Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:08

Tazzey schreef:
_Rataplan schreef:
Wat een geweldig paard heeft Edward alweer.
Maar wel erg overgewaardeerd vind ik.
Zowat alle overgangen zijn onvoldoende, heel erg onregelmatig en vol spanning.
Ik mis hier een happy paard. Zonik is heel erg bang om op zijn donder te krijgen.
Je ziet dat wanneer Edward iets met zijn been inkomt het beest panisch reageert.
Maar ik zie hier wel volop potentie en als deze combinatie meer harmonie gaat tonen zullen we veel van hen gaan horen.

Jij kent het paard neem ik aan? Want als dat niet het geval is zou dit natuurlijk een ontzettend nare en tragische opmerking zijn.

Dat zie je aan de manier hoe het paard reageert. Een beetje spastisch wanneer Edward met zijn been inkomt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:10

_Rataplan schreef:
Tazzey schreef:

Jij kent het paard neem ik aan? Want als dat niet het geval is zou dit natuurlijk een ontzettend nare en tragische opmerking zijn.

Dat zie je aan de manier hoe het paard reageert. Een beetje spastisch wanneer Edward met zijn been inkomt.

Ach natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:11

_Rataplan schreef:

Hij reageerde te laat... Op dit niveau moet je een paard gewoon heel scherp hebben staan.

Wat ik eerder al zei, is het misschien een moetje geworden om op dit niveau te debuteren? Bij meer bevestiging kan hij waarschijnlijk beter de spanning laten afvloeien.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:12

Zoiets heet spanning, Rataplan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:13

Scherp aan het been hebben is oké maar de manier waarop Zonik reageert is met angst. Gek dat ik dat wel zie en jullie niet. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:13

Janine1990 schreef:
Resistance schreef:
Hij vertelde in een interview over Totilas ooit dat ze hem thuis nooit zo "groot" rijden. Dat was echt iets voor op de wedstrijden. En tja, als die tien minuten"benenzwaaien" in hogere punten resulteert, wie zou dat dan niet doen?

Heerlijk, hoe men op Bokt graag leest wat er niet staat. :+

Hier schrijf je namelijk precies wat mijn reactie onderschrijft... :+ Het gevraagde wordt getoond...

Weleens van aanvullende informatie gehoord? Bij deze. Heerlijk, bokkers die gelijk beweren dat je hun berichten niet leest. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-04-17 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:14

Heb ik naar een ander filmpje gekeken dan de meeste hier?
Ik zie een paard dat ondanks het feit dat hij weinig wedstrijdervaring heeft en het de eerste buitenwedstrijd van het seizoen is gewoon vol vertrouwen de ring door gaat. Hij is aangespannen maar niet angstig. Loopt met een fantastisch mooie aanleuning en de oortjes naar voren door de baan heen. En er gaan veel dingen nog fout en rommelig maar er gaan ook heel veel dingen goed en zelfs heel goed.
Gevoelsmatig is de score wat aan de hoge kant maar ik ben geen GP jury en heb niet meegepunt dus kan er niet zoveel over zeggen.

Scherp in de reflexen is niet hetzelfde als angst Rataplan en als heel veel mensen iets anders zien is het soms gewoon een optie dat je het zelf niet goed ziet ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:17

Katja schreef:
Scherp in de reflexen is niet hetzelfde als angst Rataplan en als heel veel mensen iets anders zien is het soms gewoon een optie dat je het zelf niet goed ziet ;)

Dat zal het zijn. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:17

Resistance schreef:
Weleens van aanvullende informatie gehoord? Bij deze. Heerlijk, bokkers die gelijk beweren dat je hun berichten niet leest. :+

Je reageerde ook niet op het bericht van Change die mijn bericht verkeerd interpreteerde ofzo... :+
Je bericht was zo onvolledig dat ik er niet uit kon halen dat je het bericht van Change weerlegde....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:18

Janine1990 schreef:
Resistance schreef:

Je reageerde ook niet op het bericht van Change die mijn bericht verkeerd interpreteerde ofzo... :+
Je bericht was zo onvolledig dat ik er niet uit kon halen dat je het bericht van Change weerlegde....

Ah, dan gewoon een miscommunicatie. Kan gebeuren. :j Ben het overigens helemaal met je eens, haha.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:20

Dat filmpje staat al in de links van de OP.
Angst zie ik ook niet.
Maar teveel gezwaai en daardoor rommelig. Wel een keer voor de LL, dat is al heel wat :)
Maar ik had gehoopt na de overwinning op de OS van Charlotte Dujardin we weer naar normaal jureren zouden gaan.

No_No

Re: Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:45

Sorry, ik vond er niks aan.
Ik stoorde mij vooral aan het enorme tempo, die enorme beweging en de overgangen. Of is dat wat moet in deze proef? Ik vond het erg gehaast ogen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:13

Ik zie geen angst. Wel een paard wat wat spanning heeft en wat overreageert.
Vind het een heel goed paard,maar krijg hier geen groot wow gevoel van. Kan er niets aan doen.

