Kuggur schreef:Snollygoster schreef:Wat is dat toch maar met al die verkeersagressie tegen paarden de laatste tijd.. Je zou nog bang zijn om de straat op te gaan met je paard. Laatst ook meegemaakt met mijn jonge merrie, onze tweede buitenrit onder het zadel, komt er een bus in volle vaart aangereden. Ik doe teken naar hem om te vertragen, maar hij bleef gewoon doorrijden en op het moment dat ie ons passeerde gaf ie nog eens extra gas bij![]()
Nu weet ik gelukkig wel dat mijn merrie niet opkijkt van bussen, maar dat is toch gewoon asociaal gedrag.
Wat een onzin dit verkeersagressie te noemen.
Je kunt je beter afvragen of paarden regenwoordig nog wel op hun plaats zijn op de openbare weg.
"Verkeersagressie" is iets waar elke weggebruiker die niet de max. snelheid + 10% rijdt mee te maken kan/zal krijgen. Al het langzame verkeer en alles wat langzamer rijdt (weg zoeken bv) krijgt met idioot/krap inhalen en bumperkleven te maken.
Slecht zichtbaar zal deze groep inderdaad geweest zijn, en daar moet je dan als groep ook rekening mee houden (goed de berm in bv en opletten op het overige verkeer), gewoon op de rijbaan lopen zal zeker ellende opleveren in zulke omstandigheden.