplFx6k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:12

Ragdollcat schreef:
Gestoord dit!

Jammer dat wanneer mensen iets anders doen dan wst jij gewend bent en daar plezier in hebben, het gelijk weer afgeschoven wordt op gestoord, alleen maar omdat we het hier niet ook doen. :n iets over meelopen met de massa en vooral alles wat niet iedereen doet raar vinden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:32

Haha hier een volledige dressuurproef. Galopwissels, appuyeren, pirouettes, piaffe :')
https://www.youtube.com/watch?v=-aY-sdNmGvw

Ik vind het wel geniaal. :+ Maar wel als alleen kinderen het doen, volwassenen vind ik een beetje weird :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:36

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:36

saskiakefie schreef:
Haha hier een volledige dressuurproef. Galopwissels, appuyeren, pirouettes, piaffe :')
https://www.youtube.com/watch?v=-aY-sdNmGvw

Ik vind het wel geniaal. :+ Maar wel als alleen kinderen het doen, volwassenen vind ik een beetje weird :')

Dan vind ik het al snel fetish achtig worden. :=
Maar zonder gekkigheid: dit is volgens mij nog goed voor je conditie ook!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:50

Haha funny!