Ik kom qua rijden niet eens in de buurt van GP niveau,maar deze score lijkt mij aan de hoge kant. Vind het wel interessant om m te volgen, en hoop, dat hij lang heel mag blijven en mooie scores kan gaan lopen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:34

Wat een geweldig paard.
Een paard met enorm veel potentie.
Beweegt met ruime ronde en soepele bewegingen.
Lijkt me een heel fijn meewerkend karakter te hebben
Vergeet even niet dat het beestje pas 9 jaar is, lees ik net.
Dat kleine, fijne, scherp aan de hulpen zijn, komt echt wel. Edward kan elk paard op een dun lijntje laten lopen en op een dubbeltje een pirouette laten draaien. Liever nu teveel voorwaarts dan het tegenovergestelde. Wordt gewoon weer genieten als ze straks het internationale circuit in gaan.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:50

De reacties die ik hier lees komen overeen met wat ik op Facebook las. Maar dan zijn ze hier beter onderbouwd zonder dat mensen elkaar in de haren vliegen :=

Ik zie een tweede Voice in dit paard. Het ziet er (nog) niet harmonieus uit met name in de draf. Ik mis toch echt de ontspanning en en de gedragenheid. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit een mooie combinatie gaat worden! :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:01

Ik vind het nog steeds een geweldig paard al van af de eerste keer dat ik hem zag (op youtube).
Overgejureerd word er overal ...dus dat zal ik al nooit begrijpen.

Voorbeen gezwaai zou wel iets minder kunnen maar ben bang dat het straks nog wat meer word.
En ik vind 9 jaar wel heel erg jong.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:07

Katja schreef:
Ik zie een paard dat ondanks het feit dat hij weinig wedstrijdervaring heeft en het de eerste buitenwedstrijd van het seizoen is gewoon vol vertrouwen de ring door gaat. Hij is aangespannen maar niet angstig. Loopt met een fantastisch mooie aanleuning en de oortjes naar voren door de baan heen. En er gaan veel dingen nog fout en rommelig maar er gaan ook heel veel dingen goed en zelfs heel goed.
Gevoelsmatig is de score wat aan de hoge kant maar ik ben geen GP jury en heb niet meegepunt dus kan er niet zoveel over zeggen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:30

Een gezonde dosis spanning is juist nodig, en flegmatiek paard is veel lastiger fijne hulpen te geven dan een paard dat een wat ijverige spanning heeft.

Wat ik wel zorgelijk vindt is dat er bekend is dat dit niet voor ieder paard goed uitpakt. Kijk naar undercover... Totillas kon er wel goed mee omgaan.
Ik hoop gewoon niet dat zonik de kant van undercover op gaat.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:42

Malibu schreef:
Een gezonde dosis spanning is juist nodig, en flegmatiek paard is veel lastiger fijne hulpen te geven dan een paard dat een wat ijverige spanning heeft.

Wat ik wel zorgelijk vindt is dat er bekend is dat dit niet voor ieder paard goed uitpakt. Kijk naar undercover... Totillas kon er wel goed mee omgaan.
Ik hoop gewoon niet dat zonik de kant van undercover op gaat.

Ja daar heb je gelijk in. En dan nog daar gelaten dat Edward Gal met Under Cover weer een debut wil maken. Ik hou mijn hart vast..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:45

Ailill schreef:
Katja schreef:

Ik begrijp hier even niet wat je wilt zeggen Ailill :o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:31

_Rataplan schreef:
Ailill schreef:

Ik begrijp hier even niet wat je wilt zeggen Ailill :o
Was een quote/reactie op het bericht van Katja, waarin zij aangeeft dat indien een hoop mensen een andere mening over iets hebben dan jij, dat het dan wellicht aan jou ligt.

Bij mij werkt het precies andersom, tot grote ergernis van mijn omgeving. Hoe meer en harder mensen A roepen, hoe meer ik B ga roepen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:34

haha, ik spring ook niet in de sloot als anderen dat wel doen. Ik ben dus ook niet zo'n meeloper. :P

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:55

Ik vond het ook niet mooi om naar te kijken. Paard loopt totaal uit balans, waardoor veel taktfouten, gebroken diagonalen (achterbenen trager dan de voorbenen), veel voorbeen gezwaai doordat het paard met een holle rug loopt (deuk achter het zadel). Op dit nivo vind ik dat een paard zijn gewicht op de achterhand moet kunnen brengen. Dat kan dit paard nog niet. Spastische tense stept ipv een op de achterhand zittende piaffe. Jammer dat deze voorbeenmaaishow zoveel punten krijgt. Maar goed... het ziet er elastisch en spectaculair uit maar of het volgens de FEI regels is. :n
Ik denk ook dat dit paard nog even wat te jong en nog niet voldoende sterk is voor dit werk. Maar door zijn elastisiteit valt het minder op.