MIIIIIIEEEEEEHHHHHHHH ofzoiets
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MIIIIIIEEEEEEHHHHHHHH ofzoiets
Kuggur schreef:Je kunt je óók gaan afvragen of een archaisch, langzaam en inherent gevaarlijk (de standaard bokt uitlating in dit verband "het blijft een vluchtdier") vervoermiddel als een paard nog thuis hoort in het moderne verkeer. Zeker omdat het gebruiksdoel in dat verkeer alleen recreatie is; niet echt een hoge prioriteit.
Monique1963 schreef:Goed om te lezen dat je met een paard aan de hand ook een bestuurder bent, dat wist ik niet. En wat een bevestigende enquette! [/b]
Sclimpre schreef:Kuggur schreef:Je kunt je óók gaan afvragen of een archaisch, langzaam en inherent gevaarlijk (de standaard bokt uitlating in dit verband "het blijft een vluchtdier") vervoermiddel als een paard nog thuis hoort in het moderne verkeer. Zeker omdat het gebruiksdoel in dat verkeer alleen recreatie is; niet echt een hoge prioriteit.
Dat zou je dan ook van fietsers kunnen zeggen. Of van voetgangers.
Er zijn al plaatsen waar dat zo is : op de autosnelweg.
Chasey schreef:.
Kijk dan, hier ga je toch niet tussen rijden met je paarD? En ik moet hier wel langs, want anders kom ik niet in het bos.![]()
[ Video ]
..
) en jij zelf bent ook heel relaxed.

Ik heb Nick nog geen jaar. Maar hij is echt enorm gegroeid al in zelfvertrouwen, omdat ik hem duidelijkheid geef. En omdat ik zelf verkeer negeer. Natuurlijk niet echt, maar ik bedoel dat ik er geen aandacht aan schenk.
Kuggur schreef:Sclimpre schreef:
Dat zou je dan ook van fietsers kunnen zeggen. Of van voetgangers.
Er zijn al plaatsen waar dat zo is : op de autosnelweg.
Nee, dat kun je niet. Zowel fietsers als voetgangers slaan niet op hol als een overdruk ventiel van een vrachtwagen naast ze in werking treedt.
Ook zijn deze weggebruikers niet uitsluitend recreatief onderweg.
En ze jammeren niet dat de hele wereld zich aan ze moet aanpassen.
En dat zijn maar een paar van vele redenen waarom die vergelijking mank gaat.

Chasey schreef:Oh en schrikken doen we allemaal wel eens, dus nooit schrikken kan je ook niet van je paard verwachten.
. Helaas woonde er daar 1 persoon in de buurt die het altijd nodig vond om sneller dan met de maximale 30 km/uur in te halen en dan ook nog eens niet uit te wijken. Die vent word dus door iedereen die daar zijn honden uitlaat uitgekotst. Daar zitten, net als ik, een aantal paardeneigenaren tussen en gezien zijn beroep is dat geen reclame
. Ik ben aan het wandelen met een flinke wind tegen en hoor dus niks van achteren aankomen. Die vent passeert mij en mijn hondjes ineens op nog geen 30 cm afstand op hoge snelheid en ik schrok me echt rot. Mijn hondje Daisy sprong dus wel de sloot in. Met die man valt ook gewoon niet te praten, krijg je alleen ruzie van. Al was hij de laatste smid op deze aardkloot, mooi dat hij nooit aan mijn paard komt in elk geval. 
Kuggur schreef:Je kunt je óók gaan afvragen of een archaisch, langzaam en inherent gevaarlijk (de standaard bokt uitlating in dit verband "het blijft een vluchtdier") vervoermiddel als een paard nog thuis hoort in het moderne verkeer. Zeker omdat het gebruiksdoel in dat verkeer alleen recreatie is; niet echt een hoge prioriteit.
Chasey schreef:Sjolvir, dat filmpje had ik in je topic een keer gezien.
Het is alleen maar goed dat je langs dat soort dingen gaat. Daar leert je paard alleen maar van. Het is dan inderdaad wel belangrijk dat je zelf doet alsof er niets is.
Jij woont ook bij het industrie, toch?
Oh en schrikken doen we allemaal wel eens, dus nooit schrikken kan je ook niet van je paard verwachten.

TurdusMerula schreef:Ik heb de enquete destijds ook ingevuld, maar vind er wel erg duidelijk twee kanten aan dit verhaal zitten.
Sommige verkeersdeelnemers reageren gewoon niet ok op paarden, houden weinig rekening.
Sommige ruiters eisen ruimte op die helemaal niet voor hen is (letterlijk, rijden ergens waar dat niet mag), of verwachten dat iedereen rekening moet houden.
Denk dat ruiters zelf ook verantwoordelijkheid moeten nemen, regels kennen en goed hun best moeten doen met trainen.![]()
Ik heb nog een filmpje waar ik door dit topic aan moest denken
https://www.facebook.com/MerelStoffers/ ... =3&theater

Chasey schreef:Braaf paardje Quinta en jojo.
Heb ook nog een voorbeeld van hoe mensen voorbij scheuren met klapperende aanhangers (bij 2:00), terwijl dat je er met 2 kindjes en een shet loopt... Al liep ik er zonder paard. DAn nog vind ik het asociaal om zo hard in te halen waar voetgangers en kinderen lopen. Maargoed... die mensen blijven je toch houden. Ikzelf pas altijd mijn snelheid aan, voetgangers, fietsers, paarden, wat er ook loopt.
Op bepaalde stukken liet ik de kinderen ook maar lopen en liep in het bliksem. Is soms echt gekken werk. En dan kan je denken 'waarom loop je daar dan?' Ja... voordat ik op school ben moet ik door die drukte, helaas. Want loop daar echt niet op mijn gemakje. En fietsen doe ik daar ook niet op mijn gemak. Zeker in de spits niet, maar dan kom ik daar ook niet met een paard. Want dat is vragen om problemen.
Aanhangers (vooral de lege) zijn al een aanslag op de paardenrust en zeker in dat tempo! Dat soort bestuurders zal je helaas altijd houden, daarom is het zo belangrijk dat wij zorgen dat ons paard veel hebben kan! Wat ik ook mooi vind van je film, is hoe je je zoon mee geeft op te letten wat er aan komt, top!